דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

העלאות שכר גם לעובדים הסוציאליים בעמותות: שרת הכלכלה חתמה על צו הרחבה להסכם הקיבוצי

צו ההרחבה מחיל את רפורמת 'הישג' בשכר העובדים הסוציאליים על כ-6,500 עובדים בגופים שנותנים שירותים למדינה | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "נמשיך ונחזק את העובדים הסוציאליים, ונילחם לקידום השירותים החברתיים הטובים ביותר עבור החברה הישראלית"

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי חותמת על צו הרחבה להסכם העובדים הסוציאליים, כך שיחול גם בשירותים הסוציאליים המופרטים. לצידה עו״ד רבקה ורבנר הממונה הראשית על יחסי עבודה, רבקה ורבנר, ועו"ד אבראהים כילאני, סגן הממונה הראשית על יחסי עבודה (צילום: משרד הכלכלה)
שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי חותמת על צו הרחבה להסכם העובדים הסוציאליים, כך שיחול גם בשירותים הסוציאליים המופרטים. לצידה עו״ד רבקה ורבנר הממונה הראשית על יחסי עבודה, רבקה ורבנר, ועו"ד אבראהים כילאני, סגן הממונה הראשית על יחסי עבודה (צילום: משרד הכלכלה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי, חתמה הבוקר (רביעי) על צו הרחבה, שמחיל את ההסכם הקיבוצי של העובדים הסוציאליים גם לעובדי השירותים החברתיים המופרטים. חתימת הצו תעלה את השכר החודשי ההתחלתי של העובדים הסוציאליים בעמותות ובגופים שמספקים שירותים למדינה, ותסדיר את מודל השכר חדש המשקף מקצועיות לצד אופק קידום משמעותי בהתאם להסכם הקיבוצי.

צו ההרחבה מרחיב את ההסכם הקיבוצי שנחתם במאי 2022 בין ההסתדרות, איגוד העובדים הסוציאליים, המדינה, מרכז השלטון המקומי וארגוני המעסיקים, כך שיחול גם על  על כ-6,500 עובדים סוציאליים שאינם עובדי מדינה, אך מועסקים על ידי נותני שירותים במסגרת מכרזי הממשלה. בין היתר הוא יחול על עובדות ועובדים סוציאליים העובדים במסגרות חוץ ביתיות לילדים בסיכון, מסגרות חסות הנוער, מסגרות לאנשים עם מוגבלויות, מקלטים לנשים נפגעות אלימות, שירותי סל שיקום בקהילה, כפרי הנוער של המנהל לחינוך התיישבותי ועוד.

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: "העובדים הסוציאליים מתמודדים יום יום עם אתגרים אנושיים מורכבים, והם זכאים לתנאים ראויים ולגמול הולם. הרחבת ההסכם הקיבוצי לעובדים הסוציאליים, משווה בין אלו המועסקים על ידי נותני שירותים של המדינה, לזכויות שניתנו לעובדים המועסקים באופן ישיר על ידי גופים ציבוריים."

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך על חתימת הצו ומסר: "הדבר הזה היה צריך לקרות כבר מזמן. מדובר באוכלוסייה חשובה שמשרתת את הציבור הישראלי ואת האוכלוסיות החלשות ביותר בתוכו. נמשיך ונחזק את אוכלוסיית העובדים והעובדות הסוציאליים בכל רחבי הארץ ונדאג ונילחם לקידום השירותים החברתיים הטובים ביותר עבור החברה הישראלית. ברצוני לחזק את העובדות הסוציאליות ואת העומדת בראשן עו"ס ענבל חרמוני על המאבק הנחוש שהובילו וצליחתו של המסע הארוך לחתימת ההסכם וצו ההרחבה".

חתימה על הסכם העובדים הסוציאליים (צילום: ההסתדרות)
חתימה על הסכם העובדים הסוציאליים (צילום: ההסתדרות)

יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני: "המתווה ההיסטורי של שינוי שורשי במבנה שכר העובדות הסוציאליות, יחד עם תוספות שכר בעלות כוללת של 200 מיליון שקל, ייכנס כעת לתוקף גם בקרב ציבור העו"סים המופרטים. אני מודה לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי ולשר הרווחה מאיר כהן על ההתגייסות והעשייה למען ציבור העו"סים. אני מודה גם לצוות עובדי זרוע העבודה על הוצאת הצו, לצוות האיגוד, היועצים הכלכליים והמשפטיים וההסתדרות. כעת פנינו לפעימה השנייה של רפורמת הישג".

ההסכם הוגש לממונה על יחסי העבודה בזרוע העבודה, עו"ד רבקה ורבנר, לצורך קידום חתימת צו הרחבה כבר בחודש יוני. המקור התקציבי לצו ההרחבה סוכם טרם ההחלטה על פיזור הכנסת, ולכן ייכנס הצו לתוקפו כבר בינואר 2023. שכר הבסיס ההתחלתי שנקבע במסגרת ההסכם והצו הוא 8,240 ש"ח למשרה מלאה, זאת לצד מודל שכר חדש, המשקף מקצועיות ומאפשר אופק קידום ותלוי בוותק, בניסיון, במערך השתלמויות לאורך החיים המקצועיים ובלקיחת תפקידים.

עבור העובדים הסוציאליים המועסקים ישירות בשירות הציבורי, נכנס ההסכם לתוקף כבר בספטמבר האחרון ובא לידי ביטוי במשכורת ששולמה בחודש אוקטובר.

הסכם השכר החדש הוא רק הפעימה הראשונה מבין שתי פעימות שוות בעלות 200 מיליון שקלים כל אחת עליהן הוסכם בין ההסתדרות, איגוד העובדים הסוציאליים והמדינה בעקבות שביתת העובדים הסוציאלים בת 17 הימים ביולי 2020. המו"מ בדבר אופי הפעימה השניה צפוי להתחיל לאחר חתימת הסכמי המסגרת במגזר הציבורי, שיו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הבהיר כי הוא דורש שתקרה כבר בינואר 2023.

ב-2017 חתם לראשונה שר העבודה והרווחה דאז, חיים כץ, על צו הרחבה לעובדים הסוציאליים בשירותים המופרטים, כלומר, עובדים של עמותות וגופים שמספקים שירותים למדינה ולרשויות המקומיות באמצעות מכרזים. הצו, שהיווה הישג חסר תקדים של ההסתדרות ואיגוד העובדים הסוציאליים, חייב את המדינה להשוות את תנאי העבודה של עובד סוציאלי בגוף איתו התקשרה במכרז לאלו של עובד המועסק באופן ישיר בשירות הציבורי. בכך שם הצו סוף לאפליית העובדים הסוציאליים בגופים אלו, ולבלימת המוטיבציה הממשלתית להפרטת שירותים חברתיים עקב האפשרות לשלם פחות על עבודתם של העובדים הסוציאליים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!