דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.2°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.3°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 24.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני בטחוני

גנץ נפגש עם הנשיא ארדואן באנקרה: ״שיתוף הפעולה בין המדינות מציל חיים״

זהו הביקור הראשון של שר ביטחון ישראלי בטורקיה מזה כעשור | גנץ נפגש גם עם מקבילו הטורקי, והשניים הודיעו רשמית על חידוש הקשרים הבטחוניים | גנץ: ״ליחסים יכולה להיות משמעות חיובית גם בזירה הפלסטינית״

שר הביטחון בני גנץ ונשיא טורקיה רג׳פ טאיפ ארדואן בפגישתם באנקרה (צילום: Ministerio de Defensa turco vía AP)
שר הביטחון בני גנץ ונשיא טורקיה רג׳פ טאיפ ארדואן בפגישתם באנקרה (צילום: Ministerio de Defensa turco vía AP)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שר הביטחון בני גנץ נפגש היום (חמישי) עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן באנקרה. בנוסף, גנץ נפגש מוקדם יותר עם מקבילו, שר ההגנה הטורקי, הולוסי אקאר, במשרדו בבירת טורקיה.

בפתח פגישתו עם ארדואן הודה גנץ לארדואן על מאמצי סוכנויות הביטחון הטורקיות להצלת חיי ישראלים ויהודים טורקים. זאת, בהתייחס בין השאר למאמצים המשותפים של שתי המדינות לסכל פיגועים שאיראן התכוונה להוציא לפועל על אדמת טורקיה, ביוני.

הוא הוסיף כי למאמצים הטורקיים מול הטרור יש משמעות רבה בחיזוק שיתוף הפעולה בין המדינות, כמו גם לחידוש יחסי הביטחון הרשמיים ביניהן.

בהצהרה משותפת עם אקאר אמר גנץ כי השניים סיכמו על חזרה הדרגתית לעבודה משותפת בין הדרגים המקצועיים במערכות הביטחון של שתי המדינות.

לאחר פגישתו עם שר ההגנה אקאר, אמר גנץ כי "בשנה האחרונה, טורקיה הוכיחה את עצמה כמי שפעלה להסיר איומים על חייהם של אזרחים ישראלים. אני מבקש להודות לנשיא ארדואן ולשר ההגנה אקאר, על שיתוף הפעולה מציל החיים הזה". הוא הוסיף כי "חיזוק היחסים בין המדינות יוכל להיות בעל השפעה חיובית על הזירה הפלסטינית וזירות נוספות".

לדבריו "טורקיה היא חברה חשובה בנאט"ו ויש לה יחסים חשובים עם ארה"ב, שהיא בעלת בריתנו הטובה ביותר. הקשרים החיוביים הנרקמים בינינו, הם חיזוק משמעותי למדינת ישראל, שבאים בנוסף לקשרים המצוינים שלנו עם יוון, קפריסין ומדינות הסכמי אברהם. אני מקווה שישראל תוכל להשתמש בקשריה הנבנים עם טורקיה, גם בכדי לסייע בגישור על קונפליקטים באזור".

שר הביטחון התייחס גם לחתימה היום על ההסכם על הגבול הימי בין ישראל ללבנון. "יש נם הרבה שדות שאפשר לשתף בהם פעולה, ולמצוא פתרונות גם למחלוקות באזור שלנו, בדיוק כפי שעשינו הבוקר בישראל בהסכם המשמעותי על הגבול הימי בלבנון", אמר. "ההסכם שנחתם היום משקף את היכולת של מדינות לפעול למען שגשוג כלכלי ויציבות, והוא הסכם חיוני וטוב למדינת ישראל, ללבנון ולאזור כולו".

זהו הביקור הראשון של שר ביטחון ישראלי בטורקיה מזה כעשור. בשנים האחרונות, עם ההרעה ביחסים בין טורקיה וישראל, נותקו כמעט לחלוטין הקשרים הביטחוניים הרשמיים בין המדינות. אלה התנהלו בעיקר בחשאי, ובדרג זוטר יחסית. בחודשים האחרונים התנהלו מגעים חשאיים בין גורמים ביטחוניים ישראליים וטורקיים, שנועדו להביא לחידוש היחסים. את המגעים הוביל ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון דרור שלום, והבשלתם הובילה לביקורו של גנץ באנקרה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!