דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
19.2°תל אביב
  • 13.8°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.7°באר שבע
  • 20.7°אילת
  • 20.2°טבריה
  • 13.0°צפת
  • 18.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

הנשיא הרצוג בוועידת האקלים: "הבית שכולנו אוהבים הוא מוקד עולמי של התחממות גלובלית"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם הערב (ב') בוועידה והבטיח: "החזון שלי הוא מזרח תיכון מתחדש. מערכת אקוסטיסטמית של שלום אזורי. בחזוני האנרגיה הסולארית שתיווצר במזרח התיכון תהיה זמינה לייצוא לאירופה אסיה ואפריקה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג בוועידת האקלים בשארם א-שייח' 2022 (צילום: חיים צח/ לע"מ)
נשיא המדינה יצחק הרצוג בוועידת האקלים בשארם א-שייח' 2022 (צילום: חיים צח/ לע"מ)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים הערב (שני) בוועידת האקלים בשארם א-שייח. "האזור היפה הזה של המזרח התיכון הוא הבית שלנו", אמר הרצוג, "אבל הבית הזה שכולנו אוהבים הוא גם מוקד עולמי של התחממות גלובלית. התחזיות לאזור שלנו על סף אסון.

"החזון שלי הוא מזרח תיכון מתחדש. מערכת אקוסטיסטמית של שלום אזורי. בחזוני האנרגיה הסולארית שתיווצר במזרח התיכון תהיה זמינה לייצוא לאירופה אסיה ואפריקה. האזור השטוף שמש יכול לחבר את כל העולם למקור זמין של אנרגיה סולארית.

"דוגמה לחזון הזה אפשר לראות בהסכם בין ישראל לירדן בתמיכת ארה"ב ואיחוד האמיריות, שבו ישראל תמכור מים מותפלים לירדן שתמכור בחזרה לישראל אנרגיה סולארית זולה.

"לישראל שנאבקת במדבור יש ניסיון וידע רבים בתחומים ניהול מים וחקלאות, ואנחנו להוטים לחלוק במומחיות שלנו והכלים הטכנולוגיים שלנו. זו בדיוק המשמעות של מזרח תיכון מתחדש".

נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש ממשלת בריטניה רישי סונאק בוועידת האקלים בשארם א-שייח (צילום: AP Photo)
נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש ממשלת בריטניה רישי סונאק בוועידת האקלים בשארם א-שייח (צילום: AP Photo)

זהו היום השני לוועידת האקלים COP 27, המתקיימת בשארם-א-שייח. בוועידה ישתתפו למעלה מ-30 אלף בני אדם מ-194 מדינות לדון בסוגיות אקלימיות דיפלומטיות שונות. את הוועידה פתח מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש שאמר בנאומו, "אנחנו בכביש המהיר לגיהנום אקלימי, והרגל עדיין על דוושת הגז. פליטות גזי חממה ממשיכות לעלות".

"מדינות מפותחות חייבות לקחת את ההובלה בהפחתת הפליטות. בפתח הוועידה, אני קורא להקמת ברית של סולידריות בין המדינות המפותחות למדינות המתפתחות. בברית המדינות העשירות והמוסדות הפיננסים הבינלאומיים יספקו תמיכה כספית וטכנולוגית למדינות מתפתחות במטרה לסייע להן במעבר לכלכלה מופחתת פליטות."

זוהי התקווה היחידה שלנו להשגת יעדי האקלים" הוא הוסיף והדגיש את החשיבות של ארה"ב וסין בברית שהציע. נשיא ארה"ב ביידן שעסוק בבחירות האמצע בארה,ב הודיע כי יגיע לוועידה בשבוע הבא. נשיא סין, שי ג'ינפינג לעומתו, הודיע כי לא יבוא לוועידה. "לאנושות יש בחירה, או ברית של סולידריות ושיתוף פעולה או ברית של התאבדות המונית".

לפני נאומו, נפגש הרצוג עם נשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי ומזכ״ל האו״ם אנטוניו גוטרש וכן עם הנשיא עם נשיא איחוד האמירויות הערביות, מוחמד בן זיאד. בהמשך הוא צפוי להיפגש עם ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק ועם מלך ירדן, עבדאללה השני.

הנשיא הרצוג לצד נשיא מצרים א-סיסי ומזכ"ל האו"ם גורטש (צילום: חיים צח, לע״מ)
הנשיא הרצוג לצד נשיא מצרים א-סיסי ומזכ"ל האו"ם גורטש (צילום: חיים צח, לע״מ)

הוועידה צפויה להימשך בשבועיים הקרובים. בין הנושאים המרכזיים בסדר היום של הוא הוא פיתוח מנגנון "הפסדים ונזקים" שבו מדינות מפותחות שמהוות את מרבית פליטת גזי החממה, יפצו את המדינות המפותחות, שאזרחיהם, פולטות פחות באופן יחסי, אך סובלים יותר מהשלכות משבר האקלים והתגברות אירועי מזגי אוויר קיצוניים. אולם הסיכוי להכלה של מנגנון כזה בזמן הקרוב, שואף לאפס.

מבין 194 המדינות החברות בוועידה, רק 24 הגישו השנה תכניות חדשות או מעודכנות להפחתת פליטות גזי החממה, מאז הוועידה בגלזגו בשנה שעברה, למרות שכולן התחייבו לכך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!