דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הזכות לקורת גג

הפינוי שתוכנן נדחה: שירה לוגסי, אם חד-הורית מבת ים, תישאר בדירתה

בית משפט השלום בכפר סבא קיבל את עתירתה של לוגסי ודחה את הפינוי בכמה ימים עד תשובת עמידר בעניין | בנתניה, יהודית אוחיון ובנה הנכה משה, פונו מדירת עמידר שבה התגוררו, והדירה נאטמה

הפגנת תמיכה בתושבי גבעת עמל מול ביתו של שר המשפטים גדעון סער (צילום: הדס יום טוב)
הפגנת דיור ציבורי מול ביתו של שר המשפטים גדעון סער (צילום ארכיון: הדס יום טוב)
דוד טברסקי

נדחה פינויה של שירה לוגסי מדירתה בבת ים: בית משפט השלום בכפר סבא קיבל את עתירתה של לוגסי, אם חד-הורית שמתגוררת עם בנה בן ה-10 בדירת עמידר. לוגסי ביקשה לא להתפנות מדירתה, לאחר שעמידר הגדירה אותה כפולשת, ונפסק פסק דין המורה על פינויה. הפינוי היה לצאת לפועל היום (שלישי) בבוקר, אבל נדחה בכמה ימים עד תשובת עמידר בעניין.

לוגסי ביקשה לעכב את הפינוי, חרף הצו המשפטי והחלטת הוועדה לבדיקת הפינויים שדרשה את פינויה. לטענתה, במשך שנים לא ידעה שאביה לא רשם אותה כדיירת ממשיכה, והיא החלה את ההליכים הביורוקרטיים והמשפטיים בעניין מעמדה מול הדירה רק עם קבלתה של התרעת הפינוי הראשונית לפני כשנתיים.

לוגסי מספרת ל'דבר' שמאז קבלת צו הפינוי פעלה רבות כדי לקבל הגנה משפטית, אבל נתקלה בקשיים ביורוקרטיים ובעלויות גבוהות שלא אפשרו לה לקבל ייצוג הולם. כיום כל העלויות המשפטיות של מאמציה לדחות את הפנייה מגיעות ממתנדבים ותרומות.

לטענת עמידר ומשרד השיכון, אביה של לוגסי חתם על עזיבת הדירה עוד ב-2017, ועל כן השהות שלה בבית מוגדרת פלישה. לוגסי טוענת שגרה בדירה רוב חייה, ובשנים האחרונות טיפלה בה באביה. היא מעולם לא עמדה בפני האפשרות לבחון אם מגיעות לה זכויות על הדירה, בתור דיירת ממשיכה. בעקבות מצבה הכלכלי הקשה, היא פנתה כמה פעמים למשרד השיכון כדי לבקש זכאות, אבל נדחתה מכיוון שלא עמדה בקריטריונים, חרף היותה אם חד-הורית ומפרנסת יחידה.

שירה לוגסי. אם חד-הורית ומפרנסת יחידה במצב כלכלי קשה, אבל בקשתה לדיור ציבורי נדחתה (צילום: דוד טברסקי)
שירה לוגסי. אם חד-הורית ומפרנסת יחידה במצב כלכלי קשה, אבל בקשתה לדיור ציבורי נדחתה (צילום: דוד טברסקי)

אם ובנה הנכה פונו בכוח מדירת עמידר בנתניה

יהודית אוחיון, בת 50, ובנה הנכה משה אוחיון, בן 20, זכאים לדיור וממתינים, פונו בכוח מדירת עמידר בנתניה שאליה פלשו לאחר שלא הצליחו לעמוד בתשלומי השכירות. מאז הקפאת הפינויים, רק ארבעה מתוך 820 צווי פינוי נבחנו מחדש.

אוחיון ובנה נאלצו להתפנות מדירת עמידר שאליה פלשו לאחר שלא עמדו בעול תשלומי השכירות. הפינוי נעשה אתמול בכוח, ומהבוקר הדירה עברה איטום בהוראת עמידר. את הלילה האחרון העבירה אוחיון במחאה מחוץ לבניין שממנו פונו. לטענתה, המשפחה מחכה כבר שנים לדירת דיור ציבורי מונגשת, שתהיה בקומת קרקע בגלל מצבו של בנה. לדבריה, קיימות באזורם דירות מונגשות ומתאימות של עמידר. עדיין לא נמצא פתרון למשפחה.

