דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מגזין עמיתים | ספטמבר 22

כתבת תיירות / מדריך לקראת כנס העצמה נשית 2023 בלונדון

צילום: unsplash
צילום: unsplash

מה לא נאמר על לונדון, העיר הבריטית שאי אפשר שלא להתאהב בה. בירת התיירות העולמית, מוקד משיכה לחובבי שופינג, תרבות והיסטוריה, המציעה לתיירים שלל אטרקציות מרהיבות; מוזיאונים, אתרים היסטוריים, מחזות זמר, שווקים תוססים, אוכל טוב ושפע של מקומות ביקור. אז עם כל הממלכתיות הבריטית וגינוני הנימוס המתבקשים, זה הזמן שלנו עמיתות יקרות, להסתער על אחת הערים השוות באירופה ולתכנן את הביקור בסמינר הקרוב.

טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

אין מספיק דפים במגזין הזה כדי לתאר את העיר הבריטית המרהיבה הזו. העיר שיש בה הכל – ארמונות היסטוריים, מרכזי קניות ענקיים, שווקים טרנדיים, סצינת קולינריה ססגונית, פארקים רחבי ידיים וכמובן – תה בשפע. לונדון, בירת הממלכה המאוחדת, היא היעד שנבחר לארח את "סמינר עוצמה נשית" לפברואר 2023 ואנחנו כאן כדי לעשות לכן חשק ותיאבון. דווקא בשל השפע הרב של האפשרויות, האתגר הגדול ביותר של כל מי שמגיעה ללונדון הוא הצורך להתמקד ולקבל החלטות. לא משנה מה יהיה משך החופשה שלכן – לא תספיקו הכל. לכן אנחנו כאן כדי למקד אתכן ולהציע לכן כמה "אתרי חובה" לצד כמה מקומות מיוחדים שבהם תוכלו לספוג ולו מעט מהאווירה המיוחדת של העיר הקסומה הזאת.

לפני ההמלצות, בואו נדבר על מזג האוויר. אחד החששות הגדולים ביותר של המטיילים ללונדון הוא מהעובדה שהגשם בעיר הזו לא מבדיל ממש בין קיץ לחורף ויורד, כמו שאומרים הבריטים, "360 יום בשנה". אז מה ללבוש? מה לארוז? הסבירות שתטיילו בחודש פברואר בלונדון ולא תרד לכם טיפת גשם על הראש הוא קלוש. אז אל תשכחו להתלבש היטב וחמים, לקחת איתכן מטרייה בתיק לכל מקום ולהצטייד בצעיף, כובע גרב וכפפות, אותם תוכלו לקנות בכל פינת רחוב.

אי אפשר לדבר על חופשה בלונדון בלי להתייחס לתחבורה הציבורית המופלאה והשימושית שהעיר הזאת מציעה – רכבת התחתית המפורסמת (המכונה "הטיוב") עם התחנות הצבעוניות המיוחדות שלה ואותם אוטובוסים קומותיים אדומים (הכי כיף לשבת בקומה העליונה במושב הראשון). אלה יובילו אתכן בקלות ובנוחות בין כל האתרים המרוחקים בעיר. ניתן לרכוש כרטיס אויסטר, להצטייד בתכנית החופשי-שבועי ולהתנייד בכל סוגי התחבורה השונים ללא מגבלה ובלי להסתבך, וגם אם זה קרה – זה חופשי.

אבל עם כל הכבוד לתחבורה הציבורית, את לונדון כדאי לחוות דרך הרגליים. להניח בצד את הלו"ז הצפוף ופשוט לשוטט ברחובות ההומים, לחצות את רחוב אוקספורד וכיכר פיקדילי דרך מרכזי השופינג עם מסכי הענק המרצדים, להתפעם מכיכר טרפלגר הקלאסית, להסתובב בשווקים הצבעוניים עם הניחוחות המענגים, להירגע בפארקים הירוקים או סתם לשבת על ספסל באיזו כיכר מזדמנת ולצפות בעוברים והשבים עם המבטא הבריטי המנומס. כדי שבכל זאת תוכלו להתמקד בתוך המגוון העשיר של מקומות הבילוי שמציעה העיר, ריכזנו עבורכם שלל המלצות וטיפים מועילים.

