דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
28.5°תל אביב
  • 28.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 24.1°חיפה
  • 27.5°אשדוד
  • 33.2°באר שבע
  • 36.0°אילת
  • 33.4°טבריה
  • 26.1°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2022

נתניהו: "אפעל לאיחוי הקרעים בעם ולהפחתת גובה הלהבות"

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "נמשיך להילחם כדי שישראל תהיה מדינה יהודית ודמוקרטית, ליברלית ומתקדמת" | יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר: "הגיע הזמן שנחזור להיות בעלי הבית על המדינה שלנו"

יו"ר הלכוד, בנימין נתניהו בבניני האומה (צילום: אוליבר פיטוסי)
יו"ר הלכוד, בנימין נתניהו בבניני האומה (צילום: אוליבר פיטוסי)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו הגיע הלילה לבנייני האומה בירושלים להודות לתומכיו: "עדיין לא איבדתי את הקול, אבל יש לי את הקול שלכם", פתח נתניהו, "הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר בישראל, בפער משמעותי. דרך הליכוד הוכיחה את עצמה. מ-52 מנדטים בבחירות האחרונות, אנחנו על סף ניצחון גדול מאוד. העם רוצה ביטחון, להוריד את יוקר המחייה, לא רוצה להוריד את הראש. להחזיר את הגאווה הלאומית שנלקחה מאיתנו".

"העם רוצה מדינה יהודית, שלנו, שנלחמנו עליה ואנחנו גאים בה. הוא רוצה ממשלה יציבה. הוא רוצה ממשלה שתדאג לו, שלא תהיה אטומה, שתדאג לו, לחיילים, לשוטרים. לא להיכנס להרפתקאות מיותרות".

"אנחנו עדיין לא יודעים את תוצאות האמת, צריך סבלנות. אנחנו מבקשים טוהר בחירות מלא. אם תוצאות האמת ישקפו את תוצאות הסקרים, אקים ממשלה לאומית שתדאג לכל אזרחי ישראל. נקדם מדיניות שקולה, אחראית ומאוזנת ונרחיב עוד יותר את מעגל השלום. לא רק נפעל לשלום עם שכנינו אלא גם בתוכנו. צריך להוריד את גובה הלהבות".

ראש הממשלה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד אמר הלילה לתומכיו בגני התערוכה: ״הלילה הזה הולך להמשך יומיים. עד שלא תיספר המעטפה האחרונה שום דבר לא נגמר ולא נסגר. אנחנו נחכה בסבלנות – גם אם אין לנו סבלנות – לנתונים הסופיים.

יו"ר ראש עתיד, יאיר לפיד (צילום: אלעד גוטמן)
יו"ר ראש עתיד, יאיר לפיד (צילום: אלעד גוטמן)

אין לנו שום כוונות לעצור. אין לנו שום כוונות להפסיק. כל אזרח ישראלי – דתי או חילוני, שמאלני או ימני, יהודי או ערבי, סטרייט או להט"ב –צריך לדעת הלילה שאנחנו נמשיך להילחם כדי שישראל תהיה מדינה יהודית ודמוקרטית, ליברלית ומתקדמת.

השינוי הזה הוא בלתי נמנע. הוא בלתי ניתן לעצירה. אפשר לעכב אותו, אבל אי אפשר לעצור אותו״.

שר הביטחון ויו״ר המחנה הממלכתי, בני גנץ נאם בפני תומכיו בכפר המכביה, הודה להם ואמר: "אנחנו נמתין לתוצאות האמת. יהיו תוצאות האמת אשר יהיו, את הדרך של המחנה הממלכתי רק התחלנו. הרעיון של מחנה רחב, שמתבסס על מרכז המפה הפוליטית וחוצה את הגושים ומנסה לחבר בין כל חלקי החברה בישראל– הוא רעיון חשוב ורלבנטי".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, הגיע לכנס של תומכיו לאחר ההישג הגדול במדגמים וביקש מהם להתאזר בסבלנות: "אנחנו עדיין לא יודעים אם לגוש יש 61. אני זוכר שחגגנו בלילה בבחירות שעברו, והתעוררנו עם ממשלה עם רע"מ".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן-גביר בכנס תמיכה (צילום: יונתן זיידל)
יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן-גביר בכנס תמיכה (צילום: יונתן זיידל)

כשברקע קריאות "מוות למחבלים", אמר בן גביר, "ההישג שלנו הגיע כי אנחנו מייצגים את כולם. אנחנו מבקשים לעשות הפרדה מוחלטת בין מי שנאמן לארץ ישראל לבין מי שחותר תחת המדינה שלנו".

