דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

אחרי הפיטורים של מחצית מעובדי טוויטר: גם פייסבוק צפויה לפטר אלפי עובדים

מטא, החברה האם של פייסבוק ואינסטגרם, צפויה להודיע על פיטורים בעקבות מחיקה של 80 מיליארד דולר משוויה בחודש שעבר

מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק (Frederic Legrand - COMEO / Shutterstock.com)
מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק. "רוב הקבוצות בחברה יישארו באותו גודל או יתכווצו" (צילום: Frederic Legrand - COMEO / Shutterstock.com)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

פיטורים של אלפי עובדים צפויים השבוע במטא, החברה האם של פייסבוק ואינסטגרם. הפיטורים צפויים בעקבות מחיקה של 80 מיליארד דולר משווי החברה בחודש שעבר על רקע השפל הכלכלי העולמי. הירידה בשווי נמשכה כל השנה החולפת. שווי החברה נאמד בחודש שעבר ב-270 מיליארד דולר, לעומת יותר מטריליון דולר בשנה הקודמת.

הוול סטריט ג'ורנל דיווח ביום ראשון שהקיצוצים שיוכרזו מחרתיים (רביעי) צפויים להשפיע על אלפים מתוך 87 אלף עובדי מטא ברחבי העולם. מטא סירבה לאשר את הדיווח, אבל דובר החברה הזכיר את דבריו של המנכ"ל מארק צוקרברג בסוף החודש שעבר: "ב-2023 אנחנו הולכים למקד את ההשקעות שלנו במספר קטן של תחומי צמיחה בעלי עדיפות גבוהה, אז זה אומר שכמה קבוצות יגדלו בצורה משמעותית, אבל רוב הקבוצות האחרות יישארו שטוחות או יתכווצו בשנה הבאה. בסך הכול, אנחנו מצפים לסיים את 2023 בערך באותו גודל, או אפילו כארגון קצת יותר קטן ממה שאנחנו היום".

ההשקעות וההפסדים של החברה צריכים להיבחן לטווח הארוך, כי המוצרים שלה משפיעים על כלל השוק וכיוונו. צוקרברג אמר שההתמקדות של החברה תהיה בבינה המלאכותית שמניעה את Instagram Reels, הפרסום והחקירה המטאוורסית שלה. החברה דיווחה שחטיבת מטאוורס שלה, Reality Labs, רשמה הפסד של 3.7 מיליארד דולר בשלושת החודשים האחרונים, ואמרה שההפסדים "יגדלו באופן משמעותי משנה לשנה" ב-2023.

אבל צוקרברג אמר שהוא משוכנע ש"ההימורים הניסיוניים" שהחברה מבצעת ישתלמו.  "במשך הזמן, אלו יהפכו להשקעות חשובות מאוד לעתיד העסק שלנו. זוהי חלק מהעבודות ההיסטוריות ביותר שאנו עושים. אנשים הולכים להסתכל על זה עשרות שנים מהיום ולדבר על חשיבות העבודה שנעשתה כאן".

בית ההשקעות אלטימטר קפיטל, בעל מניות במטא, קרא בעבר לצוקרברג להתייעל על ידי קיצוץ משרות והוצאות הון. לטענתם, מטא איבדה את אמון המשקיעים כשהגדילה את ההוצאות והשקיעה במטאוורס.

על רקע הידוק שוק הפרסומות, מטא אמרה שהיא מצפה לאבד 10 מיליארד דולר בהכנסות מפרסומות ב-2022 כתוצאה משינויים במדיניות הפרטיות של אפל, שמאפשרים למשתמשים שלה לבטל את האפשרות שהחברה תוכל לעקוב אחר משתמשים באפליקציות שונות.

טוויטר ביקשה מחלק מהמפוטרים לשוב לעבוד בה

טוויטר ביקשה מעשרות עובדים שפיטרה לשוב לעבוד בה, בטענה שפוטרו בטעות. אילון מאסק רכש את טוויטר ב-44 מיליארד דולר, ופיטר בהודעות מייל כמחצית מעובדי החברה – כ-3,700 עובדים – ביום שישי שעבר.

שני בכירים בטוויטר אמרו לבלומברג שחלק מהמתבקשים לחזור פוטרו בטעות, ואחרים שוחררו לפני שההנהלה הבינה שעבודתם וניסיונם עשויים להיות נחוצים כדי לבנות את המאפיינים החדשים שמאסק מתכנן. לעובדים שפוטרו הובטח פיצוי מעל החוק, וחלקם הפסיקו לעבוד, אבל יקבלו שכר לעוד חודשיים.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!