דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אלופת רוסיה, עולה חדשה: ביאנה לאגר יכולה לקחת את הטקוואנדו בישראל צעד נוסף קדימה

לאגר (23) הגיעה לפני חצי שנה מנבחרת מעוטרת ונחשבת לפוטנציאל גדול, אך נתקלת בקשיים כלכליים: "צריך עזרה. קשה להיות כאן לבד" | לקראת אולימפיאדת פריז 2024, היא עוד צריכה לצבור ניקוד לגרנד פרי: ״נשאר לי מעט ניקוד כדי להגיע לשם״

לוחמת הטקוואנדו ביאנה לאגר. "שמעתי הרבה על הטקוואנדו הישראלי, לכן החלטתי לעבור לכאן" (צילום: גלעד קוולרצ'יק, באדיבות התאחדות הטאקוונדו)
לוחמת הטקוואנדו ביאנה לאגר. "שמעתי הרבה על הטקוואנדו הישראלי, לכן החלטתי לעבור לכאן" (צילום: גלעד קוולרצ'יק, באדיבות התאחדות הטאקוונדו)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליפות העולם בטאקוונדו במקסיקו תיפתח ביום ראשון הקרוב. הענף שנמצא בצמיחה בישראל מאז הזכייה של אבישג סמברג במדליית הארד בטוקיו 2020, והמשיך עם זכייה של הנבחרת בארבע מדליות באליפות אירופה השנה, מקבל לקראת אליפות העולם חיזוק ממי שהייתה עד לא מזמן אלופת רוסיה.

ביאנה לאגר בת ה-23 ארזה לפני כחצי שנה את כל הדברים שלה והחליטה בצעד אמיץ לעזוב את משפחתה ולעשות לבדה עליה לישראל. עלייתה לישראל של אלופת רוסיה, הנחשבת לפוטנציאל גדול, מעורר סקרנות רבה ותקוות גדולות בנבחרת. "היא ספורטאית מאוד מוכשרת עם הרבה ניסיון״, מספר מאמן נבחרת ישראל רומן רוסינוב. "היא נמצאת בדיוק בגיל בו ספורטאים מגיעים לשיא שלהם. היא מאוד חזקה פיזית ומהירה״.

הקשר בין ההתאחדות ללאגר נוצר דרך נער שעלה בשנה שעברה בתוכנית נעל"ה והצטרף לאימוני הענף בארץ. "הוא הגיע להתאמן אצלנו וסיפר לי שיש ספורטאית בשם ביאנה, שיש לה שורשים יהודיים והיא הייתה שמחה לייצג את ישראל", מספר רוסינוב. "סיפרתי את זה למאמן הראשי של הנבחרת יחיעם שרעבי, נכנסתי לאינטרנט וראיתי שהיא כבר אפילו התחרתה בארץ ב-2016, והיא ספורטאית מוכרת שהתחרתה בתחרויות בינלאומיות״.

כאשר היא הגיעה לארץ, לאגר התקבלה בזרועות פתוחות ע"י ההתאחדות ומצאה בית חם במועדון שרעבי אומנויות לחימה. "הם קבלו אותי בצורה לבבית. מיד הצטרפתי לאימונים בנבחרת וכולם מאוד חיזקו אותי ועזרו לי. התמזל מזלי שהם לא השאירו אותי לבד. הם עזרו לי בכל דבר אפשרי״.

"הלכתי פעם אחת לחוג בלט והתחלתי לבכות"

לאגר נולדה וגדלה במוסקבה, ואת צעדיה הראשונים בענף עשתה כבר בגיל שבע. "החלו הלימודים בבית הספר ואבא שלי לקח אותי לטאקוונדו, כי זה היה הדבר הכי קרוב לבית. לא היה צריך לנסוע לשום מקום במטרו. זה היה כל כך קרוב שהיה אפשר פשוט להגיע לאימונים בהליכה ברגל״.

"באימון הראשון שלי, איך שנכנסתי לתוך האולם פגשתי את המאמן שלי שהיה לבוש במדים לבנים יפים, מיד הבנתי שאני רוצה שיהיו לי מדים כאלו, אפילו הייתי ישנה איתם", נזכרת ביאנה לאגר בהתרגשות על ההתחלה שלה בענף הטאקוונדו כילדה במוסקבה.

"הייתי הילדה היחידה וכולם היו בנים, אבל אבא אמר זהו את בטוח תמשיכי ללכת לשם, כדי להגן על עצמך בבית הספר״, מספרת לאגר על הבחירה בענף לחימה, שפחות היה מקובל לראות בו ילדות קטנות. כשניסתה ללכת לכיוונים אחרים, לאגר לא התחברה לאף חוג או ספורט, ודווקא העמיקה את הקשר שלה לטאקוונדו: "הלכתי פעם אחת לחוג ריקודי בלט, אך זה לא מצא חן בעיני. התחלתי לבכות שם ואמא שלי באה לקח אותי״.

מהר מאוד היא התאהבה בענף שהפך לחלק בלתי נפרד ממנה. "כל אימון זה יותר ויותר מצא חן בעיני. היה לי מאוד מעניין, כי לא הינו רק מתאמנים בטכניקה של טאקוונדו, אלא גם היו כל מיני משחקים שעשינו בטאקוונדו. אני כבר חמש עשר שנה מתאמנת בענף ולעולם לא רציתי לפרוש״.

