דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2022

קולות ממסיבת הניצחון של הליכוד: "שהשמאל יפסיקו לקשקש. המדינה לא הולכת, וגם אנחנו לא הולכים"

  • המתח בבנייני האומה התחלף באופוריה ובקריאות "ארבע שנים! ארבע שנים", והפעילים מצפים לטיפול ביוקר המחיה ובבטחון הפנים | צביקה ערבני: "אתה רואה את המחירים בסופר. הדלק. המסים. היום עולה הדלק, אי אפשר ככה"

המתח בבנייני האומה התחלף באופוריה ובקריאות "ארבע שנים! ארבע שנים", והפעילים מצפים לטיפול ביוקר המחיה ובבטחון הפנים | צביקה ערבני: "אתה רואה את המחירים בסופר. הדלק. המסים. היום עולה הדלק, אי אפשר ככה"

דוד טברסקי

ליל הבחירות החמישיות של פעילי הליכוד בבנייני האומה התחיל בשקט מתוח, שהפך לאופוריה. אחרי שנה וחצי באופוזיציה, חברי הכנסת והפעילים התחילו להרגיש את החזרה לשלטון, ומקווים שנתניהו יטפל בעליית המחירים הגוברת במשק.

"נתניהו היה האחרון לעזוב את המשרד בכל ערב"

בשעה 21:00, שעה לפני פרסום המדגמים של ערוצי הטלוויזיה, נמצאים באולם בעיקר עיתונאים ועובדי האירוע עצמו – מאבטחים, אנשי סאונד ובריסטות. הפעילים וחברי הכנסת עדיין בשטח.

הבמה בגני התערוכה, שעה לפני המדגמים (צילום: דוד טברסקי)
הבמה בגני התערוכה, שעה לפני המדגמים (צילום: דוד טברסקי)

ברמקולים מתנגנים שירים שרומזים בעדינות למהפך: "נובמבר", של מירי מסיקה, ו"באת לי פתאום" של קרן פלס. חיים אביטל, מנהל הבמה באירוע ועובד במטה הליכוד במצודת זאב בתל אביב, מרגיש אופטימי, אבל עם כוכבית. "אני ממש מתרגש, אבל עד שלא יהיו תוצאות סופיות ונראה אותן בטלוויזיה, אני נשאר צנוע".

את התוצאות הוא זוקף לזכות העבודה הקשה של אדם אחד, יו"ר המפלגה בנימין נתניהו. לדבריו, בתקופת הבחירות הוא היה האחרון לעזוב את המשרד במצודהבכל ערב. "היה מצב באמת מדאיג, ובגלל זה עשינו את האיחודים עם הציונות הדתית ויישור הקו מול המפלגות החרדיות".

חיים אביטל, מנהל הבמה באירוע ליל הבחירות של הליכוד בבנייני האומה (צילום: דוד טברסקי)
חיים אביטל, מנהל הבמה באירוע ליל הבחירות של הליכוד בבנייני האומה (צילום: דוד טברסקי)

לשאלה מה הדבר הראשון שממשלת ימין תצטרך לטפל בו, אביטל מציב במרכז את נושא הכלכלה ובטחון הפנים: "קודם כל מחיר המוצרים, אחרי זה הפשיעה בארץ, ואז מחירי הדירות".

"תוצאות יפות מאוד"

21:50, עשר דקות למדגמים. הצלמים, המקליטים, והכתבים מתקרבים בזהירות לחזית הבמה, אולי תהיה התרחשות. לבמה עולה אביטל, מפקד האירוע. המיקרופון שבידיו נופל לרצפה ברעש מחריש אזניים, מה שמגביר את המתח עוד יותר. באולם פחות מעשרה פעילי ליכוד, ומסביבם כמאה אנשי תקשורת. כולם בוהים במסכים.

