דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

הסתדרות הגמלאים וגמלאי כוחות הביטחון ישתפו פעולה במאבק להעלאת הקצבאות

נציגי הארגונים נפגשו השבוע והחליטו על הקמת צוותי עבודה | הדרישה המשותפת היא הצמדת הקצבאות לשכר הממוצע במשק או למדד המחירים לצרכן, הגבוה מביניהם

יו"ר הסתדרות הגמלאים שמוליק מזרחי (צילום: דבר)
יו"ר הסתדרות הגמלאים שמוליק מזרחי (צילום: דבר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ארגוני הגמלאים מאחדים כוחות: יו"ר הסתדרות הגמלאים שמוליק מזרחי נפגש לפני כשבוע עם יו"ר צוות (ארגון גמלאי צה"ל) תא"ל (מיל') מוטי בר דגן, כדי לדון בשיתוף פעולה בין הארגונים לקידום והבטחת זכויות הגמלאים בישראל. בפגישה השתתפו גם נציגי ארגוני גמלאי המשטרה, השב"כ, המוסד, גמלאי האזרחים עובדי צה"ל וגמלאי התעשייה האווירית.

בישיבה הוחלט שהארגונים יקימו צוותי עבודה משותפים שיקבעו דרכי פעולה, בין היתר לקידום העלאת הקצבאות והצמדתן לשכר הממוצע במשק או למדד המחירים לצרכן (הגבוה מביניהם) כדי למנוע את שחיקתם. בין היתר דנו נציגי הארגונים במחקר שבוצע בהסתדרות הגמלאים, שמלמד כי חלה שחיקה מתמשכת בקצבאות ובפנסיות שמגיעה ל-32%-43%.

הסתדרות הגמלאים היא חלק מההסתדרות הכללית החדשה, והיא ארגונם הייציג של כ-800 אלף הגמלאים בישראל. ארגון צוות מייצג כ-34 אלף גמלאי וגמלאיות של שירות הקבע בצה"ל, קצינים ונגדים בגמלאות, שחלקם עדיין משרתים במילואים, וכן אלמנות של חברי הארגון. 30% מהם נגדים וקצינים עד דרגת רב-סרן. רק 2% מביניהם הם קצינים בדרגת תת-אלוף ומעלה. רבים מחברי הארגון מכהנים במשרות ממלכתיות בכירות ותופסים תפקידים משמעותיים במשק, לרבות מנכ"לי משרדי ממשלה וחברות ציבוריות ופרטיות, מנהלי בנקים ותעשיות. חברים נוספים הם אנשי אקדמיה.

שמוליק מזרחי: "פנינו למפלגות לפני הבחירות בשורה של דרישות שאנחנו מצפים שיממשו בכנסת ה-25: להעלות את קצבאות הזקנה שהן כיום הנמוכות ביותר ב-OECD. שם הן בממוצע 25% מהשכר הממוצע לעומת כ-17% בישראל, כשלפני 70 שנה, כשקם הביטוח הלאומי הן עמדו על 25%; להצמיד הקצבאות לשכר הממוצע או מדד המחירים לצרכן; לשמור על עקרון האוניברסליות בקצבאות; להפסיק את השחיקה בקצבאות ובפנסיות שמגיעה בשנים האחרונות לפי כלכלנים עד כ-43%; להבטיח חוק סיעוד אוניברסלי שכיום הוא מצומצם עד להכנסה מסוימת; להגדיל את הסיוע למעוטי הכנסה; להגדיל את ההנחות בתרופות לקשישים; ונסיעה בחינם בתחבורה ציבורית מגיל הפנסיה, ולא רק מגיל 75".

מוטי בר דגן: "נציגי ארגוני הגמלאים של מערכת הבטחון שיושבים כאן ישמחו לשתף פעולה עם הסתדרות הגמלאים מול כל גורמי הממשל הרלוונטיים כדי לקדם את מטרותינו המשותפות, וקודם כל לעצור את שחיקת הפנסיות והקצבאות, שפוגעת גם בגמלאי מערכת הביטחון שתרמו את מרב שנותיהם לביטחון ישראל.

"נקים בקרוב צוותי עבודה משותפים לנו ולהסתדרות הגמלאים שיבואו במגע עם הגורמים הרלוונטיים לשיפור רווחתו של דור בוני המדינה ומגיניה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!