מוזיאונים מומלצים בלונדון – תרבות ואמנות
לא פחות מ-250 מוזיאונים פועלים ברחבי העיר. לחלקם הגדול, כולל אלה המומלצים, הכניסה היא בחינם, מה שמאפשר ביקור רק בחלק מהתערוכות או אפילו כחלופה לבילוי ביום גשום במיוחד. חלקם נמצאים בשדרת המוזיאונים, מה שמקל על הביקור בהם. נגיש לכן על קצת המזלג כמה מההמלצות המקובלות: המוזיאון הבריטי (British Museum), המוכר והגדול ביותר בלונדון, שבו תוכלו למצוא עתיקות, תערוכות היסטוריות, ציירים מפורסמים ותערוכות מתחלפות. המוזיאון חינמי ופתוח כל יום. גלריית טייט ומוזיאון טייט מורדן, המוזיאון הגדול ביותר בעולם לאמנות מודרנית, שיצירותיו מוצגות לפי נושאים ולא לפי סדר כרונולוגי. מי שחושק באומנות קלאסית מוזמן לבקר בגלריה הלאומית, הממוקמת במרכז העיר ומציגה יצירות אמנות מוכרות וגם פחות מוכרת מהמאה ה-13 ועד המאה ה-20. בין השאר תוכלו לחזות בציורים של דה וינצ'י, בוטיצ'לי, ולסקז, ואן גוך, מונה ועוד.

בנוסף לאלה, בלונדון תוכלו למצוא מוזיאונים נוספים כמעט בכל נושא שתוכלו להעלות בדעתכם; מוזיאון המדע, המאכלס במבנה בן חמש קומות שלל מוצגים בנושאים שונים, החל מצילום וכלה בחקר החלל; מוזיאון הטבע על התצוגות המרתקות שבו; "מאדאם טוסו", מוזיאון השעווה המוכר בעולם, שבו תוכלו לפגוש את מושאי הערצתכם בגודל טבעי בדמות בובת שעווה; המוזיאון הימי, מוזיאון חדרי המלחמה של צ'רצי'ל, מוזיאון דיקנס, מוזיאון שרלוק הולמס, מוזיאון הארי פוטר ועוד ועוד.

צילום: unsplash
צילום: unsplash

להרגיש מלכה לכמה שעות
כמי שמחזיקה במסורת מפוארת של מלוכה ומתרפקת על עברה המרשים כאימפריה עצומה, תוכלו להיווכח במו עיניכם באין-ספור מבנים היסטוריים וארמונות מרהיבים שנשמרו היטב. המפורסם שבהם הוא ארמון בקינגהאם, שבחזיתו נערך גם טקס חילופי המשמר המוכר המתקיים מדי יום בשעה 11:00 – טקס המהווה אטרקציה תיירותית בפני עצמה. על גדות נהר התמזה תוכלו למצוא את ארמון ווסטמיניסטר, מקום משכנו של הפרלמנט הבריטי, וכמובן את מגדל השעון המפורסם בעולם – הביג בן, הניצב בחזיתו. בצמוד לארמון תוכלו לבקר גם בכנסיית ווסטמיניסטר, בה הוכתרו לאורך השנים רבים מהמלכים ואף נקברו בה, ביניהם כמובן גם המלכה אליזבת' השניה, שהוכתרה לפני 70 שנים בכנסיה ובה גם נערך טקס הלוויתה לאחרונה.

ארמון מרשים נוסף הוא קנזינגטון פאלאס, ששוכן בלב פארק מטופח להפליא – גני קנזינגטון. אם תספיקו לצאת מעט מלונדון תוכלו לבקר בהמפטון קורט, שגם סביבו תגלו גנים מטופחים ואטרקציה מעניינת נוספת – מבוך שיחים מאתגר. ולקינוח, תוכלו לבקר במצודת לונדון, עוד אחד מהסמלים של בית המלוכה הבריטי, המאפשר הצצה אל תכשיטי הכתר של הממלכה המאוחדת, אל שומריהם המוצבים בחזית ואל יתר האוספים שחושפים טפח מפיסת ההיסטוריה של המצודה.

לראות את לונדון מכל כיוון – תצפיות ואטרקציות
אחת האטרקציות המרכזיות בלונדון היא התצפית המרהיבה מהלונדון איי (London Eye) – הגלגל הענק שמציע נוף פנורמי עוצר נשימה של העיר. טיפ: הצד הטוב ביותר הוא הצד שפונה לכיוון הנהר והביג בן, כמו גם קתדרלת סנט פול וציוני דרך אחרים על הגדה הצפונית של התמזה. אם יתמזל מזלכם ותזכו ליום או מספר שעות לא גשומים, מומלץ לצאת לשייט על נהר התמזה – הנהר שמתפתל לאורך מרכז העיר מספק גם הוא נקודת מבט ייחודית על לונדון והאתרים המרכזיים בה. בלונדון כל רחוב וכל כיכר הם בעלי מטען היסטורי וארכיטקטוני, אבל ישנן כמה כיכרות מרכזיות שמהוות גם אטרקציות תיירותיות, כמו כיכר טרפלגר עם פסלי האריות היושבים לרגלי פסלו של נלסון, כיכר פיקדלי עם מזרקת הקופידון המפורסמת וכיכר לסטר שמהווה מרכז תרבות.

