דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

ביידן: "לא סביר" שהטיל שפגע במזרח פולין שוגר משטח בשליטה רוסית

לדברי נשיא ארה"ב, מה שגרם למותם של שני בני אדם היה ככל הנראה טיל אוקראיני להגנה אווירית | ראש ממשלת פולין, החברה בנאט״ו, כינס את הקבינט לביטחון לאומי של המדינה | יותר ממאה טילים נפלו ביממה האחרונה על ערים ברחבי אוקראינה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן (משמאל) קנצלר גרמניה אולף שולץ, ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ז, נשיא צרפת עמנואל מקרון, ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק וראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו בהתייעצות בוועידת G-20 בבאלי, אינדונזיה, בעקבות פגיעת טיל בבית בפולין (צילום: רויטרס)
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן (משמאל) קנצלר גרמניה אולף שולץ, ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ז, נשיא צרפת עמנואל מקרון, ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק וראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו בהתייעצות בוועידת G-20 בבאלי, אינדונזיה, בעקבות פגיעת טיל בבית בפולין (צילום: רויטרס)
אוריאל לוי

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר למנהיגי מעצמות כי יש בידיו אינדיקציות שהטילים שגרמו למותם של שני בני אדם בכפר במזרח פולין אמש (שלישי) היו טילים נגד מטוסים ששוגרו מאוקראינה – כך נודע לסוכנות הידיעות DPA.

ביידן, ששוחח עם מנהיגי מעצמות בפגישת חירום בשולי ועידת מדינות ה-G20 שנערכת בעיר באלי באינדונזיה, עדכן את המנהיגים שמדובר בטיל של מערכת S-300. בתדרוך לעיתונאים לאחר הפגישה סיפק נשיא ארה"ב מידע ראשוני בלבד ואמר ש"לא סביר" שהטיל שוגר משטח בשליטה רוסית.

הפגישה עם מנהיגי העולם כללה את מנהיגי מדינות ה-G-7, בהן גרמניה וצרפת, יחד עם נשיא המועצה האירופית וראשי הממשלות של ספרד והולנד, החברות בברית נאט״ו.

התקיפה המדוברת אירעה כששני בני אדם נהרגו בפיצוץ בכפר בשם פרצוודו במחוז לובלין הסמוך לגבול אוקראינה, לאחר שטיל פגע באחד מבתי הכפר. בתחילה אישר גורם רשמי בוושינגטון את הדיווח לפיו רוסיה פגעה בשוגג בפולין, אך כאמור, מאוחר יותר שינתה ארצות הברית את הערכתה.

ראש הממשלה הפולני מטאוש מורבייצקי קרא לכינוס חירום של הקבינט לביטחון לאומי וענייני הגנה של המדינה. זוהי הפעם הראשונה מאז שפלשה רוסיה לאוקראינה, בה זולגת המלחמה לפולין – חברה בברית נאט"ו.

האמנה של הברית הצפון-אטלנטית קובעת שבמקרה של התקפה על אחת מהמדינות, ניתנת לה הזכות להפעיל את סעיף 5 של האמנה לפיו שאר המדינות בברית חייבות להגן עליה, אולם הסבירות שנאט"ו תכנס למלחמה בשל טיל שנפל בשוגג קלושה.

כתב Radio ZET, התחנה הפולנית שדיווחה ראשונה על הירי מרוסיה, אישר שמקורותיו בשירות הביטחון סבורים כי שפגע בבית היה שרידי רקטה של טיל נ"מ שנורתה עלי-ידי צבא אוקראינה. בנוסף, אנליסטים ברשת ניתחו את התמונות וטוענים שמדובר בחלק מרקטה של מערכת היירוט S-300, בה משתמשים האוקראינים כנגד הטילים הרוסים.

ביממה האחרונה נפלו יותר ממאה טילים על ערים ברחבי אוקראינה, במה שנראה כתגובה רוסית לכניסת הצבא האוקראיני לעיר חרסון שבדרום המדינה. פיצוצים נשמעו בקייב, לבוב, חארקוב, ז'יטומיר, זפוריז'יה, קריבי ריה, ריבנה ומחוזות נוספים. בערים רבות, כולל קייב ולבוב, נרשמו הפסקות חשמל נרחבות.

במקביל, הציג נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי תנאים להפסקת המלחמה בעשרה סעיפים. זלנסקי קרא בנאומו בפסגת ה-G-20 באינדונזיה להשתמש בכל הכוח כדי להפסיק את "האיומים הגרעיניים של רוסיה", ולהטיל הגבלת מחיר על יבוא אנרגיה ממוסקבה. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב התנער מדרישותיו של זלנסקי ואמר שהן "לא מציאותיות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!