גילי בינג, קב"ט הליכוד, מקריא את תוצאות מדגם כאן 11 באירוע המפלגה בבנייני האומה (צילום: דוד טברסקי)
גילי בינג, קב"ט הליכוד, מקריא את תוצאות מדגם כאן 11 באירוע המפלגה בבנייני האומה (צילום: דוד טברסקי)

22:00, המדגמים מתפרסמים. 30-32 מנדטים לליכוד, כשגוש הימין עם רוב של 61 או 62. גילי בינג, קב"ט הליכוד, מקריא את מדגם 'כאן' לעיניי עשרות מצלמות ומיקרופונים מסתערים. "תוצאות יפות מאוד", הוא מחייך בפנים מרוצות, ומיד מפסיק כי בכל זאת, הוא בתפקיד. הרמקולים מתחילים להשמיע בעוצמה גבוהה את ג'ינגל הליכוד. אנשי התקשורת רצים באמוק לבמה, אבל מוצאים שם רק בינג ואביטל, שמוחאים כפיים ושרים "יאללה ביבי".

דני דנון חוזר לכנסת, ומבטיח אחדות

לאולם נכנס דני דנון, מקום 15 ברשימת הליכוד, שיחזור לכנסת לאחר ששירת כשגריר ישראל באו"ם. הכתבים הזרים מזהים את השגריר לשעבר ונאספים סביבו. "הליכוד יאחד את העם וישרת את כל העם בישראל, יש לנו בטחון מלא בכך", הוא נואם באנגלית מול המיקרופונים של רויטרס והרשתות הזרות, ומשם ממשיך לפודיום של ערוץ 14.

מה מדבר אל הישראלים

בדלת השנייה נכנס חבר הכנסת והשר לבטחון פנים לשעבר, אמיר אוחנה, ואנשי התקשורת מסתערים לכיוונו. "אני מבקש סבלנות, אני מבקש סבלנות" הוא עונה למיקורפונים של AP. הוא מחויך מאוד, מתחבק ומתנשק, ומבקש להודות לכל הפעילים והמצביעים. ברקע מושמע שירם של סטטיק ובן אל 'סלסולים', שעוסק גם בבעיות הכלכליות ("אין הרבה בוויזה") ומפגין רוח אופטימית: "בוא נשים את כל הבעיות בצד,
ביחד נלמד אותם אחד אחד, שמה שמדבר אל הישראלים, זה באס עם סלסולים".

חבר הכנסת והשר לשעבר אמיר אוחנה (צילום: דוד טברסקי)
חבר הכנסת והשר לשעבר אמיר אוחנה (צילום: דוד טברסקי)

אוחנה מחבק את חברת הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן, שהגיעה גם היא לאולם. "רבותיי, תנו כבוד לשרה בממשלת ישראל הקרובה", הוא מכריז לאחר ששניהם סיימו סבב ראיונות עם התקשורת הזרה. השאלה שהכי מעניינת את הכתבים היא הברית של נתניהו עם הימין הקיצוני. אוחנה מבקש לחכות בסבלנות עד התוצאות הסופיות. דיסטל-אטבריאן לא מקבלת את המשוואה הזו. לדבריה, "הקיצוניות בישראל זה מה שקורה בנגב, הירי מעזה, הפיגועים במרכז הארץ".

חברי הכנסת גלית דיסטל אטבריאן ואמיר אוחנה (צילום: דוד טברסקי)
חברי הכנסת גלית דיסטל אטבריאן ואמיר אוחנה (צילום: דוד טברסקי)

טל גלבוע, פעילת הליכוד שהייתה יועצת ראש הממשלה לענייני זכויות בעלי חיים, מתחבקת עם אוחנה. "תבינו. אנשים רוצים את ההנהגה הזו שתטפל ביוקר המחייה וכל הבעיות. אבל הכי חשוב שנצליח להקים ממשלת ימין אמיתית", היא אומרת, "בעזרת השם, שאני חוזרת לתפקיד".

