דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

שאשא ביטון: "המדינה צריכה לתקצב את סבסוד המעונות, אולי נתניהו יצליח לשכנע את פקידי האוצר שמתנגדים לכך"

שרת החינוך היוצאת הציגה את התוכנית החדשה ללימודי אזרחות בכיתה ט', הראשונה מאז 1990 | על ביטול הבגרויות ותוכנית גפ"ן אמרה: "אני מקווה שהשר הנכנס לא יעצור את הרפורמות, אלחם מהכנסת שהן יקודמו"

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון (צילום: מרים אלסטר / פלאש90)
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. "שבוע לפני הבחירות עוד התמודדנו עם פקידי האוצר שניסו להרחיב את זמן הפעימות ולצמצם את היקף ההסכם עם המורים" (צילום: מרים אלסטר / פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

פקידי האוצר מסרבים לתקצב את המעונות, אמרה היום (שני) שרת החינוך היוצאת יפעת שאשא ביטון. "מחירי המעונות לא יכולים לצאת מכיסם של ההורים, ועל מדינת ישראל לתקצב עלות זו. עוד 7-6 שנים גילי לידה עד 3 יהיו בסטטוס דומה לגילי 6-3, אבל ביבי מבטיח שלידה עד שלוש יהיה בחינם, אז אולי הוא ישכנע את האוצר".

שאשא ביטון ומנכ"לית משרדה דלית שטאובר הציגו במסיבת עיתונאים המסכמת את כהונתה של השרה את תוכנית לימודי אזרחות בכיתה ט'. זו תוכנית ראשונה מאז 1990 לתלמידי כיתות ט' באזרחות, והיא מבוססת על רפורמת הבגרויות במקצועות המח"ר.

התוכנית כוללת 40 שעות לימוד ומחולקת לפרקי חובה ופרקי רשות. פרקי החובה כוללים את מגילת העצמאות, מאפיינים יהודיים ודמוקרטיים כפי שמשתקפים ברשויות השלטון, השלטון המקומי והחברה הישראלית, הכרה בקבוצות שונות בישראל ובחינוך לאזרחות פעילה. פרקי הרשות כוללים את מדינת ישראל והתפוצות, המיעוטים בישראל, יחסי דת ומדינה, תקשורת ודמוקרטיה, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, היבטים בינלאומיים וגלובליים, כלכלה, פוליטיקה ואזרחות והאבות המייסדים.

התוכנית מיישמת עקרונות של רפורמת המח"ר. לדוגמה, היא תועבר באמצעים דיגיטליים בלבד ולא ייצא ספר חדש; באמצעות למידה רב-תחומית עם מקצועות כמו היסטוריה וגיאוגרפיה; ובאופני למידה שכוללים מיומנויות שקשורות למחקר.

הרפורמה לביטול הבגרויות והחלפתן בעבודות חקר במקצועות ההומניים אמורה להתחיל בשנה הבאה, כך שתלמידי כיתה י' של תשפ"ג יהיו כבר חלק ממנה. לשאלה אם הרפורמה תמשיך לאחר סיום כהונתה השיבה שאשא ביטון: "אם יתנו לאנשי המשרד להמשיך לפעול, אז כן. נקווה שהשר הבא יבין את חשיבות השינוי במערכת החינוך ולא יעצור אותו. אני אאבק מהכנסת שהרפורמות השונות יקוימו". גם רפורמת גפ"ן לטענת ביטון תמשיך לפעול. "עיקר העיסוק שלנו הוא בהטמעת התוכנית נקווה שהשר החדש לא יעצור אותה".

שאשא ביטון הביעה חשש מביטול הכנסתם של לימודי הליבה לבתי הספר החרדים. התוכנית שהחלה השנה כוללת מתן תקצוב לעשרה בתי ספר, וכוללת הכשרה של מורים והיבחנות על לימודי ליבה. "אני חוששת שההתקדמות שלנו תסוכל בגלל שיקולים פוליטיים".

על ההסכם עם הסתדרות המורים אמרה: "שאלו אותי כל הזמן את מי אני מייצגת, והתשובה היא הילדים. אם ההסכם היה נחתם באפריל, היו מספיק מורות וגננות לפתוח איתן את שנת הלימודים. שבוע לפני הבחירות עוד התמודדנו עם פקידי האוצר שניסו להרחיב את זמן הפעימות ולצמצם את היקף ההסכם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!