למה החלטת לעשות עליה לישראל?
״הרבה זמן אני וההורים שלי חשבנו ודיברנו על זה, איפה אני יכולה להמשיך לפתח בצורה הטובה ביותר את היכולות שלי. יש לי שורשים יהודיים ושמעתי הרבה על הטקוואנדו הישראלי. לכן החלטתי לעבור לכאן, להמשיך פה את הדרך הספורטיבית שלי ולייצג את נבחרת ישראל״.

מה את הכי אוהבת בטאקוונדו?
"אני אוהבת את האווירה מסביב לתחרויות. את יכולה להכיר אנשים חדשים, את יכולה לפתח את עצמך. זה לא כמו שאת יושבת כל היום בבית ומשחקת במחשב ולא ברור מה את בכלל עושה. בטאקוונדו יש לך מטרה ואת מתקדמת אליה בדרך איטית ובטוחה". 

היו לך רגעים קשים יותר בענף, בהם לא הצלחת כמו שציפית?
"היו לי כל מיני מחשבות אחרי שהייתי מפסידה או לא מצליחה במשהו, אבל הפכתי את זה למוטיבציה להמשיך הלאה ולהשיג את המטרות שלי. כעת אני עדיין עובדת קשה, כדי להגיע להישגים הבאים שלי בענף". 

מה את אוהבת בישראל?
"תל אביב מאוד מוצאת חן בעיני. אני מאוד אוהבת את האווירה שיש בעיר. יש שם נוף יפה עם בניינים גבוהים ויש שם סביבה עירונית יפה שאפשר לטייל וליהנות בה".

עזיבה של נבחרת מעוטרת למציאות של קשיים כלכליים במימון התחרות

לאגר, מגיעה ממדינה שנחשבת לאימפריה בענף הטאקוונדו, עם מסורת של הצלחות. הנבחרת הרוסית הובילה את טבלת המדליות של הענף בטוקיו 2020 עם זכייה בשתי מדליות זהב, מדליית כסף ומדליית ארד. גם באליפות העולם ב-2019 שנערכה בבריטניה המשלחת הרוסית חזרה עם ארבע מדליות. באליפות העולם ב-2017 הם חזרו עם 7 מדליות ובאליפות אירופה ב-2021 הם סיימו עם 10 מדליות. 

מאז שהצטרפה לנבחרת ישראל החלה לאגר להראות את הפוטנציאל שלה, עם זכייה באליפות ישראל הפתוחה ומקום שלישי באליפות הסבב העולמי בפולין "זה היה קצת מוזר להתחרות פתאום תחת דגל אחר, אבל היה נהדר, במיוחד כאשר זכיתי בארד בתחרות בפולין".

לאגר היא בעלת פוטנציאל גבוה להצטרף לנבחרת הנשים במשקל האולימפי עד 57 ק"ג. במשחקים האולימפיים בטוקיו אבישג סמברג הייתה הנציגה היחידה של נבחרת ישראל במשקל האולימפי עד 49 ק"ג, וכן דנה אזרן במשקל מעל 67 ק"ג. עם הצטרפותה של לאגר, תוכל ישראל להוסיף מתחרה מובילה לקטגוריה נוספת ובכך להגדיל את הסיכוי לזכות במדליה.

אבישג סמברג (משמאל) באליפות ישראל, חברה חדשה לנבחרת (צילום: התאחדות הטאקוונדו בישראל)
אבישג סמברג (משמאל) באליפות ישראל, חברה חדשה לנבחרת (צילום: התאחדות הטאקוונדו בישראל)

לקראת אליפות העולם, לאגר מסמנת את המטרות שאותם היא צריכה להשיג בדרך לניסיון להגיע למשחקים האולימפיים בפריז 2024: "נשאר לי מעט מאוד ניקוד שאני צריכה לאסוף, כדי להעפיל לסבב הגרנד פרי ואני רוצה להצליח להופיע בתחרויות האלו״.

בתחרויות הגרנד פרי ניתן לאסוף את הניקוד הנדרש, כדי להעפיל למשחקים באופן אוטומטי או כדי לקבל הזמנה לתחרות על הכרטיס למשחקים. תחרויות הגרנד פרי מתנהלות לפי המשקלים האולימפיים, כלומר ישנו איחוד של שלוש קטגוריות למשקל אחד. באליפות העולם כמובן על כל ניצחון מקבלים ניקוד גבוהה יותר יחסית. 

כדי להצליח להגשים את חלומה ולייצג את ישראל בפריז 2024, לאגר צריכה כמובן עזרה כלכלית בענף שההוצאות בו יקרות. "הייתי רוצה שיהיה לנו ספונסר כלשהו שיכול לעזור לנו. לא רק לי, אלא לכל מי שהגיע לכאן, כדי לייצג את הנבחרת הלאומית", אומרת לאגר, שמשפחתה נשארה ברוסיה ולא יכולה לעזור לה לממן את ההוצאות. "צריך שיעזרו לנו מבחינה כלכלית, כי קשה להיות כאן לבד וזה יכול מאוד לעזור לי״.

לצידה ישתתפו באליפות העולם שתערך בין ה-13 ל-20 בנובמבר גם חברי הנבחרת הישראלית: רבקה באייך, אבישג סמברג, דנה עזרן, טום פשקובסקי, דימה נגייב, אגור רוגוזין, נמרוד קרביצקי, אליה רודמן ואלכס פיליפוב.  

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!