דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דיור ציבורי

אם יחידנית לארבעה פונתה מדירתה: "אעביר את הלילה בחוץ"

לאחר גירושיה תהל אזולאי נותרה לבד עם הילדים, אבל בן זוגה לשעבר הוא שזכאי לדירת הדיור הציבורי בה התגוררו | אתמול הגיעו שוטרים לפנות אותה מביתה

שוטרים מחוץ לביתה של משפחת אזולאי (צילום: תהל אזולאי)
שוטרים מחוץ לביתה של משפחת אזולאי (צילום: תהל אזולאי)
דוד טברסקי

תהל אזולאי, אם חד הורית לארבעה פונתה אתמול (ראשון) מדירת העמידר בה היא מתגוררת בבאר שבע, ואת הלילה האחרון בילתה מחוץ לבית.

"אני הולכת להעביר את הלילה וכל שאר הזמן בחוץ, עד שתהיה לי דירה" אמרה אזולאי אמש ל'דבר'". לדבריה את הידיעה על הפינוי קיבלה כשהייתה מחוץ לביתה, כשביתה הקטנה פתחה את הדלת ולמשטרה ולהוצאה לפועל. "איך מפנים מישהו שעדיין בודקים את המצב שלו, את זה אני לא מצליחה להבין" היא אומרת.

את ההודעה על כך שהיא צריכה לעזוב את הדירה קיבלה לפני שנתיים ומאז התיק שלה עובר בין ועדות שונות. לפי עמידר, הדירה מיועדת לגרושה, אתו היא וילדיה לא בקשר, שהזכאות שלו לדירה נשמרת מכיוון שהוא מוגדר נכה. לפי אזולאי, בעוד לגרוש יש סידור, היא מטפלת בילדיה לבד, ולא הצליחה להוכיח את זכאותה לדירה משלה עד כה.

"את המצב המשפחתי שלי, המצב הכלכלי – לא סופרים" אומרת אזולאי, שמגדלת את ילדיה בדירה בה התגוררו. המקרה של אזולאי אמור לעלות לדיון בבית המשפט העליון היום לאחר שצו פינוי לדירה נשלח לאזולאי בחול המועד סוכות, אך השופט התיר הארכה עד הפינוי עצמו לבירורים נוספים.

"אני קיבלתי הארכה עד ה-15 לנובמבר בנוגע לפינוי ודרשתי שאם יבואו לפנות – שיצרו איתי קשר. אבל הם באו בכח , בלי התראה, ובלי אפשרות שאעשה משהו – אני דורשת מקום מגורים לי ולילדי".

שבוע שעברה פונתה דיירת עמידר מנתניה ופינויה של דיירת נוספת בבת ים, נדחה לעת עתה. על פי בדיקת 'דבר' רק ארבע מתוך 811 בקשות לביטול פינוי של דיירים בדיור הציבורי הועברו למשפט חוזר, ו-130 בקשות נדחו ולדיירים הועבר צו פינוי מידי כך קבעה הוועדה שהקים משרד השיכון בנובמבר שעבר במטרה לבחון מחדש החלטות על פינוי דיירים בדיור הציבורי, באוגוסט האחרון התחלפה מדיניות הקפאת הפינויים בהפשרה ומאז הם חזרו על בסיס שבועי.

תגובת משרד השיכון:

"ראשית נציין כי המקרה המדובר מוכר לנו והמשרד מלווה את המשפחה זה זמן רב. שנית נדגיש כי דירת הדיור הציבורי ניתנה לבני הזוג עקב היות האב נכה הרתוק לכסא גלגלים והדירה מותאמת לצרכיו לאחרונה בני הזוג נפרדו, ובהתאם לתקנות זכויות הדייר בדיור הציבורי, הזכות למגורים בדיור הציבורי ניתנת לבן הזוג שהינו נכה רתוק לכיסא גלגלים, גם אם משמורת הילדים ניתנה לבן הזוג השני.

המשרד פעל כאמור בהתאם לתקנות וקבע כי הזכאות להמשך המגורים היא לבעל שהינו רתוק לכ"ג והדירה הותאמה לצרכיו, נוסיף כי גם בעתירה מנהלית שהגישה הפינה נגד ההחלטה, פסק בית המשפט מיום-22.2.22, כי התוצאה אליה הגיע המשרד עולה בקנה אחד עם החוק ואין מקום להתערבותו. נדגיש כי המשרד הציע לאישה סיוע מוגדל בשכדר דירה בכפוף לפינוי דירת הדיור הציבורי, כמו כן הוצע לה גם וסיוע בהגשת בקשה לקבלת דיור ציבורי, אך הפונה סירבה מסיבותיה"

מעמידר טרם התקבלה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!