דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני ה' באייר תשפ"ד 13.05.24
19.6°תל אביב
  • 12.9°ירושלים
  • 19.6°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 19.5°אשדוד
  • 16.0°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 17.9°טבריה
  • 12.0°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מגזין עמיתים | ספטמבר 22

כתבה תיירותית / בין גלאביה ליוקרה

unsplash
unsplash

מכפר דייגים נידח בנווה מדבר היא הפכה לעיר עוצרת נשימה. על שטחה המדברי רובצים בגאון גורדי שחקים עצומים, קניונים מפוארים, איים מלאכותיים ופארקים אקזוטיים מהיפים בעולם. הכל גדול, הכל מפעים וכמעט בלתי נתפס, עד שאפשר לשכוח לרגע שהדבר המדהים ביותר הוא עצם הביקור שלנו באחת מארצות ערב.

הסכמי אברהם נחתמו לפני כשנתיים, והיום כבר מוזר לנו לחשוב על תקופה שבה לא יכולנו לנסוע לרבאט, לבחריין לאבו דאבי או לדובאי. ברוח זו, העמותה לקידום מקצועי בחרה להזניק קדימה את סמינרי הגברים שהיא מקיימת ולהציע סמינר אטרקטיבי ומרתק בחלק מהאתרים החדשים האלה.

את ההיכרות הראשונה עם דובאי, הנסיכות הקטנה השוכנת לחופי המפרץ הפרסי, אפשר להתחיל באזור היוקרה של העיר פאלם ג'ומיירה, קבוצת איים מלאכותיים המעוצבים בצורת עץ דקל ומשתלבים יחדיו לאי המלאכותי הגדול בעולם. המקום המרהיב מציע לתיירים עולם ומלואו. מביקור בקניון דה פוינט תוכלו להתרשם לא רק ממגוון עשיר של חנויות מותגים, אלא גם ליהנות משלל אטרקציות: מופע מזרקות מרהיב, בתי קולנוע, מתקני ספורט מים ואזורי משחק לילדים.

בלו איילנד והגלגל הענק
יעד תיירותי מפורסם נוסף הוא אי מלאכותי שבו ניצב הגלגל הענק במלוא תפארתו – זהו בלו איילנד. מי שמעדיף להישאר עם הרגליים על הקרקע ולא לגעת בעננים יכול לשוטט בהנאה במקומות הבילוי הרבים הנמצאים במקום. משם תוכלו להמשיך בהליכה לאורך הטיילת המשתרעת לאורך 1.5 ק”מ. עם רדת החשכה מתעוררים חיי הלילה התוססים של האי ומציעים לתייר שלל מועדונים ומקומות בילוי שלא תרצו לפספס.

צילום: unsplash
צילום: unsplash

פארקים וגנים
כדי להבין את היכולת להפוך את המדבר לאזור פורח, נמליץ לכם לבקר בכמה מבין הפארקים והגנים שפזורים בדובאי. אחד מהם הוא פארק זאביל (Zabeel Park) – פארק רחב ידיים המציע מרחבים ענקיים מלאי בהפתעות: אזורי משחק, אגם, אזורי פיקניק ומסלול ריצה. אם אתם רוצים להימנע משברי מאמץ כתוצאה מהליכה מאומצת במרחבים העצומים, תוכלו להתנייד ממקום למקום בעזרת רכבת התיירים שחוצה את הפארק. המלצה שלנו, השכירו אופניים וצאו לרכיבה עצמאית אם מזג האוויר לא חם מדי.

אם חפצה נפשכם בגנים מיוחדים – סעו לביקור ב"מירקל גרדן", פארק הפרחים הגדול בעולם הממוקם בלב דובאי. אם אפשר להצמיח גורדי שחקים בלב מדבר, אז גם פנינת טבע כזו היא לא דבר מפתיע, למרות כינויה המוכר „נס בלב מדבר”. ניתן לשלב במסלול גם את גן הפרפרים הסמוך ולצפות באלפי פרפרים בגדלים ובצבעים שונים במתחם המקורה. נקנח ב”גלובל וילג” (הכפר הגלובלי). שימו לב, הכניסה למקום אינה זולה, אך החוויה משתלמת. זהו פארק רחב ידיים וייחודי הגדוש בדוכנים צבעוניים מכל העולם. על רקע התפאורה המהממת ואווירת הפסטיבל במקום תוכלו למצוא סביבכם פארק מתקנים גדול, הופעות מזדמנות, מתחמי מזון וממאכלים אוריינטליים.

unsplash
unsplash

„בניינים לשמיים”
דבר מרשים בו דובאי ידועה נוסף על הגנים ופארקים הוא גורדי השחקים העצומים שבה. אחד מהם הוא ה”פריים” או בשמו המפורש "המסגרת של דובאי". זוהי אחת האטרקציות המרהיבות בעיר – בניין עוצר נשימה בגובה של 150 מטרים הבנוי בצורת מסגרת תמונה ענקית, שם תיהנו מתצוגות היסטוריות ומתצפית לנוף פנורמי מרהיב. מעבר למפגן הארכיטקטוני יוצא הדופן, למיקומו ולצורתו של הבניין מיוחסת גם משמעות סמלית בכך שהמסגרת מבדילה למעשה בין דובאי הישנה לזו החדשה.

