דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
18.9°תל אביב
  • 11.5°ירושלים
  • 18.9°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 15.1°באר שבע
  • 19.3°אילת
  • 15.4°טבריה
  • 11.9°צפת
  • 16.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

בעלה של יו"ר בית הנבחרים בארה"ב הותקף בביתו באלימות קשה, ביידן: "תקיפה בזויה"

החשוד בתקיפה, בן 42, פרץ לתקיפה של בני הזוג ננסי ופול פלוסי בקליפורניה, בזמן שהמנהיגה הדמוקרטית לא שהתה בו | הוא תקף את פול בפטיש תוך שהוא צועק "איפה ננסי?" וגרם לו לשבר בגולגולת | הנשיא ביידן: "אירוע בזוי, האלימות הולכת לפורר את האקלים הפוליטי שלנו"

סרט סימון של המשטרה סמוך לביתם של פול וננסי פילוסי, יו"ר בית הנבחרים בארה"ב, לאחר תקיפתו של פול פילוסי (AP Photo/Eric Risberg)
סרט סימון של המשטרה סמוך לביתם של פול וננסי פילוסי, יו"ר בית הנבחרים בארה"ב, לאחר תקיפתו של פול פילוסי (AP Photo/Eric Risberg)

פול פלוסי, בעלה של יו"ר בית הנבחרים בארה"ב ננסי פלוסי הותקף והוכה באלימות קשה עם פטיש, על ידי תוקף שפרץ לבית הזוג בסן פרנסיסקו שבקליפורניה בלילה שבין חמישי לשישי, בזמן שפלוסי עצמה לא היתה בבית. התוקף חיפש את הפוליטיקאית הדמוקרטית וצעק "איפה ננסי, איפה ננסי?". פלוסי בן ה-82 אושפז עבר ניתוח לאיחוי שבר בגולגולת ופגיעות קשות בזרועו הימנית ובידיו, ורופאיו מעריכים שישתקם באופן מלא, כך מסרה לשכתה של פלוסי.

התקיפה של פלוסי הכבידה עוד יותר על האקלים הפוליטי הרעיל זה מכבר בארה"ב, רק 11 ימים לפני בחירות האמצע. האירוע מהדהד את ההשתלטות על גבעת הקפיטול של תומכי הנשיא לשעבר דונאלד טראמפ, במהלכה הם קראו קריאות מאיימות לעברה של פלוסי כשפלשו לאולמות בית הנבחרים, בנסיון למנוע את ההכרזה על נצחונו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות והפסדו של טראמפ.

סקוט סיפר שהשוטרים ממשטרת סן פרנסיסקו נקראו ב-2:30 לפנות בוקר לביתם של בני הזוג פלוסי לבדוק את מצבו של פול. הוא אישר שהתוקף הצליח לפרוץ לבית, שנמצא בשכונת פסיפיק הייטס, מהדלת האחורית שלו. אנשים שמצויים בפרטי החקירה אמרו ל-AP שהחוקרים מעריכים שהוא שבר את הדלתות, שעשויות מזכוכית.

יו"ר בית הנבחרים בארה"ב, ננסי פילוסי, עם בעלה פול (צילום ארכיון: AP Photo/Kevin Wolf, File)
יו"ר בית הנבחרים בארה"ב, ננסי פילוסי, עם בעלה פול (צילום ארכיון: AP Photo/Kevin Wolf, File)

לפי אדם אחר שמקורב לחקירה, פלוסי עצמו התקשר למוקד החירום 911, לאחר שאמר לתוקף שהוא חייב ללכת לשירותים, שם הטלפון שלו היה בטעינה. אותו אדם אמר שהתוקף התעמת עם בעלה של יו"ר בית הנבחרים וצעק עליו "איפה ננסי?"

"זו לא היתה פעולה אקראית", אמר סקוט, "זה היה מכוון. וזו טעות". במהדורת חדשות אמש שיבח סקוט את הפנייה של פול פלוסי למוקד החירום 911, והגדיר אותה כ"מצילת חיים".

היו"ר פלוסי, שהיתה בוושינגטון בזמן התקיפה, הגיעה לסן פרנסיסקו מספר שעות לאחר התקיפה. שיירת הרכבים שלה הגיעה לבית החולים שבו אושפז בעלה בעקבות התקיפה.

דייויד דיפייפ, בן 42, נעצר כחשוד בנסיון רצח, התעללות בקשיש ופריצה, ונשאר בבית החולים עד שעה מאוחרת אתמול, לפי הודעת המשטרה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם הודעת תמיכה בפלוסי ומאוחר יותר פרסם גינוי חריף של התקיפה ה"בזויה" שלדבריו אין לה מקום באמריקה. "יש יותר מדי אלימות, אלימות פוליטית. יותר מדי שנאה. יותר מדי ביקורת ארסית", אמר ביידן בעצרת דמוקרטית בפנסילבניה, "מה גורם לנו לחשוב שזה לא הולך לפורר את האקלים הפוליטי שלנו? מספיק זה מספיק זה מספיק".

מנהיג הרפובליקנים בסנאט, מיץ' מקונל, כתב בחשבון הטוויטר שלו שהוא "אחוז אימה וגועל" מהתקיפה.

הרטוריקה הפוליטית בארה"ב הופכת למדאיגה באופן הולך וגובר, עם רמת איומים מאי פעם על חברי בית המחוקקים. יו"ר בית הנבחרים ומנהיגים אחרים בקונגרס נמצאים תחת אבטחה צמודה ומספר הולך וגדל חברי קונגרס אחרים מקבלים הגנה משטרתית. המצב הזה, לצד הפשע ובטחון הפנים, התעוררו כנושאים מרכזיים עבור המצביעים בבחירות האמצע.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!