דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
23.1°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 23.2°אשדוד
  • 23.8°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 26.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2022

ממשלת נתניהו השישית: כ"ץ רוצה לחזור לאוצר, גפני ויתר על תפקיד שר

המשא ומתן הקואליציוני צפוי להיפתח היום (א'), בפגישה של נתניהו עם ראשי המפלגות החרדיות והציונות הדתית

ראשי מפלגות הקואליציה המסתמנת, מימין למעלה ובכיוון השעון: איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית, יצחק גולדקנופף, יו"ר אגודת ישראל, משה גפני, יו"ר דגל התורה, אריה דרעי, יו"ר ש"ס, ובנימין נתניהו, יו"ר הליכוד (צילומים: פלאש 90)
ראשי מפלגות הקואליציה המסתמנת, מימין למעלה ובכיוון השעון: איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית, יצחק גולדקנופף, יו"ר אגודת ישראל, משה גפני, יו"ר דגל התורה, אריה דרעי, יו"ר ש"ס, ובנימין נתניהו, יו"ר הליכוד (צילומים: פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

חלוקת התיקים מתחילה: ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו יחל היום (ראשון) במשא ומתן קואליציוני עם ראשי המפלגות שצפויות להרכיב את הקואליציה: ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית. בראש צוות המשא ומתן הציב נתניהו את ח"כ יריב לוין.

דגל התורה, מפלגת הפלג הליטאי, הודיעה שנציגיה לא ימונו לשרים בממשלה, אבל "יכהנו בתפקידים בכירים אחרים, יו"ר ועדות וסגני שרים, וילחמו בכל כוחם בנושא מצוקת הדיור, נושא החינוך ובנושאים נוספים העומדים על סדר יומה של היהדות החרדית". אגודת ישראל, שמייצגת את הפלג החסידי, צפויה לדרוש עבור היו"ר יצחק גולדקנופף את תיק האוצר או השיכון והבינוי.

בליכוד כבר החלו המאבקים על התיקים. ישראל כ"ץ, שר האוצר לשעבר, הודיע במכתב לפעילים שהוא מעוניין לשוב למשרד. מולו מתמודדים גם אלי כהן וניר ברקת.

שר לשעבר נוסף שמעוניין לשוב לתפקיד הוא אמיר אוחנה, שכיהן כשר המשפטים. מולו מתמודדים דודי אמסלם ויריב לוין.

על תיק הביטחון מתמודדים יואב גלנט ואבי דיכטר, וגם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הביע בו התעניינות. עם זאת, מפלגתו עדיין לא הגישה רשימת תיקים או דרישות מהממשלה הנכנסת. יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ינהל משא ומתן נפרד, וצפוי לדרוש את תיק ביטחון הפנים.

על תיק החוץ מתמודדים מירי רגב, יריב לוין וישראל כ"ץ. אם לא תמונה לשרת החוץ, רגב מועמדת לשוב למשרד התחבורה או לכהן כשרת החינוך. חברת כנסת בכירה נוספת בליכוד, גילה גמליאל, דורשת את תיק הגנת הסביבה. מיקי זוהר מכוון למשרד הכלכלה או התרבות והספורט.

גם על תפקיד יו"ר הכנסת מתנהלים קרבות בליכוד, בין חברי הכנסת דני דנון, יריב לוין, דוד ביטן ואופיר אקוניס.

יו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע שהוא מבקש לחזור למשרד הפנים ולא מעוניין בתיק האוצר. נוסף על תיק הפנים, ש"ס צפויה לדרוש את תיקי הדתות והנגב והגליל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!