 

"לא אלימות כלפי ערבים, אבל שבן גביר יעשה סדר"

חיים פנירי, פעיל ליכוד מסניף ירושלים, עומד במרכז האולם עטוף בדגל ישראל וחולצת הליכוד. וחיוך על פניו. "אני מאושר. עבדנו קשה מאוד. לא הייתי מופתע מהתוצאה, שאולי תעלה עוד. מקווים שנעלה ל-64,65."

המשימה החשובה מבחינתו לממשלה הבאה היא "לשמור על בטחון המדינה, מתוך עמדה של כוח. אבל תקשיב! (צועק) עמדה של כוח זו לא אלימות כלפי ערבים, אבל כן שבן גביר ייכנס להיות שר לביטחון פנים ויעשה סדר".

חיים פנירי (צילום: דוד טברסקי)
חיים פנירי (צילום: דוד טברסקי)

לבן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, היה לדעתו תפקיד חשוב בניצחון המפלגה. "איתמר הוא התשובה למפלגות הערביות הקיצוניות. העבודה הקשה מאוד של ביבי זה מה שהביא התוצאות האלו אבל האיחוד עם בן גביר הביא הרבה מנדטים, ביחד עם הטעויות של הצד הימני בממשלה הקודמת – ככה זה, כל שנאה סופה להתפוצץ. והשנאה של הממשלה הזו מתפוצצת להם בפנים".

מדבקה עם תמונתו של בנימין נתניהו באירוע ליל הבחירות של הליכוד בבנייני האומה (צילום: דוד טברסקי)
מדבקה עם תמונתו של בנימין נתניהו באירוע ליל הבחירות של הליכוד בבנייני האומה (צילום: דוד טברסקי)

לביבי יש תמיד כבוד

20 בני נוער נכנסים לאולם, רוקדים עם דגלי הליכוד וצועקים בקצב "ארבע שנים! ארבע שנים!". אחד מהם מתריס לעבר המצלמה של ערוץ 12 "כוחות האופל ומכונת הרעל ניצחה! היידה ביבי!", והדיג'יי משמיע שוב בעוצמה את המנון הליכוד. החבורה עוברת לקריאות "הו הא מה קרה, יאיר אכל אותה", "ביבי חוזר לבלפור" ו"לפיד הביתה". שיר נוסף שנשמע בהמשך הערב, על בסיס שיר צרפתי מפורסם: "השמאלנים צורחים המון, לה-לה-לה, לה-לה-לה, רוצים להפיל את השלטון, לה-לה-לה, לה-לה-לה, הימין זה טוב מאוד, לביבי יש תמיד כבוד".

פעילי ליכוד חוגגים את תוצאות הבחירות בבנייני האומה (צילום: דוד טברסקי)
פעילי ליכוד חוגגים את תוצאות הבחירות בבנייני האומה (צילום: דוד טברסקי)

"זו היתה ממשלה של גזרות נגד הדת"

בני לוי, בן 18 מבני ברק, מסתובב באולם עטוף בפלריג ענק עם תמונתו של נתניהו. הוא מתקרב לבמה כדי להגיע לאמיר אוחנה, אבל צפוף סביבו. "זו תחושה של ניצחון אחרי הרבה מאוד עבודה", הוא אומר, ומספר שהוא וחבריו עברו מדלת לדלת בכל שכונת קרית יובל בירושלים כדי לשכנע את התושבים על החשיבות בהקמת ממשלת ימין. "זו הייתה ממשלה של גזרות נגד הדת. נסיון לפגוע בכשרות, בגיור, במעונות. והכי נורא – איום קיצוץ התקציבים של ליברמן. כל זה בער בנו כל השנה, וזה גם מה שהוציא אותנו החוצה".

בני לוי (צילום: דוד טברסקי)
בני לוי (צילום: דוד טברסקי)

יאללה פוטין יאללה טראמפ

מאיר כהן, פעיל הליכוד מרמלה, מתוסכל מהיחס של המפלגות הקודמות לליכוד. צועק לתוך שלוש מצלמות. "אני רוצה שדוד אמסלם יקבל את מפתחות הכנסת, וברגע שמיקי לוי ייכנס עם האוטו שלו למשכן הוא יפגוש אותו מחוץ לאוטו, ככה יפה בחנייה, ואחרי זה הוא ייקח ממנו את המפתחות של האוטו ויגיד: מיקי, יש לך שלוש שניות ואתה בחוץ. אוהבים את זה? מה שעשיתם לנו, אתם הולכים לקבל כפול חזרה".