בדאון טאון תוכלו לבקר ב„בורג’ חליפה” הידוע כאחד המגדלים המפורסמים והמתויירים ביותר בדובאי. תחילה היכנסו ל”מול דובאי”, הקניון הגדול בעולם, והסתערו על החנויות. שופינג מהנה מובטח. לאחר מכן תוכלו לצפות באקווריום של עולם הים ובמסך ה־oled הגדול ביותר בעולם. הליכה קצרה משם תוביל אתכם למגדל הגבוה והמדובר ביותר בעולם – „בורג׳ חליפה”. עלו עד לקומה ה־125 ומשם רדו קומה אחת מטה כדי לצפות מהמרפסת בנוף המרהיב. המלצת הבית – אחרי שתרדו מהמגדל ותסדירו את הנשימה, קחו לעצמכם מעט זמן חופשי לחוות את המקום בנחת ובהנאה, לאוכל טוב ולצפות במופע המזרקות המרקדות.

עיר עתיקה, תעלות ושווקים
בור דובאי ממוקם באזור הישן של העיר, שמתוכו צמחה דובאי. נגיע עד לפאתי שכונת „אל פאהידי”, שכונה היסטורית שבה ניצב המבנה העתיק ביותר בדובאי – מבצר שהוקם בשנת 1781 ושימש בעבר כבית מלוכה עד שהוסב למוזיאון המספר את סיפורה ההיסטורי של העיר. נמשיך לעבר השכונה המדהימה „אל סיף”, אזור תיירותי שוקק חיים בעיר העתיקה, המציע חנויות מזכרות רבות. נטייל בהנאה בסמטאות הציוריות, נחלוף על פני מבצר פאהידי ונהנה מהקסם שמציעה בור דובאי.

אם הגעתם נחל דובאי (הקריק), הגעתם לוונציה של דובאי. זוהי למעשה תעלה מלאכותית החוצה את מרכז העיר לשניים. שייט בנחל הוא אחד האטרקציות המיוחדות בעיר. לאחר מכן תוכלו לחצות את הנהר לעבר שוק הזהב והתבלינים. שם תיהנו מחוויה אותנטיות, מריחות מענגים ומשלל צבעים וקולות מיוחדים שאפשר לחוות רק בשוק. שוק הזהב בדובאי נחשב לאחד משווקי התכשיטים והזהב העמוסים בעולם.

בכל זאת קצת מוזיאונים והיסטוריה
דובאי ואבו דאבי יכולות לספק גם מנת תרבות גדושה ומוזיאונים מרתקים. חובבי האומנות וההיסטוריה ימצאו כאן כמה מהמוזיאונים והגלריות הטובים בעולם, ובהם מוזיאון האומנות של אל שארג’ה, מוזיאון התרבות האסלאמית של אל שארג’ה וחדר גשם – תערוכה אינטראקטיבית.

גם אבו דאבי לא חסרה מוזיאונים ואומנות. שימו פעמיכם לעבר עיר הבירה של האמירויות – אבו דאבי. התחילו את הביקור בשלוחה של מוזיאון הלובר הצרפתי בדובאי – "לובר אבו דאבי" מי שחושב שזה יומרני מעט להידמות ללובר הצרפתי, מוזמן להתרשם בעצמו מהמקום. הנאה מובטחת. אחרי הכל, את הקמתו בסטנדרטים הגבוהים ביותר אישר הפרלמנט הצרפתי. נסייר לאורך הביתנים הגדושים בפרטי אומנות ותרבות מרחבי העולם. שם תזכו לחזות אפילו בהיסטוריה היהודית ולהתפעל מהמבנה המיוחד שאותו עיצב האומן ז׳אן נובל.

סיור מהנה במוזיאון „אל שינדאגה”, הממוקם לצד נחל דובאי (הקריק), יפגיש אתכם עם המורשת הענפה של תושבי דובאי ויספק לכם הצצה מסקרנת אל עברה המרתק של האומה. כל זאת, באמצעות חוויית מולטי-מדיה מתקדמת, הכוללת תצוגות אינטראקטיביות של תמונות וקטעי וידאו, ומציג שלל חפצים המתארים את חייה של משפחת המלוכה.

