דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מועדון לשליחים יוקם בפתח תקווה: "מקום לשבת לשתות קפה, ולנוח בין משלוח ומשלוח"

המועדון שיפעל בימי שלישי בבר החברתי, באסטה 43, בשוק העירוני יאפשר לשליחים מקום להתרענן ולהיפגש עוד שליחים | רכז מועדון השליחים: "זה ענף שיכול להיות מאוד תחרותי ולבד, אנחנו באים להציע מקום להיות ביחד"

ערב ההשקה של מועדון השליחים בבאסטה 43 בפתח תקווה (צילום: ניצן צבי כהן)
ערב ההשקה של מועדון השליחים בבאסטה 43 בפתח תקווה (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שלוחה של מועדון השליחים התל אביבי צפויה להתחיל לפעול מדי שבוע בימי שלישי גם בפתח תקווה, בבר החברתי באסטה 43 שבשוק העירוני. היוזמה היא שיתוף פעולה של עיריית פתח תקווה עם הסתדרות הנוער העובד והלומד, לרווחתם של עובדי ענף השליחויות בעיר מכל החברות והפלטפורמות.

"המון צעירים הגיעו לענף השליחויות בתקופת הקורונה כשהקניונים ומרכזי התעסוקה נסגרו" אומר ל'דבר' עדי, שמגיע בעצמו מתחום השליחויות והיה בין פעילי הבאסטה שיזמו את פתיחת מועדון השליחים. "ראינו שקמו עוד ועוד חברות והחברות הקיימות הלכו וצמחו, אבל לצערנו לא ראינו שיפור בתנאי העבודה של השליחים שלצערי נותרו קשים מאוד. לשליח היום הרבה פעמים אין אפילו מקום מוצל לשבת בו לנוח כמה דקות באמצע היום, או אפילו מקום ללכת לשירותים. מכאן בא הרעיון להקים את מועדון השליחים גם בפתח תקווה, שאפשר יהיה לבוא באמצע יום העבודה או אחריה. בעתיד אנחנו מקווים שתהיה גם אפשרות להטעין במקום סוללות של אופניים חשמליות"

"ענף השליחויות וכלכלת הפלטפורמות בכלל הפכו לענף מרכזי המעסיק צעירים בתחילת דרכם התעסוקתית" אומר מידן פישמן, רכז מועדון השליחים של הנוער העובד והלומד בתל אביב, שממוקם ברחוב אבן גבירול 107, המלווה גם את הקמת השלוחה הפתח תקוואית. "זה ענף עם עבודה מזדמנת, גמישות, וכמעט כל אחד יכול להשתלב בו. עם זאת, זה גם ענף שעובדים בו קשה, מסוכן לפעמים. חברות הפלטפורמה משנות לא אחת את תנאי השליחים באופן חד צדדי."

מועדון השליחים בתל אביב (צילום: הדס יום טוב)
מועדון השליחים בתל אביב (צילום: הדס יום טוב)

"המטרה שלנו במועדון השליחים היא לייצר מקום שיהיה של השליחים ועבורם, מקום לשתות משהו קר, ללכת לשירותים ולשבת לנוח ולדבר עם שליחים אחרים על העבודה שלהם, על הזכויות שלהם, ועל החיים בכלל", מפרט פישמן, "זה ענף שיכול להיות מאוד תחרותי ומאוד לבד, ואנחנו באים להציע מקום להיות ביחד".

"באסטה 43 היא מיזם קהילתי חברתי של מרכז הצעירים פתח תקווה שפועל בלב שוק ליפקיס, שמופעל ידי קהילת מתנדבים צעירים ואשר הוקם כחלק מחזון ראש העיר רמי גרינברג להפוך את אזור מרכז העיר לאטרקטיבי לצעירים מבחינת בילוי, מגורים ותעסוקה", מסביר מנהל מחלקת הצעירים בעיריית פתח תקווה, אלון חוטר.

חוטר מדגיש שלא מדובר רק בבר, אלא במרחב האמור לאפשר לפעילים בו ליזום ולדמיין כיצד השוק כולו מתמלא במקומות בילוי, תרבות, אמנות ומפגש. "ההצעה להפעיל במקום מועדון שליחים נולדה מתוך קבוצת פעילים בבאסטה שעובדים בעצמם בענף השליחויות. הרעיון הוא שבכל יום שלישי בין השעות 14:00 ועד הערב יהיה לשליחים מקום לשבת בו, לשתות קפה, לנשנש, להתרענן, לנוח בין משלוח ומשלוח".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!