דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

איסור מכירת האלכוהול באצטדיונים בקטאר גורם לעומסים כבדים במקומות הבילוי לאוהדים

משחק הפתיחה של המונדיאל ייערך הערב (א') ב-18:00, אבל כבר במופע הפתיחה אתמול, אלפי אוהדים נאלצו להישאר בחוץ בגלל עומסים לא צפויים | האוהדים הביעו מורת רוח, אבל סירבו להזדהות בפני עיתונאים בגלל ההגבלות הקשות על חופש הביטוי במדינה

מכירת בירה באזור האוהדים בדוחא, קטאר (צילום: AP Photo)
מכירת בירה באזור האוהדים בדוחא, קטאר. יותר מ-40 אלף איש הגיעו למופע הפתיחה (צילום: AP Photo)

הרשויות בקטאר פינו אתמול (שבת) אלפי אוהדים ממופע שחגג את פתיחת המונדיאל, במה שעלול להיות רמז לבאות, כשדוחא מנסה לארח את הטורניר הדחוס בתולדות פיפ"א.

האוהדים המאוכזבים נאספו מחוץ לאולם, וכוחות הביטחון המקומיים כיוונו אותם החוצה. אבל המופע העמוס נערך לפני הגעתם של עוד כ-1.2 מיליון אוהדים למדינה הזעירה בחצי האי ערב.

שותים באזור האוהדים. "מקווים שזה לא יישאר עמוס כל כך" (צילום: AP Photo)
שותים באזור האוהדים. "מקווים שזה לא יישאר עמוס כל כך" (צילום: AP Photo)

בעקבות החלטתה של קטאר לאסור מכירת משקאות אלכוהוליים בתוך האצטדיונים, אוהדים יוכלו ליהנות משתייה חריפה רק במקומות בילוי כמו זה שבו התקיים המופע, ולכן הם צפויים להיות עמוסים יותר.

"אנחנו מבינים שעלינו לציית למשטרה", אמר נהג משאית בן 30 ממומבאי, שהוא וחברו לקחו יום חופש מיוחד וצעדו 6 קילומטרים למופע, אבל נאסר עליהם להיכנס מפאת העומס. "צר לנו לעזוב מוקדם כל כך, אבל אין מה לעשות".

הוועדה העליונה למורשת של קטאר, שמפקחת על המונדיאל, אמרה שהיא "מרוצה לגמרי" מפתיחת אזור האוהדים. "באירוע השתתפו 40 אלף איש, סימן להצלחה ולפופולריות".

קטאר, מדינה בת 3 מיליון תושבים, השקיעה 200 מיליארד דולר בתשתיות ברחבי המדינה. בין השאר הוקמה מערכת רכבות תחתיות שייקחו את האוהדים משדה התעופה למשחקים. נוסף על כך, בתי הספר ברחבי המדינה נסגרו, והתושבים הונחו לעבוד מהבית.

אולם עיתונאי AP מצאו כמה נקודות תורפה, שבהן צפוי עומס יתר של קהל עוד לפני תחילת המונדיאל. בסוק וואקיף בדוחא, יעד תיירותי מרכזי, אזור המסעדות היה מלא עד אפס מקום ביום שישי בערב. תורים ארוכים של קהל עצבני השתרכו בתחנת הרכבת הסמוכה. יום שישי הוא יום החופש של כל העובדים במדינה, ולכן אתמול עבר חלק יותר.

מעט אחרי 20:00, קהל החל להתאסף מחוץ לאזור האוהדים, בתקווה להיכנס למופע, שכלל את הזמרת הלבנונית מרים פארס והזמר הקולומביאני מאלומה. אבל בעוד מאות נדחסו בפנים, אלפים המתינו בחוץ.

באחד השערים, נאבקו אוהדים בניסיון להיכנס. אחד השומרים קרא במגפון: "למען בטיחותכם, אנא לכו אחורה!"

עיתונאי AP ראו כמה אוהדים שניסו לפרוץ את הגדרות או לקפוץ מעליהן, אבל כוחות השיטור הצליחו להשליט סדר.

המשטרה הקטארית מנסה להשתלט על המוני האוהדים מחוץ לאזור האוהדים (צילום: AP Photo/Srdjan Nedeljkovic)
המשטרה הקטארית מנסה להשתלט על המוני האוהדים מחוץ לאזור האוהדים (צילום: AP Photo/Srdjan Nedeljkovic)

איימן עוואד, גיאולוג סודני, היה בין האנשים שהמתינו בחוץ בתקווה להיכנס למופע. "לא אוותר", אמר. "אני מקווה שזה לא יישאר עמוס כל כך".

אוהדים רבים, שידעו על ההגבלות של קטאר על חופש הביטוי, נזהרו מפני העברת ביקורת על העיר המארחת. קבוצת תיירים מערב הסעודית, שהביעו אכזבה מהמצב, ביקשו לא לצטט אותם כדי להימנע מ"פוליטיקה".

באזור האוהדים בפארק אל בידה מתוכננים מופעים גדולים נוספים לאורך המונדיאל, אבל בעקבות איסור מכירת האלכוהול באצטדיונים העניין נשקל מחדש. מלבד ברים במלונות ודירות פרטיות, האזור צפוי להיות המקום היחיד שבו אוהדים יוכלו לשתות אלכוהול במדינה המוסלמית השמרנית.

אתמול בערב כל הברים בחוף המערבי של דוחא היו מלאים. המבחן האמיתי יתחיל היום, במשחק הפתיחה בין קטאר לבין אקוודור.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!