דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
28.5°תל אביב
  • 28.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 24.1°חיפה
  • 27.5°אשדוד
  • 33.2°באר שבע
  • 36.0°אילת
  • 33.4°טבריה
  • 26.1°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מגזין עמיתים | ספטמבר 22

סמינרים / סמינר גברים ברומניה העמותה: אורח חיים בריא, ברוח גברית

טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

סמינר הגברים הראשון מבית העמותה לקידום מקצועי יצא לדרך בחודש מאי האחרון ופתח מסורת חדשה שתימשך כבר בשנה הבאה בדובאי. לא פחות מ־80 גברים השתתפו בסמינר החוויתי – "ספורט, אתגר ואורח חיים בריא", שיצא אל הפועל כמענה לצרכים המגוונים של העמיתים ולגיוון ההיצע המרשים של הסמינרים שמעמידה העמותה לרשות עמיתיה.
כותרת הסמינר מעידה על מטרתו החשובה – הגברת מודעותם של משתתפי הסמינר לאתגרי אורח החיים הבריא, והכל באווירה מרעננת ובלתי שגרתית במסע שיועד לראשונה לקבוצת משתתפים המורכבת מגברים בלבד.
הסמינר נמשך ארבעה ימים מרתקים, במהלכם ביקרו המשתתפים במגוון אתרים ונהנו מסדרת סדנאות מרתקות. הראשונה שבהן התקיימה בהרי הקרפטים, שם זכו המשתתפים לקבל סדנת אאוטדור, שמטרתה גיבוש הקבוצה, תרגול שיתוף פעולה, פיתוח מוטיבציה ועבודה בצוות. החלק המעשי בסדנה כבר היה מאתגר יותר – ומה מאתגר ומגבש יותר את החבר'ה מטיול ג'יפים וטיול בטבע אליו יצאו המשתתפים בגאוות יחידה.


בהמשך הסמינר נחשפו המשתתפים לסיפורה של יהדות רומניה ולקשר העמוק שלה לישראל. בין היתר, הם ביקרו בבית הכנסת בברשוב או בשמו המוכר: "בית הכנסת הגדול" – השני בגודלו ברומניה המכיל לא פחות מ־650 מושבים. בית הכנסת שרק לפני כשני עשורים, בשנת 2001, שופץ לציון 100 שנים להיווסדו, משמש גם כיום כמרכז יהודי פעיל עבור 300 היהודים שנותרו בעיר ברשוב. שם, ברחבת הכניסה לבית הכנסת, במקום בו הוקמה האנדרטה לזכר יהדות רומניה שנכחדה בשואה, ערכו משתתפי הסמינר טקס זיכרון מרגש במיוחד, שהשלים ביקור מרגש נוסף שערכו המשתתפים בגן ע"ש יצחק רבין ז"ל לצד הפסל שהוקם לזכרו של ראש ממשלת ישראל המנוח.
ואיך אפשר לטייל ברומניה בלי לבקר באחד האתרים המפורסמים בעולם – הטירה של דרקולה. את זה עשו המשתתפים כשהגיעו עד הכפר הסמוך במלוא הכבוד הראוי למשלחת הצנועה – בנסיעה מהנה במרכבות רתומות לסוסים, שם חיכתה להם גם ארוחת צהריים חווייתית מסורתית.

ואיך אפשר לטייל ברומניה בלי לבקר באחד האתרים המפורסמים ביותר בעולם – הטירה של דראקולה. את זה עשו המשתתפים כשהגיעו עד הכפר הסמוך במלוא הכבוד הראוי למשלחת הצנועה – בנסיעה מהנה במרכבות רתומות לסוסים.

ביום השלישי לסמינר הגיעו המשתתפים לעיר הבירה בוקרשט. שם ערכו סיור מרתק, שכלל ביקור במספר מוקדי תיירות, ובהם שער הניצחון, בניין הפטריארכיה, בית העיתונאים, פארק קרול ובית הכנסת קרול, אנדרטת החייל האלמוני, האגם המלאכותי והמרחצאות החמים. היום הגדוש והמהנה הפגיש את המשתתפים עם ההיסטוריה המרתקת של רומניה – ארץ בעלת עבר מפואר, החל מסיפורי ערפדים, דרך ימי הדיקטטורה הקשים ועד הפיכתה לדמוקרטיה מתקדמת, שפותחת את שעריה לעולם כולו בגאווה גדולה ומרחיבה את התיירות הנכנסת אליה בלי להחביא את עברה ועם פניה לעתיד. את הביטוי הבולט ביותר לכך יכלו משתתפי הסמינר לקבל בביקור שערכו בבניין הפרלמנט המפואר והשני בגודלו בעולם, שם הם הכירו, בין היתר, את שני בתי הרשות המחוקקת.

קרדיט לתמונות: יבגני קוגן
קרדיט לתמונות: יבגני קוגן

רגע לפני הטיסה חזרה לישראל הספיקה החבורה המגובשת לבקר בקניון הגדול. אחרי הכול, שופינג הוא כבר מזמן אירוע חוצה מגדרים ומתנות כולם אוהבים. את החוויה האדירה מסכם יבגני קוגן, תושב לוד ועובד חברת מקורות: "ממש נהניתי. דבר כזה לא קרה לי הרבה זמן. קודם כול הקבוצה היתה נהדרת, האנשים היו מאוד נחמדים. המדריך והמדריכה וכל הארגון היה מאלף ועד תו. הכל היה מסודר, מתוכנן לפי לוח זמנים ומלא בחוויות. היה ממש מעניין. לא הייתי ברומניה לפני כן, ובעזרת המדריכים המעולים ראיתי עד כמה רומניה יפה ומרתקת. נהניתי מהכל; מהאוכל, מהמלון, מהטיול, מהארגון, מהאנשים, היה כיף גדול, כולם נהנו."
לא פחות נלהב מהחוויה המרגשת נשמע גם דניאל מליקר, תושב אילת ועובד עירית אילת: "היה מעולה. הצוות היה טוב ולמדנו מהסמינר הרבה. זה לא היה "כבד" מדי, אבל מאוד מלמד ומעשיר."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!