צילום: unsplash
צילום: unsplash

העיר כולה גדושה בפארקים המהווים אטרקציות בפני עצמם. לא פחות מ־­3000 פארקים פזורים ברחבי לונדון ופרושים על פני כמחצית משטחה של העיר – מהייד פארק והמפסטד הגדולים ועד לפארקים שכונתיים קטנטנים. אין דרך מהנה יותר להירגע ממסע השופינג וההתרוצצות בין שלל האטרקציות התיירותיות שמציעה העיר, מאשר לבקר בפארקים הנהדרים. שם, בהייד פארק, תוכלו לשמוע נאומים בימי ראשון, לתפוס סיבוב על הקרוסלה הממוקמת ליד הגינה לזכרה של הנסיכה דיאנה, לשוטט בגני קיו המרהיבים, לנוח בריג'נט פארק שבמרכז העיר ולצעוד לאורך התעלות לכיוון שוק קמדן, שם בדרך תוכלו לראות אוניות שהוסבו לבתים, ברווזים שטים ועצי ענק. מה יותר מושלם מזה?

אצא לי השוקה
לונדון ידועה במגוון השווקים העשיר שהיא מציעה; שווקי אוכל, שווקי בגדים, שווקי יד שניה, שווקי אמנות ועוד. חלקם עממיים וחלקם יוקרתיים יותר, אך בכולם תוכלו ליהנות מחוויה אותנטית ייחודית למקום. השוק של השכונה היפה נוטינג היל הוא שוק פורטבלו. השכונה מתאפיינת בבתים צבעוניים, במסעדות נחשבות ובחנויות בוטיק. בשוק פורטובלו ניתן למצוא עתיקות, בגדי מעצבים ודוכני אוכל מכל העולם. אחת האטרקציות המרכזיות בשכונה היא הדלת המפורסמת מהסרט "נוטינג היל". בורו מרקט הוא אחד השווקים הוותיקים של העיר. השוק, שקיים כבר מאות שנים, ממוקם במרכז העיר בסמוך ללונדון טאוור ומציע מגוון רחב ביותר של מאכלים מארצות שונות. שוק טרנדי מוכר נוסף הוא "קאמדן מרקט", שמתקיים על סכר קמדן ומאפשר לנוח על גדות הסכר ולצפות בסירות חוצות. השוק פעיל בעיקר בסופי השבוע, אבל גם במהלך השבוע ניתן למצוא בו דוכני בגדים טרנדיים, אביזרי אופנה, שוק אוכל מרתק ודוכנים מיוחדים נוספים.

קדימה שופינג
לונדון היא יעד קניות פופולרי בעיקר בזכות המבחר והסיילים הגדולים שהיא מציעה. העיר גדושה בבתי כלבו היסטוריים ומפורסמים הממוקמים לאורך רחוב אוקספורד ובסביבתו. בין בתי הכולבו, שכל אחד מהם משתרע על פני מספר קומות, תוכלו להסתער על הרודס, ליברטי, מארקס אנד ספנסר, סלפרדיג'ס, ג'ון לואיס וכמובן על הטרנדים החדשים כמו פרימארק. וזה לא הכל. מרכז לונדון משופע בחנויות ממיטב הרשתות הבינלאומיות, כך שניתן בהחלט להעביר יום שלם בין כיכר לסטר לפיקדלי. לגבי המחירים, העיר לא זולה, אבל אפשר בהחלט למצוא מבצעים שווים בעיקר בחורף לאחר עונת החגים.

צילום: unsplash
צילום: unsplash

אפטרנון טי
אין דבר יותר אנגלי מטקס שתיית התה המסורתי. ברחבי העיר מוצע מבחר גדול של בתי "אפטרנון טי", שמפיחים חיים בטקס הכמעט היסטורי הזה. ישנן "שעות תה" פשוטות יחסית, וישנן "שעות תה" בעלות של מאות פאונדים. הטקס מתחיל בבחירת סוג התה. לאחר המתנה קצרה יוגש לכם מגש עמוס בכל טוב: סנדוויצ'ונים קטנים, מאפים מיוחדים וכמובן סקונס עם חמאה מוקצפת – הדבר הטוב ביותר שיצא מהמטבח הבריטי.

אסור לפספס – מחזמר בווסט אנד
מחזות הזמר של בימות לונדון הם חלק בלתי נפרד מהחוויה השלמה שמעניק הביקור בלונדון. מומלץ מאוד לרכוש כרטיס מראש לאחד המופעים. מחזות הזמר הקלאסיים רצים על הבמות כבר עשרות שנים, ומומלץ לנסות לצפות ב"עלובי החיים", "פנטום האופרה" או "מאמה-מיה!". וכן, בחצי השנה הקרובה יככבו שם גם מירי מסיקה ואלון אבוטבול בשירת התזמורת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!