דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

דניאלה ראובן תופסת את המושכות ברמת השרון: "אני באה לנצח הכל"

מאמנת א.ס. רמת השרון בראיון על הדרך מחוג הכדורסל לבנים בגיל 9 ועד להתמודדות כמאמנת ביורוקאפ בגיל 33 | "לא אכפת לי אם שחקנית אחת קולעת 6 נקודות ואחרת קולעת 10, אם האופי שלה בעייתי היא לא תהיה בקבוצה"

דניאלה ראובן, מאמנת א.ס. רמת השרון (צילום: א.ס. רמת השרון)
דניאלה ראובן, מאמנת א.ס. רמת השרון (צילום: א.ס. רמת השרון)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

דניאלה ראובן הגיעה העונה לא.ס רמת השרון במטרה להחזיר לקדמת הבמה את הקבוצה שזכתה בשש אליפויות והגיעה בשיאה לגמר גביע רונקטי, שמוכר כיום בתור היורוקאפ. "אמרתי לאלי רבי, מנהל הקבוצה, שאנחנו באים לבנות מועדון, לא לבנות קבוצה ולעשות הבלחה של לזכות בתואר וללכת הביתה", מספרת ראובן, "לבנות קהל שרוצה להגיע, החלום שלי הוא שאנשים יתקשרו לאלי לבקש כרטיסים והוא יגיד להם שאין". 

ראובן בת ה-33 החלה את העונה השניה שלה בליגת העל לנשים, אך למרות גילה הצעיר יחסית למאמנת היא סללה לעצמה את הדרך בשנים ארוכות בהן צברה ניסיון והצלחות כבר מגיל 16, אז התחילה לאמן. "תמיד אנשים אומרים לי 'את כל כך צעירה', אז כן, אני צעירה בגיל יחסית, אבל אני עכשיו מתחילה את השנה ה-17 שלי בתור מאמנת". 

לצד מאמנת אליצור רמלה, שירה העליון, ראובן היא אחת משתי המאמנות הישראליות היחידות בליגת העל. לצידן פועלים בליגה שבעה מאמנים ישראלים וליקו ווילינגהאם המאמנת האמריקאית של מכבי בנות אשדוד. ראובן מאמינה שזה ישתנה בשנים הבאות, כאשר מאמנות ישראליות איכותיות נוספות ירוויחו את ההזדמנות שלהן בליגת העל. 

"אנשים צריכים להבין שיש דרך לעבור, זה בלתי אפשרי לבוא ולנחות ישר בליגת העל לנשים כמו שאי אפשר לבוא ולנחות מיד בליגת העל גברים", אומרת ראובן. "אני חושבת שצריך לסמן מטרה וצריך לראות מה עושים בשבילה. יש כרגע מאמנות טובות בליגה הלאומית, אני בטוחה שבעונות הקרובות יצטרפו עוד מאמנות גם לליגת העל".

דניאל קארש מרמת השרון מול אליצור רמלה (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
דניאל קארש מרמת השרון מול אליצור רמלה (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

"יש מסלול שצריך לעבור, יש דרך שצריך לעשות. צריך להסתכל על המקצועיות של הנשים, על היכולות שלהן, מבנה האישיות שלהן ולא האם את גבר או אישה", מוסיפה ראובן.

"אצלי באימונים תמיד יש בנים"

ראובן החלה את דרכה בענף בכיתה ג' בחוג כדורסל לבנים. "אהבתי מאוד ספורט. הייתי משחקת עם חברים מהכיתה ולא היה בהתחלה חוג לבנות אז הייתי עם בנים כמה שנים, אחרי זה עברתי למחלקת הנערות של מכבי רמת חן". 

היא אימנה תקופה קצרה בארצות הברית אחרי הצבא, וכשחזרה החלה לעבוד בתור המאמנת הראשונה במחלקת הבנים של מכבי תל אביב "זה היה הבית ספר הכי טוב שלי. למדתי מהי מקצוענות", ראובן מחמיאה, "את לומדת מה זה המשמעות של ניצחון, זה לא משנה אם זה משחק ילדים או נערים צריך לנצח, כי זה מכבי. ילדים מגיל צעיר מתחרים בחו"ל, משחקים ברמות הכי גבוהות".

איך הייתה החוויה שלך לאמן קבוצת בנים? איך הם קיבלו אותך?
"הייתי אחרי צבא, ילדה בת 20.  אחרי שהעברתי את האימון הראשון לא היה עניין. התחלנו עם 18 ילדים וסיימנו עם 23. תמיד היו לי מעל 50 איש שרואים את האימון. זה היה נורא כיף, כי התרגלתי לאמן מול קהל. זה היה אחלה בית ספר לחיים". 

הקשר המיוחד והמשמעותי שנוצר בין המאמנת לשחקנים אותם אימנה במכבי ת"א ממשיך גם היום "הגאווה הכי גדולה שלי שאותם ילדים עדיין מגיעים להתאמן איתנו ברמת השרון. אם היום אני מבקשת מהם לבוא ולתת קצת גוף לזרות, הם יבואו להתאמן באהבה גדולה". 

למה חשוב לך שיהיו שחקנים באימונים שלך ברמת השרון?
"אצלי באימונים תמיד יש בנים, כי אני חושבת שבנים יותר מהירים וחזקים פיזית. בטח כשיש לך זרות 2 מטר, אין לנו ישראליות בגובה הזה כמעט. בפיזיות ובאגרסיביות הם משפרים לנו את האימונים, בטח כשהם באים ועושים את זה מכל הלב". 