 

מצודות, מסגדים, מבצרים ומגדלים
"קאסר אל חוסן" הוא מבנה האבן העתיק ביותר באבו דאבי, שממנו התפתחה העיר. מהמצודה הציורית, ששימשה בעבר כארמונם של השליטים, תוכלו לרדת אל "קאסר אל וואטן" (ארמון האומה), מעונו הרשמי של נשיא איחוד האמירויות. סיור במקום יספק לנו הצצה מפעימה לעושר הרב שהושקע בבנייתו של הארמון הפתוח לביקור תיירים. נתרשם מגודלו של המבנה, מעיצובו המהודר ומחדרי הישיבות המרשימים. ניתן לשלב את הסיור במקום עם ביקור קצר ב”מרינה מול”.

המסגד הגדול בעולם – "זאיד גרנד מוסק", נקרא על שם אבי האומה, שייח זאיד בן סולטאן אל נהיאן. מבנה מדהים ביופיו, עתיר שיש, זהב ומים; שעוצב על ידי 13 אדריכלים נחשבים ומתפאר בנברשות סוורובסקי, בשטיח עצום ממדים ובקישוטים מהודרים מכל עבר.

אם חשבתם שחזיתם עד כה בכמה שיאים ארכיטקטוניים שהשאירו אתכם פעורי פה, אז הינה אחד נוסף ששבר שיא גינס עולמי – המגדל‌ ‌הנטוי‌ ‌ביותר‌ ‌בעולם שנבנה כך באופן מכוון, הלא הוא מגדל Capital gate – המתחרה הבלתי מעורער של מגדל פיזה הנטוי המפורסם. המראה עוצר נשימה – גורד שחקים בן 35 קומות, אחד הבניינים הגבוהים ביותר באבו דאבי, שנבנה בהטיה מכוונת של 18 מעלות.

לא הרחק ממוזיאון „אל שינדאגה”, במרחק הליכה, ניתן לבקר בארמון השייח מוחמד בן־ראשד אל־מכתום, הלוא הוא אמיר דובאי, ראש ממשלת איחוד האמירויות הערביות.

unsplash
unsplash

באוויר הפתוח – עוד שווקים, טיילת ומרינה
הטיילת המרהיבה של אבו דרבי ("דרך קורניש") שאורכה שמונה קילומטרים, משתרכת לאורך קו החוף ומציעה אזורי משחקים לילדים, מסלולים נפרדים לאופניים ולהליכה, בתי קפה, מסעדות וכמובן רחצה מהנה בחוף קורניש. לאחר שנצפה בדגל האמירויות הענק ניכנס לפארק שימור המורשת ונחווה מעט מאורחות חייהם של הבדואים. מומלץ להמשיך ל”שוק אל ארסה” המקורה – שוק שופע במזכרות, דברי אומנות, כלי כסף, עבודות יד מעץ, תכשיטים ובגדים מסורתיים. לא תתקשו למצוא במקום גם מסעדה טובה שתציע לכם תפריט עשיר של אוכל מקומי.

מומלץ להקדיש זמן לביקור במרינה של דובאי – אחד האזורים הפופולריים ביותר בעיר. הבניינים הגבוהים המקיפים את המרינה ואת אזור החוף ג׳ומירה יוצרים נוף עוצר נשימה. כמו בכל מרינה טובה תוכלו למצוא בה מסעדות, בתי קפה וקניון שופע, רק שכאן בדובאי, הכל מרהיב ומזמין יותר. מהמרינה נוכל לצפות במלון הפאר „בורג׳ אל ערב”, אחד המבנים המזוהים ביותר עם איחוד האמירויות וגם אחד היקרים בעולם, הממוקם על אי מלאכותי שנבנה במיוחד עבורו. משם מומלץ לעלות על המונורייל – כלי תחבורה המהווה אטרקציה בפני עצמו, ולבקר ב”פאלם ג׳ומירה”.

בשוק של מדינת ג’ומיירה צפויה לכם חווית קניות ייחודית והמהנה. מי שהתעייף מעט מההליכות המרובות יוכל לחוות את השוק באמצעות שייט בגונדולה מסורתית החולפת בין התעלות של השוק. בהמשך תוכלו לקבל הצצה אל חזית מלון ג’ומיירה אל קאסר המפואר, המקבל את פני האורחים בשדרת עצים שבסופה מזרקת מים עליה ניצבים סוסים מפוסלים בצבע זהב.

המלצות חמות וחשובות:
הקפידו ברצינות על סגנון הלבוש על פי ההנחיות המקובלות. אומנם דובאי פחות שמרנית מיתר האמירויות, אבל נא להתנהג בהתאם. אל תאכלו או תשתו במטרו, אחרת אתם עלולים לחטוף קנס כבד וזה לא נעים בכלל. ובאופן כללי זיכרו כי אנחנו תיירים "חדשים” וכדאי להשאיר רושם טוב של התייר הישראלי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!