דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

אחרי הזנחת העובדים בקורונה: מנכ"ל משרד התיירות פונה למל"ג בבקשה לתעדף לימודי תיירות

מנכ"ל המשרד דני שחר ביקש מהמל"ג להגדיל את הסבסוד ללימודי המקצוע, לנוכח הירידה בנרשמים וחשיבותו לכלכלה הישראלית | מורי הדרך בתגובה: "מברכים על כך שמשרד התיירות הבין שתפקידו לקדם את התיירות ולא לסגור אותה"

קבוצת תיירים בעיר העתיקה בירושלים (צילום ארכיון: קורינה קרן/ פלאש90)
קבוצת תיירים בעיר העתיקה בירושלים (צילום ארכיון: קורינה קרן/ פלאש90)
הדס יום טוב

מנכ"ל משרד התיירות, דני שחר, פנה אתמול (שלישי) למועצה להשכלה גבוהה, בבקשה לתעדף את לימודי מקצועות התיירות במוסדות להשכלה גבוהה בשנים הקרובות, לנוכח הירידה בכמות הנרשמים. הפנייה מצטרפת למתן מלגות מטעם המשרד לסטודנטים לתיירות.

לדברי שחר, הסיבות לירידה בכמות הנרשמים כוללות את השלכות מגפת הקורונה, בהן הוקפאה התיירות לישראל, אך גם חוסר מודעות של מעסיקים לרלוונטיות של התואר, בעיקר במקצוע המלונאות. אולם, שחר השמיט גם את אחריותו של משרד התיירות לירידה זו, עקב הזנחת אנשי המקצוע בתחום: עובדי המלונאות, סוכני הנסיעות, מסעדנים, בעלי האטרקציות התיירותיות ומורי הדרך, שלמרות היותן אוכלוסיות העובדים הנפגעות ביותר מהמשבר, כמעט ולא קיבלו סיוע ממוקד במהלכו. חלק מהסיוע שכן ניתן כלל הכשרות לעבודה במקצועות אחרים.

במכתבו הציג שחר את תרומת תעשיית התיירות למשק הישראלי, העומדת על כ-2.6% מהתמ"ג, עם פדיון של למעלה מ-11 מיליארד שקלים משירותי המלונאות בלבד, את פרישת העבודות בפריפריה, ואת תעשיית התיירות ככלי מרכזי בהסברה הישראלית. אך למרות זאת מציין שחר שהמועצה להשכלה גבוהה מעניקה סבסוד נמוך יותר למוסדות האקדמיים עבור לימודי תיירות לעומת תחומים אחרים, כמו הנדסה.

"כדי לעודד סטודנטים ללמוד תיירות צריכים להגביר את התמיכה המערכתית לחוגים הרלוונטיים ולפתח מקצועות חדשים, דוגמת Travel-Tech וחדשנות", כתב שחר, "אני פונה אליכם בבקשה לתקצב מחדש את לימודי התיירות באקדמיה במסגרת התוכנית הרב שנתית בזכות הפוטנציאל הכלכלי הטמון בתעשיית התיירות, לאחר משבר הקורונה, מחד, והמחסור החמור בעובדים, מאידך. בהשקעת משאבים לא גבוהה ניתן יהיה להפוך מחלקות אלו שוב למרכזי מצוינות מחקרית עם השפעה ישירה על המשק ועל החברה".

בחודש שעבר הודיע המשרד על תקצוב מלגות סיוע לסטודנטים בתחומי התיירות לשנת הלימודים תשפ"ג בסך 315 אלף שקלים. המשרד פרסם קול קורא לקבלת מלגות בסכום של עד 9,000 שקלים, לסטודנטים ללימודי תואר ראשון ושני בלימודי תיירות ו/או ללימודי תעודת הוראה בתיירות במוסדות מוכרים להשכלה גבוהה.

"תיירות היא מנוע צמיחה שנכון לנו כמדינה להשקיע בו, ולפתח אותו באמצעות שיפור ועידוד הלימודים האקדמאים", הוסיף שר התיירות, יואל רזבוזוב. "כך, בהשקעה קטנה יחסית, נוכל להגדיל משמעותית את כמות העוסקים במלאכה החשובה, לטובת הבאת עוד תיירים לישראל, הכנסה של עוד כסף למשק הישראלי ומתן שירות וחוויית תיור טובה יותר לכל הנופשים בישראל".

בעמותת מורשת דרך, המאגדת את מורי הדרך העובדים בתיירות הנכנסת, אמרו בתגובה: "אנו מברכים על כך שמשרד התיירות הבין כי תפקידו לקדם את התיירות ולא לסגור אותה. במהלך משבר הקורונה זעקנו את הדברים שמנכ"ל המשרד, דני שחר, מבקש כעת. בזמנו, משרד התיירות תמך בהכשרה מקצועית החוצה מעולם התיירות. עמדנו על האבסורד כבר אז. הלוואי שישמעו לנו גם בתחומים אחרים שפוגעים בתיירות הנכנסת. כך למשל, פוגעת הממשלה הנוכחית בענף התיירות בביטול הנסיעה בנת"ץ לרכב אשכול. נשמח מאוד שהמנכ"ל יפעל בתחום זה, כמו גם בתחומים אחרים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!