בן גביר הוסיף, "הציבור הצביע למען זהות יהודית. המורשת שלנו היא לא רק של דתיים, היא גם לחילוניים. מוקדם לסכם, אבל יש לנו חלומות. אני מבטיח גם לאלה שלא הצביעו לנו – אחים אנחנו. הגיע הזמן שהילדים שלנו יוכלו ללכת בביטחון ברחוב, ושחיילי צה"ל והשוטרים יקבלו גיבוי. הגיע הזמן שנחזור להיות בעלי הבית על המדינה שלנו. אני דורש דבר אחד – שנעשה ממשלת ימין מלא מלא

בנאומו, הודה בן גביר לרבנים דב ליאור, שמואל אליהו, וליו"ר להב"ה, בנצי גופשטיין: "לא תמיד הסכמנו על כל דבר, אבל הוא חבר טוב שלי".

מוקדם יותר, נאם יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' בפני תומכיו: "היום הציונות הדתית עושה היסטוריה. לראשונה מאז קום המדינה המפלגה של הציבור הדתי לאומי שהצטרפו אליה רבים מהציבור המסורתי והחרדי, אוהבי עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל, הופכת להיות המפלגה השלישית בגודלה בישראל ועם הייצוג הגדול אי פעם בכנסת. הישג שמצטרף למה שמסתמן כניצחון והכרעה של המחנה הלאומי".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' בכנס תמיכה (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' בכנס תמיכה (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)

על האפשרות לפיצול של הציונות הדתית אמר סמוטריץ', "אנחנו נמשיך בעזרת השם בעשייה המשותפת מתוך מחויבות כלפי המצביעים שלנו וכלפי עם ישראל".

יו״ר ש״ס אריה דרעי בתגובה לתוצאות המדגמים: "ש"ס זכתה בהישג אדיר והיא תחזור בקרוב להנהגת המדינה. נפעל בכל הכוח למען השכבות החלשות, למען חיזוק ההזדהות היהודית של ישראל ולמאבק ביוקר המחיה.
ש"ס הוכיחה פעם נוספת שהיא מפלגה חזקה, עם שורשים עמוקים בכל רחבי הארץ ואני מתחייב שנמשיך לעבוד קשה למען כלל עם ישראל".

יו"ר ש"ס, אריה דרעי (צילום: יוסי זמיר/פלאש90)
יו"ר ש"ס, אריה דרעי (צילום: יוסי זמיר/פלאש90)

יו״ר הבית היהודי ושרת הפנים, איילת שקד נאמה בפני הפעילים ואמרה: "נלחמנו כמו אריות, ידענו שזה קרב קשה מאוד, אבל הלכנו עם האמת שלנו, עם האידיאולוגיה שלנו
והקול שלנו הוא קול מאוד חשוב, נמשיך להשמיע את הקול הזה".

בדבריה היא גם פנתה לבנימין נתניהו, "אם התוצאות אכן נכונות, ברכות, בהצלחה ושיזכה להקים ממשלת ימין יציבה ל-4 שנים שתחזיר את המדינה לתפקוד".

יו"ר יהדות התורה הרב יצחק גולקנופף נואם לאחר פרסום מדגמי הבחירות במטה המפלגה בבני ברק (צילום: משה גולדשטיין)
יו"ר יהדות התורה הרב יצחק גולקנופף נואם לאחר פרסום מדגמי הבחירות במטה המפלגה בבני ברק (צילום: משה גולדשטיין)

יו"ר יהדות התורה, הרב יצחק גולדקנופף אמר לתומכיו: "מאז נקראתי אל הדגל הצהרתי כי משימתי המרכזית היא יצירת שוויון בין ילד לילד במדינת ישראל. אנחנו מבקשים לעצור את האפליה ולעמוד על זכותנו לחינוך שווה. הדברים אמורים ביחס לגננות, סייעות, מורות, מלמדים – להשוואת שכרם למקביליהם בחברה הכללית, וכמובן לילדים המתחנכים במוסדות החינוך. לא נסכים להמשיך לחנך את ילדינו במרתפים וקראוונים דולפים, לא נסכים לתקצוב חלקי, לא נסכים לאפליה בין דם לדם".

גולדקנופף התייחס בדבריו גם לשר האוצר ליברמן: "לא בחל באף אמצעי שיפגע באוכלוסיה החרדית. למרבה הצער, הוא פגע לבסוף בחברה הישראלית כולה. אנחנו מקווים מאוד שבממשלה הבאה נוכל לתקן, בעזרת השם, את הנזקים שהוא יצר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!