דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
18.3°תל אביב
  • 11.6°ירושלים
  • 18.3°תל אביב
  • 14.7°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 20.2°אילת
  • 17.8°טבריה
  • 11.1°צפת
  • 17.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

בעקבות הכנסת מערכת גפ"ן: עובדות המנהלה בבתי הספר מחריפות מאבק בדרישה לתוספת שכר

המנהלניות, המזכירות ומנהלות החשבונות בבתי הספר נמצאות בסכסוך עבודה בעקבות הכנסת מערכות גפ"ן ואסי"ף, שמגדילות את עומס העבודה בלי לתגמל אותן על כך | יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל: "מדובר בפעילות חדשה לגמרי, שמשמעותה בין היתר הגדלה של היקף הפעילות, עומס העבודה והאחריות"

עו״ד גיל בר-טל, יו״ר הסתדרות המעו״ף (צילום: אילן בשור)
עו״ד גיל בר-טל, יו״ר הסתדרות המעו״ף (צילום: אילן בשור)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

מנהלניות, מזכירות ומנהלות חשבונות בבתי הספר מתכוונות לנקוט עיצומים במחאה על אי-מתן גמול על עומס העבודה הצפוי בעקבות תפעול מערכת גפ"ן ומבחן ההערכה אסי"ף. העובדות נמצאות בסכסוך עבודה מול השלטון המקומי, אך מכוונות את מאבקן למשרד החינוך, שאחראי על גפ"ן ואסי"ף. הפגנה שתוכננה לרביעי הקרוב תידחה עקב תנאי מזג האוויר.

מבין שתי התוכנות, לתוכנת גפ"ן יש משקל כבד יותר. גפ"ן היא רפורמה שמעבירה את עיקרו של ניהול התקציב בבתי הספר, הגנים והרשויות המקומיות לידיהם באמצעות מערכת שהחלה את פעילותה בשנת הלימודים הנוכחית. אסי"ף הוא מבחן הערכה למיומנויות בשפת אם שמועבר בתוכנה.

העובדות דורשות להגדיל את התוספת הענפית מ-10% ל-20%, ועוד תוספת של 1,000 שקלים למשכורתן של עובדות בתי הספר שעוסקות בתקציב בית הספר, כמו גפ"ן.

גיל בר טל, יו"ר הסתדרות המעו"ף, הודיע בסוף אוקטובר לראשי הוועדים ברשויות המקומיות שסכסוך העבודה מול השלטון המקומי שהוכרז ביוני 2022 עדיין בתוקף. סכסוך העבודה כולל אי-השתתפות בהכשרה על התוכנות גפ"ן ואסי"ף, והימנעות מהעברת פרטים אישיים למתן הרשאה לשימוש בתוכנות ומשימוש בתוכנות עצמן.

בר טל טוען שהכנסת המערכות דורש שינוי באופי העבודה של המנהלניות, המזכירות ומנהלות החשבונות, ולכן יש להסדירה בהסכם הקיבוצי. "לא מדובר בתהליך מחשוב של עבודה קיימת, אלא בפעילות חדשה לגמרי, שמשמעותה בין היתר העברת פעולות ומשאבים למנהלי בתי הספר ולרשויות המקומיות באופן שיגדיל את היקף הפעילות, עומס העבודה והאחריות. זאת, מעבר לתפקידן הקשה והעמוס גם כך".

ממרכז השלטון המקומי נמסר בתגובה: "אנחנו בוחנים את הנושא".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!