דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון ד' באייר תשפ"ד 12.05.24
20.7°תל אביב
  • 13.1°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.0°באר שבע
  • 28.6°אילת
  • 22.4°טבריה
  • 15.7°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

סוכל ניסיון הברחה של כ-240 ק"ג ענבים מחברון, שיועדו לשיווק באשקלון ללא פיקוח

ארגזי הענבים נתפסו ברכב במחסום תרקומיא על ידי פקחי משרד החקלאות ורשות המעברים | צריכת פירות וירקות שלא נבדקו מסוכנת בריאותית, בייחוד בענבים בהם נעשה שימוש בכמויות גדולות של חומרי הדברה

הברחת ענבים במחסום תרקומיא (צילום: משרד החקלאות)
הברחת ענבים במחסום תרקומיא (צילום: משרד החקלאות)
מאיה רונן

מפקחי משרד החקלאות ועובדי רשות המעברים במשרד הביטחון סיכלו בשני השבוע ניסיון הברחה של כ-240 ק"ג ענבים מחברון שיועדו לשיווק באשקלון ללא הפיקוח הנדרש. המבריחים ניסו להעביר את הענבים במעבר תרקומיא.

עובדי רשות המעברים בתרקומיא זיהו בשני האחרון רכב החשוד בביצוע עבירות חקלאיות בעבר, והזעיקו למקום את מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות (פיצו"ח) שביצעו סריקה מקיפה ברכב. המפקחים חשפו ארגזי ענבים מוברחים במשקל כולל של כ-240 ק"ג, שהוסתרו מתחת לשמיכות.

מהחקירה עולה שמקור הסחורה, שלא עברה פיקוח הדוק כשנדרש, בעיר חברון, ושהיא יועדה לרשתות שיווק באשקלון. בעקבות האירוע נפתחו הליכים משפטיים נגד הנהג. הענבים שהגיעו ממקור לא מפוקח ועלולים בסבירות גבוהה ביותר לסכן את בריאות הציבור, הועברו להשמדה על פי צו רופא.

במשרד החקלאות מדגישים שתוצרת צמחית הנכנסת לישראל באופן מוסדר עוברת פיקוח וביקורת במעברי הגבול על ידי מפקחי השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות. מנגד, תוצרת חקלאית מוברחת עלולה לשאת עמה מזיקים, נגעים ושאריות חומרי הדברה, ולכן מהווה סכנה לבריאות הציבור. ענף הענבים הוא רגיש במיוחד בהקשר זה, עקב שימוש בכמות גדולה יותר של חומר הדברה במהלך ריסוס הגפנים.

הברחת ענבים במחסום תרקומיא. "שיווק תוצרת חקלאית מוברחת היא עבירה על החוק, ויתרה מכך היא מהווה סכנה לבריאות הציבור, כמו גם לענפי החקלאות השונים" (צילום: משרד החקלאות)
הברחת ענבים במחסום תרקומיא. "שיווק תוצרת חקלאית מוברחת היא עבירה על החוק, ויתרה מכך היא מהווה סכנה לבריאות הציבור, כמו גם לענפי החקלאות השונים" (צילום: משרד החקלאות)

בציר הענבים בעיר חברון מסתיים בדרך כלל עד תחילת חודש אוקטובר. השנה התאחר הבציר והוא נמשך גם בימים אלה. למרות שמדובר בסחורה שאינה מפוקחת ועלולה לסכן את בריאות הציבור, ידוע על ניסיונות לשווקה בתוך ישראל.

רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות: "בזכות שיתוף הפעולה הפורה שלנו עם אנשי רשות המעברים, והערנות לנושא ההברחה החקלאית, הצלחנו לזהות בזמן את ניסיון ההברחה, למרות הניסיון של המבריחים להסתיר זאת באמצעים שונים. אני שב ומדגיש כי שיווק תוצרת חקלאית מוברחת היא עבירה על החוק, ויתרה מכך היא מהווה סכנה לבריאות הציבור, כמו גם לענפי החקלאות השונים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!