דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

דן פרופר הודיע על פרישה מאסם, אחרי 56 שנים

במכתב הפרישה כתב פרופר: "את כל חיי הבוגרים עיצבה עבודתי בחברה האנשים עמם נפלה בחלקי הזכות לעבוד, מנהלים ועובדים כאחד"

יו"ר אסם הפורש, דן פרופר "הייתה זו החלטה לא פשוטה עבורי" (צילום ארכיון : מרים אלסטר/פלאש90)
יו"ר אסם הפורש, דן פרופר "הייתה זו החלטה לא פשוטה עבורי" (צילום ארכיון : מרים אלסטר/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר דירקטוריון אסם, דן פרופר (81), הודיע על החלטתו לפרוש מתפקידו לאחר 56 שנים בחברה.

אביו של דן, אויגן פרופר, כיהן במשך שנים ארוכות כמנכ"ל אסם. פרופר הבן הצטרף לחברה ב-1966 ושנתיים לאחר מכן מונה לנהל את מפעל החברה בבני ברק. בתפקידו זה יזם את פיתוח החטיף 'ביסלי' במטרה לנצל בצורה טובה יותר את מכונות ייצור הפסטה שהיו במפעל.

ב-1981 פרש פרופר האב מתפקיד מנכ"ל החברה, ודן ואחיו גד מונו במשותף כמנכ"לי החברה. בספטמבר 1985 נקלעה משפחת פרופר למחלוקת עם בעלי המניות האחרים בחברה לאחר שביקשו להנפיק את החברה בבורסה.

בינואר 1986 ביקשו להתפטר מתפקידם ולמכור את חלקם באחזקות אסם (17.4%) אך לאחר שלא נמצא רוכש למניות חזר פרופר לכהן כמנכ"ל – תפקיד בו החזיק עד 2006. ב-1990 זכה בפרס התעשייה בקטגוריית המזון. ב-1996 יזם את המגעים בסופם רכשה נסטלה 10% ממניות אסם ובהמשך, מכרו בני משפחת פרופר בהדרכה את כל מניותיהם לנסטלה תמורת כ-1.2 מיליארד שקלים. ב-2016 מחקה נסטלה את מניות אוסם מהמסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

לאורך השנים הוסיף פרופר לכהן בדירקטוריון החברה וכיהן גם כיו"ר התאחדות התעשיינים במשך 6 שנים.  ב-2006 קיבל מההסתדרות תעודת הוקרה על שמירה על יחסי עבודה תקינים באסם במהלך כהונתו.

פרופר כתב במכתב הפרישה שלו: "במלאת 80 שנה לאסם, ובתום 56 שנים בהן הייתה לי הזכות למלא שורה של תפקידי מפתח בחברה, אני מסיים את תפקידי כיו"ר החברה".

"הייתה זו החלטה לא פשוטה עבורי, ואני יכול לומר בבטחה שאני יכול לצאת מאסם, אבל את אסם לעולם לא ניתן יהיה להוציא מתוכי. את כל חיי הבוגרים עיצבה עבודתי בחברה וכן עיצבו האנשים עמם נפלה בחלקי הזכות לעבוד – עובדים ומנהלים כאחד. אני קשור לחברה בנימי ליבי וגאה על המהלכים החשובים שהובילו ליצירת אימפריית מזון ישראלית מפוארת".

אבי בן אסאייג, מנכ"ל קבוצת אסם-נסטלה, בירך את פרופר: "בעמלו ובחזונו התווה דן את הדרך להפיכתה של אסם מחברה קטנה לקונצרן מזון מוביל בישראל וכן את ביסוסה כחברה משמעותית בנסטלה, חברת המזון הגדולה בעולם. דן מהווה את עמוד התווך בחברה ובתעשייה הישראלית, פעל להרחבת והקמת מפעלים בפריפריה, שימש כנשיא התאחדות התעשיינים ותרם תרומה משמעותית לבנייה ולפיתוח התעשייה, המשק והארץ.

אליעזר בלו, יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה בהסתדרות: "דן מסיים את תפקידו באסם לאחר שמילא במשך 56 שנים תפקידים שונים. דן הפך את אסם לאחת מחברות המזון הגדולות והטובות בישראל. במשך השנים דן שמר על מערכת יחסי עבודה מצוינת מול העובדים המסורים של אסם וראה בהם לא אחת משפחה. אני מאחל לדן הרבה בריאות והמשך עשייה ציבורית".

נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר: "דן, חתן פרס התעשייה ונשיא התאחדות התעשיינים בעברו, הינו מאבני היסוד של התעשייה הישראלית בכלל ושל תעשיית המזון בפרט. דן ומשפחתו, בנו את אחת מחברות המזון המפוארות בישראל עם מותגים מצליחים ויצרו תעסוקה רבה בכל מפעלי אוסם שרובם בפריפריה וחשיבותם בשמירת הביטחון התזונתי בישראל. מנהיגותו וסגנונו הניהולי הייחודי של דן העמידו דורות של מנהלים במשק הישראלי והשפעתו על התעשייה הביאה ליוזמה ושגשוג בלתי רגילים שהשפיעו רבות על הכלכלה והתעסוקה בישראל ואני משוכנע  שעוד יתרום וישפיע שנים רבות קדימה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!