דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

טוויטר שוקעת? מאסק הציב לעובדי החברה אולטימטום ומאות התפטרו

העובדים נדרשו לצפות לשעות ארוכות ואינטנסיביות יותר, או להתפטר | כמחצית מעובדי החברה כבר פוטרו לפני כשבועיים, מניית החברה הפסיקה להיסחר ובעליה מצייץ תמונה של טוויטר "קבורה" רגע לפני המונדיאל העמוס ברשת

עובדי טוויטר נכנסים לבניין החברה בניו יורק בשבוע שבו פוטרו כמחצית מעובדי החברה (צילום: REUTERS/Brendan McDermid)
עובדי טוויטר נכנסים לבניין החברה בניו יורק בשבוע שבו פוטרו כמחצית מעובדי החברה (צילום: REUTERS/Brendan McDermid)
אור גואטה

גל התפטרות של עובדים בטוויטר חל אתמול (חמישי) לאחר שפקע תוקף האולטימטום שקבע הבעלים החדש אילון מאסק, בו הוא דרש מהעובדים שנותרו בחברה להתחייב להיות מחוייבים הרבה יותר, או לעזוב את החברה.

גל ההתפטרויות מגיע לאחר שכבר פוטרו כמחצית מעובדי החברה, הקבלנים ועובדי כלכלת הפלטפורמה איתם טוויטר נמצאת בחוזים ארוכי טוויר. חלק מהעובדים המתפטרים הועסקו בחברה למעלה מ-8 שנים, ולוקחים איתם גם מומחיות רבה שצברו בדרך.

אילון מאסק נראה מבודח ברשת החברתית, כשצייץ תמונת ממ מפורסמת, בה "טוויטר" מצטלמת בשמחה ליד הקבר של "טוויטר". מאז ההתפטרות, הוא טוען כי התעשר יותר ונמצא "במצב מצויין".

אימוג'י מצדיע, לב כחול: העובדים מסרבים למאסק

באימייל ששלח מאסק לצוות העובדים ביום רביעי, וכותרתו הייתה "מזלג בדרך", כתב הבעלים החדש שטוויטר "צריכה להיות הארדקור מאוד" כדי להצליח. הוא הוסיף כי מי שיבחר להישאר צריך לצפות לשעות עבודה ארוכות ואינטנסיביות, לעומת זאת, מי שיעזוב יקבלו שלושה חודשי פיצויי פיטורים. העובדים נדרשו להודיע על החלטתם עד יום חמישי אחר הצהריים, ואכן כשפקע המועד, מאות ציוצים של עובדים בטוויטר מעידים על החלטתם להתפטר.

העובדים המתפטרים החלו להשתמש בהאשטאג  LoveWhereYouWorked# ומספרים ברשת החברתית כמה הם נהנו לעבוד בחברה, וכמה משמעותית העבודה הזו הייתה עבורם, וכן שימוש באימוג'י מצדיע לצד לב כחול הפך פופולרי לאחרונה ברשת, כאות הערכה לעובדים שהתפטרו.

מאסק כבר פיטר ב-4 בנובמבר מחצית מ-7,500 העובדים שהועסקו במשרה מלאה בחברה, ולפי הדיווחים הפסיק את התקשרות החברה עם אלפי קבלנים בסוף השבוע שעבר, ופיטר מספר עובדים שביקרו אותו בפומבי.

פחות מומחים, ללא מסחר ועם דרישה לחקירה

חלק מהעובדים שהתפטרו מעידים כי עבדו 6, 7 או 8 שנים ואף יותר, מה שמוסיף לחששות שטוויטר מאבדת יחד עם העובדים, גם מומחיות רבה וחיונית במרבית תחומי התפעול של האתר, החל מהאופן שבו האתר והשרתים שלו מתנהלים ועד לאופן שבו הוא שומר על נתוני המשתמשים או מסנן תכנים פוגעניים או לא חוקיים.

חשש נוסף שעולה בקרב עובדי טוויטר הקיימים וגם אלה שהתפטרו, הוא בנוגע ליכולתה של המערכת להמשיך ולתחזק את עצמה עם סד נמוך יותר של עובדים, ועם מומחיות פחותה, במיוחד לקראת גביע העולם בכדורגל שייערך בקטאר, שכן מדובר באירוע שידוע כעמוס ביותר עבור טוויטר, לאור השימוש הרב בפלטפורמה בכל רחבי העולם במהלך המונדיאל.

עם רכישת החברה על ידי מאסק, הוא הודיע כי מניות החברה יפסיקו להיסחר בבורסה לאלתר, ויצאו לחלוטין מהבורסה במהלך נובמבר. המהלך כמובן לא מאפשר למשקיעים חדשים לקנות מניות, אך גם פוגע ביכולת הציבור להבין מה מגמת הצמיחה או הירידה של החברה שהוקמה ב-2006 ומפעילה את הרשת החברתית בה פועלים מדי יום כ-321 מיליון משתמשים ברחבי העולם.

קבוצה של סנאטורים דמוקרטים שלחה בשעות הבוקר של חמישי מכתב גלוי לוועדת הסחר הפדרלית ודחקה בחקירת טוויטר. הם אמרו שהם חוששים שהחברה עשויה להפר את תנאי ההסדר עם הסוכנות הנובעים מהפרות פרטיות בעבר. מאסק "נקט בצעדים מדאיגים שערערו את שלמות ובטיחות הפלטפורמה", כתבו הסנאטורים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!