דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ליגה אחרת: מכבי חיפה מסיימת את הקמפיין האירופי בתבוסה 6:1 לבנפיקה

הירוקים קיוו להפתיע, אך נחלו תבוסה ביתית כואבת משערים של ראמוס, מוסא, גרימאלדו, סילבה, ארואוחו ומריו. צ'רי איזן זמנית בפנדל | חיפה מסיימת את הקמפיין היוקרתי במקום האחרון עם 3 נקודות

עלי מוחמד ממכבי חיפה מנסה למנוע מאלכס גרימאלדו למסור את הכדור (צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
עלי מוחמד ממכבי חיפה מנסה למנוע מאלכס גרימאלדו למסור את הכדור (צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
אור גואטה

תם החלום. מכבי חיפה הגיעה לליגת האלופות היוקרתית כאנדרדוג המובהק של המפעל, וסיימה במקום שכולם ציפו שתסיים בו, אך עם 3 נקודות, 7 שערי זכות ו-19 שערי חובה ב-6 משחקים מול ענקיות היבשת.

האלופה הישראלית אירחה הערב (רביעי) את בנפיקה ליסבון הפורטוגלית, שעלתה לכר הדשא בחיפה לאחר שלא הפסידה 21 משחקים רצופים בכל המסגרות. החיפאים קיוו להפתיע ולהוציא נקודות מהמפגש, שהיו יכולות להביא לסנסציה אדירה ולמעבר לליגה האירופית, המפעל השני בחשיבותו ביבשת. חיפה שיחקה היטב והראתה ניצוצות של כדורגל מהרמות הגבוהות ביותר, אך בסופו של דבר פערי הרמות הכריעו.

מהלך המשחק

המשחק נפתח בלחץ הדדי של שתי הקבוצות, כאשר ההזדמנות הראשונה הייתה דווקא של החיפאים בדקה החמישית. דין דוד קיבל כדור מצוין ממוחמד אבו פאני ונכנס לרחבה, אך הבעיטה שלו חלפה סנטימטרים מהקורה. ארבע דקות מאוחר יותר בנפיקה נכנסה לרחבה של חיפה וגונסאלו ראמוס כבר הכניע את ג'וש כהן, אך הכדור שלו פגש את הקורה.

בדקה ה-20 האורחים עלו ליתרון, לאחר שכדור עומק הגיע לראשו של ניקולאס אוטמנדי, הארגנטינאי נגח לעבר ראמוס, שלא התקשה לנגוח את הכדור פנימה. 1:0 לבנפיקה. בדקה ה-26 נפסק כדור עונשין מ-11 מטרים לזכות מכבי חיפה לאחר נגיעת יד ברחבה. צ'רון שרי בעט חזק ומדויק לפינה של ולאחודימוס והשווה את התוצאה. 1:1. המחצית נמשכה עם הזדמנויות משני הצדדים, אך הסתיימה בשוויון.

המחצית השנייה נפתחה ביכולת מצוינת של הפורטוגלים, ובדקה ה-59 הם באו על שכרם. הגבהה של אלכסנדר בה הגיעה לראשו של המחליף פטר מוסה, והוא נגח פנימה. 2:1 לאורחים. ברק בכר ניסה לעשות חילופים התקפיים כדי להחזיר את השוויון, אך כאן ההתפרקות של חיפה החלה.

בדקה ה-69 אלכס גרימאלדו שלח פצצה בכדור חופשי מ-20 מטרים, ולג'וש כהן לא היה שום סיכוי. 3:1 לבנפיקה. ארבע דקות עברו והסיפור נראה גמור, כששון גולדברג איבד כדור 30 מטרים מהשער, דויד נרס פרץ את ההגנה החיפאית ומסר לרפא סילבה המצויין בתוך הרחבה, הפורטוגלי לא התקשה מול כהן וגלגל את הרביעי פנימה. הירוקים חשבו שהסיוט נגמר, אך בדקה ה-88 אלכסנדר בה העביר לארואוחו כדור רוחב שחצה את ההגנה החיפאית, והפורטוגלי בן ה-20 הבקיע בקלות את החמישי. בתוספת הזמן ז'ואאו מריו נעץ את המסמר האחרון בארון של חיפה, כשבעט מ-25 מטרים והכניע את ג'וש כהן. 6:1 לבנפיקה.

הרכב מכבי חיפה: ג'וש כהן' פייר קורנו (סאן מנחם, 85), שון גולדברג, עבדולאיי סק, רז מאיר (עומר אצילי, 63); נטע לביא, מוחמד אבו פאני, עלי מוחמד (עופרי ארד, 77) ; דין דוד (מאוויס צ'יבוטה, 63), צ'רון שרי, פרנטזי פיירו (ניקיטה רוקאביצה, 77).

הרכב בנפיקה: אודיסס ולאחודימוס; ניקולאס אוטמנדי, לוקאס דה סילבה (סילבה, 88), אלכסנדר בה, אלכס גרימאלדו; פרדריק אורסנס (צ'יקיניו, 32), פלורנטינו לואיס; רפא סילבה (ארואוחו, 82), דויד נרס (גונסאלס, 82), ז'ואאו מריו, גונזאלו ראמוס (פטר מוסה, 32).

קמפיין מכובד בטעם מר

מכבי חיפה הדהימה את אירופה כשהגיעה לליגת האלופות לאחר שעברה דרך 3 קבוצות חזקות במוקדמות ליגת האלופות וניצחה בקרב מול הכוכב האדום בלגראד בפלייאוף. פערי הרמות היו ידועים לכל, כאשר חלק לא קטן מהשחקנים מולם חיפה התמודדה, נמכרו בסכומים השווים לתקציב השנתי שלה, שהוא השני בגודלו בליגת העל הישראלית.

חיפה התחילה את הקמפיין בליגת האלופות עם הפסד חוץ 0:2 לבנפיקה, המשיכה עם הפסד בית מכובד 3:1 לפ.ס.ז' הגדולה. במוצאי יום הכיפורים פגשה את יובנטוס בטורינו והפסידה לה 3:1, אך שבוע לאחר מכן ניצחה אותה 0:2 בחיפה, במה שהביא לה את 3 הנקודות איתן היא מסיימת את הקמפיין. סדרת פציעות של שחקני מפתח בהרכב האלופה הישראלית הובילו לתבוסה 2:7 במגרשה הביתי של פריס סן-ז'רמן, וכעת ל-6:1 המשפיל מול בנפיקה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!