מאיר כהן (צילום: דוד טברסקי)
מאיר כהן (צילום: דוד טברסקי)

ברקע משמיע הדיג'יי ג'ינגל עבר של הליכוד – "יאללה פוטין יאללה טראמפ, בואו אלינו לירושלים. הצבא הכי חזק. להצביע מחל מחל כי זה כל מה שצריך".

"אתה רואה את המחירים בסופר. הדלק. המסים. היום עולה הדלק, אי אפשר ככה"

‏צביקה ערבני הגיע מדימונה אחרי שעבר בקלפיות בדרום הארץ כדי לעודד את הפעילים.
הוא מבקר בחריפות את השמאל. "אין גבול שהשמאל לא שבר בשנה הזו", הוא אומר, "לקרוא לנתניהו רוצח רבין, לקרוא לו היטלר. והשקרים האלו ממש מכעיסים".

מה הדבר הראשון שחשוב לך שממשלת הימין תעשה?
"הצד הכלכלי והביטחון האישי. אתה רואה את המחירים בסופר. הדלק. המסים. היום עולה הדלק, אי אפשר ככה. הפריע לי שמכרו את ענייני הגז ואיך שלפיד הוביל את המהלכים."

מה אתה רוצה להגיד למצביעי השמאל-מרכז?
"נתניהו היה פה 12 שנה וקידם המון, אז יאללה שיפסיקו לקשקש על זה שהלכה המדינה. המדינה לא הולכת וגם אנחנו לא הולכים."

גם חבר הכנסת עמיחי שקלי, המורד הראשון בקואליציית בנט-לפיד שכעת ייכנס לכנסת מטעם הליכוד, מחייך. "אני שמח מאוד להיות פה, היום אנחנו נמצאים במקום הרבה הרבה יותר טוב מלפני שנה. אבל אין מה לרוץ ולחגוג לפני התוצאות הסופיות. משמש לשמוע שמפלגות ששונאות את המדינה כמו בל"ד מתרסקות".

ביבי חוזר

1:00 בלילה. לאולם זורמים הפעילים המרכזיים מכל הארץ, ממטולה ועד מצפה רמון.  הם נעמדים בשורות ארוכות לצד הבמה ומריעים לכל ח"כ שנכנס, ממירי רגב ועד שלמה קרעי. השרים לשעבר יואב גלנט וישראל כץ, מתקבלים בשאגות שמחה ופתקי 'מחל' שמפוזרים כקונפטי לכל עבר "ביבי חוזר! ביבי חוזר!".

פעיל ליכוד בחגיגות הנצחון של הליכוד בבנייני האומה (צילום: דוד טברסקי)
פעיל ליכוד בחגיגות הנצחון של הליכוד בבנייני האומה (צילום: דוד טברסקי)

השיא מגיע כשנתניהו עולה לנאום, אז כבר תוצאות המדגמים מעודכנות עם 62 ואפילו 63 מנדטים לגוש הימין, כשמרצ מתנדנדת על אחוז החסימה. זו היתה הפעם הראשונה אחרי שנה וחצי, שיו"ר הליכוד דיבר אל התומכים שלו כמנצח. "אנחנו על סף ניצחון גדול מאוד", אמר מי שיהיה כנראה ראש הממשלה הבא, "העם רוצה ביטחון, להוריד את יוקר המחייה, לא רוצה להוריד את הראש. להחזיר את הגאווה הלאומית שנלקחה מאיתנו". לתרועות הקהל, הדגיש נתניהו ש"ננמיך את הלהבות בינינו, ונעשה שלום לא רק עם שכנינו, אלא גם בתוכנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!