דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בעקבות שביתה ללא אישור: יו"ר ההסתדרות השעה את יו"ר ועד הרופאים הווטרינרים בשירות המדינה

ד"ר מיכאל אטינגר הושעה עד לדיון משמעתי, לאחר שהודיע על שביתה בשירות המזון של משרד הבריאות | יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אופיר אלקלעי: "לא נאפשר לאף גורם לפעול בניגוד להנחיות, נמשיך ונפעל לשיפור תנאיהם של הרופאים הווטרינרים"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
אסף צבי

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודיע היום (חמישי) על השעייתו לאלתר של יו"ר ועד הרופאים הווטרינרים בשירות המדינה, ד"ר מיכאל אטינגר. זאת, בעקבות החלטתו של אטינגר לקדם שביתה של הרופאים הווטרינרים ללא אישור רשמי של מוסדות ההסתדרות. השביתה, שהחלה אתמול (רביעי), כוללת את הרופאים הווטרינרים בשירות המזון של משרד הבריאות, שמפקחים על כניסת מזון מן החי לישראל.

בר-דוד אישר בכך את בקשתו של יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עו"ד אופיר אלקלעי, להשעות את אטינגר מתפקידו על להחלטה של ועדת המשמעת של האגף לאיגוד מקצועי בעניינו.

אופיר אלקלעי, מנכ"ל ההסתדרות (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
אופיר אלקלעי, מנכ"ל ההסתדרות (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

בהסתדרות מדגישים ש"הרופאים הווטרינרים הממשלתיים מספקים שירות למדינה ולציבור, והם מיוצגים ומטופלים על ידי הסתדרות עובדי המדינה. בשנים האחרונות התגלעו מחלוקות בין הנהלת משרד הבריאות לבין העובדים בנוגע לתנאי העסקתם, ולמרות מו"מ בעניין, לא נרשמה פריצת דרך וההסתדרות נאלצה להכריז ביוני שעבר על סכסוך עבודה".

לדברי ההסתדרות, "בימים האחרונים, ועל דעת עצמו, החליט יו"ר הוועד אטינגר להודיע לעובדים על שביתה החל מ-16 בנובמבר. הגם שההסתדרות הודיעה לו כי השביתה נעשית בניגוד לעמדתה ולאישורה, וכי עליו להימנע מפעולות המנוגדות לחוקה – פורסמה כתבה לפיה הוועד ממשיך בצעדיו להכרזת שביתה בשירות המזון הארצי במשרד הבריאות."

את ההודעה על השביתה הפיצה הסתדרות הרופאים הווטרינרים. בארגון זה חברים 1,200 רופאים וטרינרים, וגם בראשו עומד מיכאל אטינגר, ולטענתם הם הארגון היציג של הווטרינרים בשירות המדינה. אך בהסתדרות עובדי המדינה, השייכת להסתדרות הכללית, מבהירים שההסתדרות הכללית היא הארגון היציג, והחלטה על שביתה כפופה לאישור המוסדות שלה.

בשלישי האחרון העביר יו"ר הסתדרות עובדי המדינה מכתב ליו"ר הוועד, ובו הודיע לו כי "ההכרזה על קיום שביתה ללא תיאום וקבלת אישור הגורמים המוסמכים בהסתדרות אינה כדין, על כל המשתמע מכך". מחזיק תיק הרופאים הווטרינרים בהסתדרות עובדי המדינה אף נפגש עם יו"ר הוועד והודיע לו שאין לו אישור לקיים את השביתה. אך לדברי אלקלעי, "יו"ר הוועד נקט בגישה לעומתית והודיע כי השביתה תתקיים כמתוכנן".

לדברי אלקלעי, "תפקיד יו"ר הוועד הינו כזה הנדרש להיעשות בהתאם לחוקת ההסתדרות ותקנון ועד העובדים. סירובו של יו"ר הוועד לפעול בהתאם להנחיות ההסתדרות, להפר את מרותה ולהעמיד את העובדים בסיכון ישיר תוך פגיעה בשירותים הניתנים לציבור הינה בגדר הפרה של מרות ההסתדרות וכללי המשמעת", הבהיר אלקלעי, "לא נאפשר לאף גורם לפעול בניגוד להנחיות. בד בבד, נמשיך ונפעל לשיפור מעמדם ותנאי העסקתם של הרופאים הווטרינרים".

יו"ר ההסתדרות קיבל כאמור את הבקשה להשעות את ד"ר אטינגר, וזאת עד כינוסה של ועדת המשמעת של ההסתדרות, שם ייערך דיון בתלונה ותאושר במידת הצורך הדחתו של יו"ר הוועד מתפקידו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!