דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הטמין מטעני חבלה באתרי בנייה: המשטרה עצרה חשוד בסחיטה באיומים של חברות נדל"ן

החשוד, כבן 40, הטמין את המטענים באתרים במרכז הארץ, ושלח מכתבי איום לחברות | לחשוד מיוחסים ארבעה מהלכי סחיטה, במהלכם הפעיל על פי החשד, שלושה מטעני חבלה | המקרה הראשון התרחש ביוני 2020

פיצוץ בטון שביצע החשוד במטרה לאיים על חברות נדל"ן (צילום: דוברות המשטרה)
פיצוץ בטון שביצע החשוד במטרה לאיים על חברות נדל"ן (צילום: דוברות המשטרה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

היחידה המרכזית (ימ"ר) במשטרת מחוז תל אביב חשפה היום (חמישי) כי תפסה חשוד בסחיטת חברות נדל"ן, באמצעות הטמנת מטעני חבלה בפרוייקטים בגוש דן, ושיגור מכתבים ובהם דרישת מיליוני שקלים בביטקוין תמורת הסרת האיום.

החשוד, כבן 40 מרמת גן, נחקר בגין שורה של עבירות לרבות סחיטה באיומים, סחיטה בכוח, היזק בחומר נפץ, החזקת אמל"ח וקשירת קשר לפשע. אתמול, עם הבשלת החקירה, הוגשה בעניינו של החשוד הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום ובקשת למעצר עד תום ההליכים.

לחשוד מיוחסים ארבעה מהלכי סחיטה מול פרויקטים נדל"ניים, במהלכם הפעיל על פי החשד, שלושה מטעני חבלה לצורך הטלת מורא על החברות הקבלניות, ואילוצן לשלם לו סכומי עתק בכדי להפסיק את תקיפת האתרים.

על פי החשד, לכל מהלכי הסחיטה והחבלה של החשוד, קדמו עבודות הכנה ואיסוף מורכבות, לרבות תצפיות על פרויקטים, לימוד שגרת העבודה באתר, הטסת רחפן מעל הבניין, מעקב אחר התקדמות הפרויקטים, כל זאת, לצד לימוד ייצור חומרי נפץ, החזקת מטעני חבלה תקניים, ואף ניסויים בשטח של הפעלת מטענים.

כתוצאה מהפעלת מטעני החבלה נגרמו נזקים למבנים שהותקפו, אולם לא נפגע איש. על פי ההערכה, בחירת מועד הפעלת המטענים, לפנות בוקר טרם הגעת פועלים ועובדים בשלד הבניינים, נועדה להימנע מפגיעות בבני אדם ולמקד את האיום בציר הנזק הכלכלי בלבד.

אירוע הסחיטה הראשון התבצע בחודש יוני 2020 מול יזמית בנייה בפרויקט תמ"א ברחוב ארלוזורוב ברמת גן. במהלכו התפוצץ מטען חבלה בקומת החניון של הבניין. לפני הפיצוץ ולאחריו נשלחו מכתבי סחיטה ליזמית, בהם דרישה מפורשת להעביר סכום המסתכם במיליוני שקלים תמורת הסרת האיום, לצד הנחיות מפורטות כיצד להעביר את הסכום לחשבון דרך ארנק דיגיטלי עם קוד לסריקה.

למכתב שנחתם בשם Dr. Strange, צורף דיסק און קי ובו תיעוד וידאו של שני פיצוצים בלוח בטון שבוצעו על ידי החשוד בשטח פתוח, בכדי להמחיש את האיום ולקשור בין הפיצוץ בבניין לפיצוץ המצולם.

כעבור שנתיים, בוצע מהלך סחיטה נוסף של החשוד, במהלכו התפוצץ בחודש יוני השנה מטען חבלה בשלד מבנה בבנייה של פרוייקט נדל"ני בדרך בגין בת"א. מספר ימים לאחר הפיצוץ, התקבלו במשרדי קבוצת הנדל"ן ובמגדל מגורים סמוך, מכתבי סחיטה הדומים למכתבים שנשלחו שנתיים קודם לכן למבנה ברמת גן, וגם במקרה זה, צורפו דרישות תשלום מיליוני שקלים בביטוקין דרך ארנק דיגיטלי, ואיומים בגרימת נזק תדמיתי לפרוייקט באמצעות הרתעת קונים פוטנציאליים. על המכתבים חתם החשוד בשם Dr. Manhattan.

כאשר התחזקה הנחת העבודה כי מדובר באותו חשוד בשני המקרים, מונה צוות חקירה מיוחד בימ"ר ת"א לחקירת המקרים. בחודש אוגוסט הגיע אדם ללובי בניין משרדים ברחוב שאול המלך בתל אביב, והניח מכתב נוסף שנחתם אף הוא בשם Dr. Manhattan שמוען לדירקטוריון קבוצת נדל"ן נוספת ובו איום בהפעלת מטען חבלה באחד מהפרויקטים של הקבוצה במידה ולא יועבר לקוד הארנק הדיגיטלי שצורף סכום של כמעט 2 מיליון שקלים לחשבון ביטקוין.

בחודש שעבר התגלו שרידי פיצוץ נוסף בפרוייקט של קבוצה נדל"נית אחרת ברחוב ששת הימים ברמת גן, במאפיינים שהעלו חשד כי מדובר באותה שיטת עבודה.

חוקרי הימ"ר ביצעו ניתוח מעמיק של זירות הפיצוץ, אופן שליחת המכתבים שהגיעו לחברות המאויימות, מאפייני מטעני החבלה, וניתוח טכנולוגי מורכב סביב החשוד, והצליחו לבסס חשד ראשוני שהצביע על החשוד בן 40, החי לבדו בדירה ברחוב ארלוזורוב ברמת גן,  כמי שעומד מאחורי מהלכי הסחיטה והפעלת מטעני החבלה. עם מיצוי המהלכים הסמויים סביב החשוד, הגיעו בלשי הימ"ר ב-2 באוקטובר לדירתו, עצרו אותו וערכו חיפוש ממושך בבית, במהלכו נתפסו ראיות שחיזקו את החשד לפיו הוא מעורב במעשים.

החשוד נחקר ומעצרו הוארך מעת לעת, והשבוע כאמור, עם מיצויה החקירה, הוגשה בעניינו הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!