חברת החשמל התריעה היום (ראשון) מפני הונאה חדשה: לקוחות התלוננו על שיחות טלפון שבהן המתקשר מתחזה לעובד החברה ומבקש תשלום במזומן עבור חשבונות החשמל. הלקוחות סיפרו שאף אוימו בניתוק מאספקת החשמל אם לא ישלמו מיד ובמזומן. בחלק מהמקרים, שולח מבצע ההונאה נהגי מוניות לאסוף מעטפה עם כסף מהלקוח הנעקץ.
חברת החשמל הבהירה שגבייה במזומן מתבצעת אך ורק במשרדי החברה ובמרכזי קבלת הקהל הרשמיים שלה, ושהיא לא שולחת נהגי מונית לגביית כספים. בחברה ביקשו לא לשלם במזומן לאף גובה שמציג את עצמו מטעמה.
במקרים שבהם מתעורר חשש להונאה, ביקשה החברה ליצור קשר עם מוקד 103 לצורך בירור קיומו של חוב ולתשלום, או לבדוק באתר החברה באזור האישי על קיומו של חוב. אם אכן קיים חוב, ניתן לשלם באתר במעמד הבירור. תשלום במזומן מתבצע רק במרכזי קבלת הקהל הרשמיים של החברה, שכוללים גם עמדות היברידיות של חברת החשמל.