דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה וחברה

כלכלה וחברה / חברי כנסת מהקואליציה: לכלול את התכנית לפיתוח הצפון בתקציב

18 חברי כנסת מכל סיעות הקואליציה שיגרו מכתב לראש הממשלה בו דרישה להכניס את התכנית, שעלותה 18 מיליארד ש"ח, כבר לתקציב הקרוב. זאת אחרי שלא נכללה בטיוטה שהגיש משרד האוצר לחברי הכנסת

הפגנת 'שינוי כיוון' בצומת כח 25/8 (צילום: דבר ראשון)
הפגנת 'שינוי כיוון' בצומת כח 25/8 (צילום: דבר ראשון)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

18 חברי כנסת, מכל סיעות הקואליציה, פנו הבוקר (ראשון) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הודיעו כי יפעלו "להכללת התכנית הלאומית לפיתוח הצפון בתקציב המדינה הקרוב".  מעבר לערך הסמלי, העיד המכתב על כך תמיכת כלל סיעות הקואליציה בתכנית לחיזוק הצפון. עם זאת, לא משמעות המכתב לא ברורה, שכן לחתומים עליו יש את האפשרות לכפות על הממשלה להכליל את התכנית בתקציב, אך הם בוחרים שלא לעשות כן.

בין החותמים על מכתב נמנים  יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמן; יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם-רפאלי; ח"כ יואב קיש מהליכוד; ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו; וח"כ יצחק וקנין מש"ס.

לדרישה להכליל את התכנית לחיזוק הצפון בתקציב הקרוב' הצטרפו גם חברי כנסת מהאופוזיציה ביניהם חיים ילין (יש עתיד) שאמר הבוקר "אני שמח שחברי הקואליציה החליטו להצטרף לדרישת 'יש עתיד' ולפעול לקידום התכנית למען הצפון שתשנה את חיי התושבים באזור". יחד עם זאת, עקץ ילין את חברי הכנסת מהקואליציה כשאמר כי "חברי הכנסת שחתמו על המכתב שכחו שהם הריבון שנבחר למשול ולקבל החלטות. שנה וחצי מהקמת הממשלה וחברי הקואליציה עדין לא מבינים את תפקידם, במקום לדאוג לאזרחים הם מעדיפים להתעסק במכתבים ואיומים ולא במעשים".

התכנית הלאומית לפיתוח הצפון כוללת השקעה של 18 מיליארד ש"ח בפיתוח תשתיות תחבורה, בריאות ותעסוקה בצפון.  תושבי הצפון הבינו שהבטחות הפוליטיקאים נעלמו כשראו כי בטיוטת תקציב המדינה שפרסם משרד האוצר אין זכר לתכנית. התושבים הזועמים יצאו למספר הפגנות בחודשיים האחרונים, בהם חסמו את כביש 90 בכניסה לקריית שמונה והקימו מאהל על גדר הגבול, שפונה בינתיים לבקשת צה"ל.

ניסן זאבי, פעיל מרכזי בתנועת שינוי כיוון,  שמובילה את מאבק צעירי הצפון, אמר ל'דבר ראשון'  כי "אנו מעריכים את חברי הכנסת שעושים צעד ראשון, יחד איתנו, במאבק הצודק הזה. המבחן האמתי שלהם יהיה בהצבעה על התקציב. שם נדע אם הם באמת שגרירים של הצפון ואם הם מחויבים לצעירי הצפון".

אופיר שיק, מנכ"ל ארגון לב בגליל, שמקדם את התכנית הלאומית לגליל, ייחס דווקא חשיבות רבה למכתב של חברי הקואליציה. "ההצהרה החשובה הזאת מעידה על קואליציה שמבינה את חשיבות תקצוב התכנית לצפון ורתומה למען השגת תקציב זה" אמר, "אין כאן התנגחות בממשלה אלא קריאה של סיעות הממשלה בעצמה: 'אין תקציב ללא הצפון'. אנחנו צריכים להבטיח שהכספים שהובטחו על מנת  לצמצם את הפערים בין הצפון לשאר חלקי הארץ אכן יאושרו ויוכנסו לתקציב המדינה 2018-2017".

בארגון לב בגליל פעלו בשבועות האחרונים להביא את שר הפנים, שר האוצר ושר הביטחון לשבת ביחד ולהסכים על התכנית ועל תקצובה כבר בתקציב הקרוב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!