דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.0°תל אביב
  • 14.1°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 19.3°אשדוד
  • 17.7°באר שבע
  • 20.4°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

גל מקל הודיע על פרישה מכדורסל: "המשחק לקח אותי מסביב לעולם"

הגארד נפרד מהמשחק בגיל 34 ואמר במסיבת עיתונאים מרגשת: "לדעת שאני מסיים כקפטן נבחרת ישראל זה אחד הדברים הכי מרגשים" | מקל, הישראלי השני ב-NBA, נחשב לאחד הכדורסלנים הישראלים הגדולים בדור האחרון

גל מקל מודיע על פרישה מכדורסל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
גל מקל מודיע על פרישה מכדורסל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

גל מקל, כינס היום (רביעי) מסיבת עיתונאים בה הודיע על פרישה מכדורסל בגיל 34. השחקן הישראלי השני שהגיע ל-NBA, נחשב לאחד הכדורסלנים הישראלים הגדולים בדור האחרון. מקל שיחק בנבחרת ישראל בחמש אליפויות אירופה, זכה פעמיים בתואר שחקן העונה בליגת העל, זכה בשתי אליפויות מדינה ושני גביעי מדינה. הוא שיחק שש עונות בלבד בליגת העל בהן קלע 1,470 נקודות.

מקל אמר: "יש ביום הזה הרבה שמחה, התרגשות, גאווה, סיפוק הכרת תודה. יש ברגע הזה גם נגיעות של עצב כי החלטתי להיפרד ולסיים פרק שהוא אהבת חיים בשבילי – לשחק כדורסל. מאז שאבא שם לי את הכדור הכתום ביד, בגיל שלוש, אני איתו. חלמתי, התאכזבתי, למדתי והתפתחתי. היו רגעי אושר, הכרה ותהילה, גם רגעי עצב ותסכול.

גל מקל מנבחרת ישראל מול נבחרת פולין במוקדמות יורובאסקט. 20 בפברואר 2020 (Photo by Lukasz Sobala/PressFocus/MB Media/Getty Images)
גל מקל מנבחרת ישראל מול נבחרת פולין במוקדמות יורובאסקט. 20 בפברואר 2020 (Photo by Lukasz Sobala/PressFocus/MB Media/Getty Images)

"הכדורסל לקח אותי מסביב לעולם. נתן לי פרנסה והכיר לי אנשים שהיום הם משפחה. אני אוהב ומעריך כל רגע בקריירה שלי. כל תואר, כל ניצחון, כל אסיסט, כל איבוד, כל אימון, כל הפסד ואפילו כל פציעה. הגשמתי את כל מה שחלמתי עליו. אמשיך ליהנות מהכדורסל ליד הבית, מהטלוויזיה ואולי אפילו בעבודה עם שחקנים שרוצים לעשות את אותה דרך מדהימה. כרגע אני מרגיש שאני לא יכול לתת למשחק הזה את מה שמגיע לו וזה את כל כולי. זה הרגע הנכון להפסיק ולהגיד תודה.

"בשנתיים האחרונות הייתי במרדף מתיש להיות כשיר הדרייב הכי גדול שלי היה הנבחרת. הרבה פעמים הרגשתי שאני קודם כל שחקן נבחרת, לפני הקבוצה. לדעת שאני מסיים כקפטן נבחרת ישראל זה אחד הדברים הכי מרגשים".

"השנתיים האחרונות לא היו פשוטות", סיפר מקל. "בסטנדרטים שהרגלתי את עצמי לאורך הקריירה, זה מתיש. אולי אשתגע בעוד כמה חודשים ואגיד לעצמי 'מה עשיתי?', אבל לא נראה לי. זה מרגיש לי הזמן. דמיינתי את היום הזה, ראיתי חברים שפורשים וב-90 אחוז אני שמח ומאושר. אני הכי שלם עם עצמי ומתרגש לקראת הדברים שיבואו.

גל מקל בנבחרת ישראל במשחק הפתיחה של היורובאסקט מול איטליה (צילום: פלאש 90)
גל מקל בנבחרת ישראל במשחק הפתיחה של היורובאסקט מול איטליה (צילום: פלאש 90)

"הרגעים הכי גדולים? שתי האליפויות, החתימה והמשחק הראשון ב-NBA. בספרד היה מאוד מרגש לעלות עם גראן קנריה ליורוליג. הרגעים עם הנבחרת, כשמדינה שלמה מאחורייך".

מקל עבר בגילאים הצעירים בין מחלקות הנוער של הפועל תל אביב, רמת השרון ומכבי תל אביב בה שיחק עד גיל נוער. הוא ניסה את מזלו באוניברסיטת וויצ'יטה סטייט במשך שנתיים לפני שחזר למכבי תל אביב, והושאל מיידית להפועל גלבוע/גליל בקיץ 2008. בעונתו הראשונה הוא הפך לשחקן מוביל בליגת העל וחזר לצהובים בסוף הקיץ כשבמקביל הוא מוזמן לסגל נבחרת ישראל ליורובאסקט 2009.

אחרי תקופה קצרה במכבי מקל עזב וחזר לגלבוע כשהוא זוכה בסוף אותה עונה עם הקבוצה באליפות. אחרי עונה נוספת בגן נר יצא מקל לראשונה לאירופה וחתם בבנטון טרוויזו האיטלקית. את עונת 2012/13 פתח מחוץ למגרשים אך במהלך העונה הצטרף למכבי חיפה וזכה בסופה של אותה עונה באליפות נוספת.

הקריירה של מקל זינקה לגבהים אחרים בעונת 2013/14 לאחר שהרשים במבחנים בארצות הברית וחתם בדאלאס מאבריקס. הוא נפצע בינואר באותה עונה ומיעט לשחק משלב זה. בדצמבר 2014 חתם על חוזה בניו אורלינס פליקנס אך שוחרר אחרי כמה משחקים.

מקל המשיך במסע שלו כשחתם בניז'ני נובגורוד הרוסית עד לתום עונת 2014/15, ובעונה לאחר מכן חתם בכוכב האדום בלגרד, אך לא הסתדר ושוחרר במהלך העונה כשהוא חותם בחזרה במכבי תל אביב לחוזה לשלוש שנים וחצי.

גם בקנדציה השנייה שלו בצהוב מקל לא ידע הצלחה ואחרי שנה וחצי עזב לגראן קנאריה הספרדית. הוא החל במסע אירופי החל משלב זה, שיחק בזניט סנט פטרסבורג, רג'יו אמיליה ומלאגה, לפני התחנה האחרונה שלו בקריירה, אנדורה הספרדית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!