לטענת משרד השיכון, למשפחה הוצאו שתי חלופות נגישות, אבל היא סירבה לקחת אותן, מכיוון שהדירות לא מתאימות לנכות של אוחיון, שסובל מעודף משקל קיצוני. "הרשויות נותנות לה דירות לא מתאימות במטרה אחת – להתנער ממנה", אומרת הפעילה החברתית ותושבת העיר אור שחר, שתומכת במשפחה מאז תחילת הפינוי.

גרפיטי מחוץ לדירתה של משפחת אוחיון בנתניה. "הרשויות נותנות לה דירות לא מתאימות במטרה אחת – להתנער ממנה" (צילום: אור שחר)
גרפיטי מחוץ לדירתה של משפחת אוחיון בנתניה. "הרשויות נותנות לה דירות לא מתאימות במטרה אחת – להתנער ממנה" (צילום: אור שחר)

מאז ההוראה על הקפאת הפינויים לפני שנה, 820 צווי פינוי שעליהם הורה בית המשפט הועברו לבדיקת ועדה מיוחדת. על פי נתוני משרד השיכון, 130 מקרים נמצאו מוצדקים לפינוי מיידי. רק בגין ארבעה הוחלט לפתוח את הליכי המשפט מחדש. שאר המקרים עדיין נמצאים בתהליכי תיעדוף מועד הפינוי ובירורים נוספים.

עמידר: "בניגוד לנטען, מדובר במקרה שבו נעשתה פלישה לדירה השייכת לדיור הציבורי בניגוד לחוק, ובהתאם לכך עמידר עדכנה את המשטרה בתוך פרק זמן של 30 יום כפי שקובע החוק. כמו כן, עמידר הציעה למשפחה שתי דירות כשהאחרונה שבהן נגישה בבניין עם מעלית בעיר נתניה – אך זאת סירבה ומשכך הוצאה מתור הממתינים. לצד זאת, בתקופת ההמתנה לדיור ציבורי המשפחה קיבלה ממשרד הבינוי והשיכון סיוע בשכר דירה מדי חודש. על המשפחה להגיש בקשה מחודשת לדיור ציבורי עקב סירובה".

משרד השיכון: "שירה לוגסי לא מוכרת כזכאית לדיור ציבורי, ובקשתה להכרה כדיירת ממשיכה נדחתה מאחר שלא עמדה בכללים המזכים. הפונה פלשה לדירה בניגוד לחוק, וקיים צו בית משפט שמורה על פינויה מהדירה.

"אביה של הפונה חתם על עזיבת הדירה עוד ב-2017, ובעקבות הפלישה של בתו לדירה הגיש האב תביעת פינוי נגדה, והדירה בפועל לא הוחזרה לחברת עמידר. בבת ים ממתינות יותר מ-80 משפחות לקבלת דיור ציבורי. משפחות אלו ממתינות בתור בהתאם לזכאותן, ואי-פינוי דירות פלושות מעכב את אכלוסן.

"יהודית אוחיון פלשה לדירה ששייכת לדיור הציבורי בניגוד לחוק. בניגוד לנטען, הוצעו למשפחת אוחיון שתי דירות בהתאם לזכאותה, הדירה האחרונה הוצעה לפני כחודשיים, הדירה שהוצעה נגישה בבניין עם מעלית. לצערנו, הפונה סירבה להצעות אלו מסיבותיה. בכל תקופת ההמתנה קיבלה המשפחה סיוע מוגדל בשכר דירה, כיום לאור סירובה להצעות המשרד נגרעה מהתור, ועליה להגיש בקשה בנושא".

עיריית נתניה: "מדובר באישה שפלשה לדירת עמידר. מינהל הרווחה הציעה לה פתרון זמני והיא סירבה, וכן תשלום שכירות לחודש, וגם לזה סירבה. היא קיבלה התרעה מעמידר כבר באוגוסט. לצערנו, לא ניתן כרגע לסייע כל עוד היא מסרבת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!