דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני ה' באייר תשפ"ד 13.05.24
21.7°תל אביב
  • 13.6°ירושלים
  • 21.7°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 18.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.7°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

5 שנות מאסר לצעיר שתקף מינית ילדה בת 10 בנגב, המועצה לשלום הילד קוראת לערעור

בית המשפט המחוזי לנוער בבאר שבע התחשב בכך שהתוקף היה קטין בעת ביצוע העבירה ועבר הליך שיקומי | אביה של הילדה: "מרגיש מבוזה. יורידו לו על התנהגות טובה ותיק תק זה יעלם"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע (צילום ארכיון: אפרת טובול / פיקיויקי).
בית המשפט המחוזי בבאר שבע (צילום ארכיון: אפרת טובול / פיקיויקי).
הדס יום טוב

בית המשפט המחוזי לנוער בבאר שבע גזר היום (רביעי) עונש של 5 שנות מאסר בהסדר טיעון על צעיר בן 19, תושב הפזורה הבדואית בנגב, שהורשע בביצוע עבירות מין בילדה בת 10 ביישוב בנגב, לאחר שפרץ לביתה לפני קרוב לשנתיים. הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם התוקף כדי למנוע מהנפגעת להעיד בפני בית המשפט. גזר הדין כולל גם מתן פיצוי של 70 אלף שקלים. לפי דיווח ב-ynet, הפרקליטות דרשה שיוטלו על התוקף עשר שנות מאסר.

השופטים דחו את המלצת שירות המבחן לנוער להטיל על התוקף חלופת מאסר במעון נעול לצורך שיקום. עם זאת הם התחשבו בהליך שיקומי שעבר התוקף וכתבו ש"יש לתת משקל לעובדה כי הנאשם הודה ונטל אחריות על מעשיו, חסך את עדותה של הקטינה בבית המשפט, דבר שהוא בעל ערך, שוהה במעון נעול כשנה וחצי ועובר שם הליך שיקומי וטיפולי, והוא עצמו היה קטין בעת ביצוע העבירות, אם כי על סף הבגירות".

למרות ההסדר שבא על דעת המשפחה, אבי הילדה לא יכול היה להסתיר את מורת רוחו. "שופטי ישראל מרחמים על העבריין ולא מתייחסים לנפגע. זאת לא הרתעה, אני מרגיש מבוזה", אמר בראיון לאסתי פרז בן-עמי בכאן רשת ב', "חצי מגזר הדין היה הסיבות למה להקל עליו. יורידו לו על התנהגות טובה ותיק תק זה יעלם".

במסגרת הסדר הטיעון, שהוצג בדצמבר 2021, הודה הנאשם בפריצה למקום מגורים ובניסיון למעשה סדום ומעשה מגונה בקטינה. אך את העונש קבעו הבוקר השופטים אהרון משניות, יעל רז-לוי וגילת שלו מבית המשפט המחוזי לנוער באר שבע. במתן פסק הדין השופטים ציינו שיש להתחשב בנסיבות המקלות של הנאשם, ולכן פסקו את העונש החלקי.

מדובר בפרשה שהתרחשה בפברואר בשנה שעברה, והציתה את המחאות בדבר אובדן המשילות בנגב בשנה החולפת. לפי כתב האישום, התוקף, צעיר בדואי שהיה אז בן 17, הגיע לביתה של הילדה עם שני צעירים בדואים נוספים, נער בן 16 ובגיר. שני הנערים פרצו אל תוך הבית כשהקורבן ואחיה ישנים, שם ביצע הנאשם את המעשים המיוחסים לו, כאשר הצעיר השלישי המתין להם ברכב מחוץ לבית.

בנוסף, ביום שני האחרון התקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב דיון בערעור שהגישה עו"ד רוני אלוני-סדובניק, שמייצגת את הקורבן ומשפחתה, נגד החלטת משרד הביטחון שלא להכיר בילדה נפגעת פעולות איבה. "הפקידים במשרד הביטחון לא יכולים לקבוע שאין היבט לאומני בפשיעה בנגב", אמרה עו"ד אלוני-סדובניק.

עו"ד ורד וינדמן, מנכ"לית המועצה לשלום הילד, הודיעה כי בכוונת המועצה לדרוש מהפרקליטות לערער על פסק הדין. "נשגבים מעינינו השיקולים שהובילו את שופטי ביהמ"ש לקבוע ענישה מקלה, באופן בלתי מתקבל על הדעת, כלפי מי שפוגע, בילדה בת 10 בביתה, במיטתה", אמרה. "זו אינה הפעם הראשונה בה קולם של הילדות והילדים הנפגעים לא נשמע בין כתלי בתי המשפט. בכוונתנו לפנות עוד היום לפרקליטות בדרישה שתגיש ערעור על העונש המקל".

"לא יעלה על הדעת, שהרשעה, גם אם היא תולדה של הסדר טיעון, בתיק פגיעה מינית חמור כל כך כלפי ילדה צעירה כל כך בנסיבות כה חמורות, יסתיים בענישה מקלה, שלא משקפת כהוא זה, את חומרת העבירה ואת חומרת הנזק שנגרם לילדה", אמרה עו"ד וינדרמן. "קולה של הילדה זועק מכל שורה בכתב האישום. זעקה שראוי היה להקשיב לה ולהביא אותה לידי ביטוי גם בענישה. המסר שיצא היום מבית המשפט הוא מסר קשה וכואב לילדים ולילדות נפגעי עבירה והוא מסר חמור לפוגעים. זה חייב להשתנות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!