דניאלה ראובן: "כל אחת צריכה להבין מה היא עושה כדי לעזור לחברה שלה לקבוצה להיות טובה יותר" (צילום: א.ס. רמת השרון)
דניאלה ראובן: "כל אחת צריכה להבין מה היא עושה כדי לעזור לחברה שלה לקבוצה להיות טובה יותר" (צילום: א.ס. רמת השרון)

ראובן שימשה בעברה כמאמנת בנבחרות הצעירות של ישראל, אך את ההזדמנות הגדולה הראשונה שלה היא קיבלה כאשר עבדה כעוזרת מאמנת באליצור רמלה, לצד אלי רבי, מי שמכהן היום כמנהל המקצועי שלה. לאחר זכייה בדאבל בעונת 2018/19 עם רמלה, קיבלה ראובן את המפתחות ומונתה למאמנת הראשית של הפועל כפר סבא מהליגה הלאומית. שנתיים מוצלחות עם כפר סבא, שכללו הגעה לגמר פלייאוף הלאומית, הובילו את ראובן למינוי בעונה שעברה למאמנת של אליצור תל אביב בליגת העל. 

"המפתחות יהיו של השחקניות הישראליות"

כחלק מתפיסת העולם של המועדון. רמת השרון החליטו העונה לשים באופן הצהרתי את המפתחות לקבוצה בידי השחקניות הישראליות הצעירות של המועדון. דור סער חזרה מליגת המכללות וביחד עם דניאל קארש הן אמורות להוביל את עמדת הגארדיות של הקבוצה. לצידן אמורות לקחת תפקיד משמעותי הגארדית המחליפה רותם שוסטר והפורוורדית אופיר קסטן רז. 

"לא הבאנו השנה רכזת זרה, למרות שזאת אולי העמדה הכי חשובה במגרש. כהצהרה שהמפתחות יהיו של השחקניות הישראליות. הן מקבלות את כל הקרדיט. דור סער פתחה את המשחק המקצועני הראשון שלה בקריירה עם 15 נק' ביורוקאפ. אמרתי לישראליות שלי שהמקום שלהן הוא עצום, אנחנו נחייה איתן ונמות איתן. הישראליות שלנו מרגישות שהן שוות בין שווים וזאת לגמרי הקבוצה שלהן". 

מה הדגשים ששמתם בבניית סגל הקבוצה?
"היה מאוד חשוב מבנה האישיות והחומר האנושי. אני יודעת להסביר על כל אחת למה היא בקבוצה. אמרנו שבונים משהו אחר השנה, לא אכפת לי אם שחקנית אחת קולעת 6 נקודות ואחרת קולעת 10, אם האופי שלה בעייתי היא לא תהיה בקבוצה. מה שחשוב לי זה המרקם האנושי, שזו תהיה באמת יחידת קומנדו, ולשמחתי יש חיבור טוב ואווירה טובה בקבוצה". 

איך בונים את הכימיה?
"זה לא אידיאלי שההכנה הייתה קצרה, אבל למרות זאת הסברתי לשחקניות את הבגרות הנדרשת. כל אחת צריכה להבין מה היא עושה כדי לעזור לחברה שלה לקבוצה להיות טובה יותר, ולשאול את עצמה "מה אני עושה כדי למצוא את השחקנית הזאת בעמדות שהיא צריכה". 

חוזרות ליורוקאפ: "אחרי הניצחון לא חגגנו"

רמת השרון החלה את העונה שלה עם ניצחון כפול במשחק מוקדמות היורוקאפ על לודביקה ההונגרית ותהיה השנה אחת מארבעת הקבוצות הישראליות בטורניר. "אני שמחה מאוד שעברנו את זה, זה לא היה קל. אחרי הניצחון לא חגגנו, הלכנו לאכול בחדר אוכל. מבחינתי זאת רק ההתחלה ואי אפשר לחגוג ניצחון אחד או שתיים. חשוב לנו להישאר רעבות ולהמשיך לעבוד קשה כדי להצליח ולהישאר צנועות אחרי כל ניצחון".

הקבוצה שובצה לבית הכולל את הכוכב האדום בלגרד הסרבית, פנאתינייקוס היוונית ולובן הפולנית. הקבוצה תנסה לסיים את הבית באחד משני המקומות הראשונים ולהבטיח את מקומה בשלב הבא, כאשר גם חלק מהקבוצות במקומות השלישיים בטורניר יעפילו לשלב הבא לפי ההישגים שלהן. 

דניאל קארש מרמת השרון מול אליצור רמלה (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
דניאל קארש מרמת השרון מול אליצור רמלה (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

מה המטרות של הקבוצה בארץ ובאירופה?
"אני לא חושבת שיש משהו יותר תחרותי ממני בספורט. אני באה לנצח הכל. זה לא יהיה פשוט, ואני מסתכלת צעד אחד קדימה, אנחנו רוצים להיכנס לפלייאוף העליון בליגה ומשם נחשוב על הצעד הבא. עכשיו שיש את אירופה נצטרך ללמוד את היריבות ולחשוב איך מנצחים אותן". 

עכשיו כשאתן גם במסגרת האירופאית, איך מביאים את הקהל וממלאים מחדש את האולם?
"יש לנו צלמת ושני אנשים שאחראים על המדיה. יש לנו כמעט שלושת אלפים עוקבים באינסטגרם, עוד אגודות החלו להפעיל טיקטוק ואינסטגרם. אי אפשר לעצום עיניים, צריך להבין שהעולם הולך לשם. אם רוצים להביא קהל זה משהו שצריך לעבוד בו, זה לא יקרה מהשמיים". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!