דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

המזכירות, המנהלניות ומנהלות החשבונות בבתי הספר ישבתו בשני הקרוב

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל למרכז השלטון המקומי: "במקום לראות את מצוקתן, ולפעול יחדיו לפתרון, בחרתם להיאבק בציבור העובדות" | סכסוך העבודה מתקיים בשל אי-מתן גמול על עומס העבודה הצפוי עקב תפעול מערכת גפ"ן ומבחן ההערכה אסי"ף

בית ספר ריק בירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
בית ספר (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

המזכירות, המנהלניות ומנהלות החשבונות בבתי הספר ישבתו ביום שני הקרוב ה-21 לחודש, כך לפי החלטת הסתדרות המעו"ף. החלטה זו נובעת מהוראתה של ראש מינהל שכר והסכמי עבודה בשלטון המקומי, חגית מגן, לנכות שעות עבודה לעובדות המבקשות להגיע להפגנה של ההסתדרות המתקיימת באותו יום בקרית הממשלה בשעה 13:00.

במכתב שנשלח היום לשלטון המקומי כתב יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל: "במקום לראות את מצוקת העובדות והעובדים, להבין את עומס העבודה, והגדלת נפח המטלות במהלך השנים ולפעול יחדיו לפתרון מצוקת סקטור זה בחרתם להיאבק בציבור העובדות".

"לאור העמדה הלעומתית והלוחמנית והכוונה לפגוע בעובדות, הן לא תגענה לעבודה ביום שני,2022.11.21, והן תערכנה להפגנה." סיכם בר טל.

בגלל שההפגנה מתקיימת ב-13:00 בתל אביב, הודיעה ההסתדרות שהעובדות יסיימו את יום עבודתן ב-10:00. שעות העבודה שאותן צריך לנכות לפי מגן הן שעות העבודה החל מ-10:00, למעט ימי חופשה בתשלום. "הריני להבהיר כי עובדת שתעדר מעבודתה בשל כך, יש לנכות את שעות ההיעדרות משכרה. למען הסר ספק אין לנכות שעות חופשה שנתית." כך כתב מגן במכתב שנשלח מוקדם יותר היום.

סכסוך העבודה מתקיים בשל אי-מתן גמול על עומס העבודה הצפוי עקב תפעול מערכת גפ"ן ומבחן ההערכה אסי"ף. העובדות נמצאות בסכסוך עבודה מול השלטון המקומי, אך מכוונות את מאבקן למשרד החינוך, שאחראי על גפ"ן ואסי"ף. העובדות דורשות להגדיל את התוספת הענפית מ-10% ל-20%, ועוד תוספת של 1,000 שקלים למשכורתן של עובדות בתי הספר שעוסקות בתקציב בית הספר, כמו גפ"ן.

מבין שתי התוכנות, לתוכנת גפ"ן יש משקל כבד יותר. גפ"ן היא רפורמה שמעבירה את עיקרו של ניהול התקציב בבתי הספר, הגנים והרשויות המקומיות לידיהם באמצעות מערכת שהחלה את פעילותה בשנת הלימודים הנוכחית. אסי"ף הוא מבחן הערכה למיומנויות בשפת אם שמועבר בתוכנה.

בר טל טוען שהכנסת המערכות דורשת שינוי באופי העבודה של המנהלניות, המזכירות ומנהלות החשבונות, ולכן יש להסדירה בהסכם הקיבוצי. "לא מדובר בתהליך מחשוב של עבודה קיימת, אלא בפעילות חדשה לגמרי, שמשמעותה בין היתר העברת פעולות ומשאבים למנהלי בתי הספר ולרשויות המקומיות באופן שיגדיל את היקף הפעילות, עומס העבודה והאחריות. זאת, מעבר לתפקידן הקשה והעמוס גם כך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!