דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2022

לפיד בישיבה האחרונה של ממשלתו: "יחסית לשנה וחצי, רשימת ההישגים שלנו יוצאת דופן"

ראש הממשלה מנה את הישגיה הכלכליים והביטחוניים של ממשלתו והבטיח: "אנחנו עוד נחזור לחדר הזה, מהר יותר ממה שאתם חושבים"

ראש הממשלה יאיר לפיד בישיבת הממשלה (צילום: חיים צח/לע"מ)
יאיר לפיד, ראש הממשלה. "זו ממשלה שעבדה קשה למען מדינת ישראל ולמען אזרחי ישראל" (צילום: חיים צח/לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה ה-36 קיימה את ישיבתה האחרונה היום (ראשון). "זו הייתה ממשלה שידעה לא מעט סערות פוליטיות", אמר ראש הממשלה יאיר לפיד בפתח הישיבה, "אבל יותר מכל – זו ממשלה שעבדה קשה למען מדינת ישראל ולמען אזרחי ישראל. יחסית לזמן הקצר שהממשלה כיהנה – שנה וחצי בסך הכול – רשימת ההישגים של הממשלה הזו היא יוצאת דופן. בהובלת קודמי בתפקיד, נפתלי בנט, הממשלה הוציאה אותנו ממשבר הקורונה בלי אף סגר".

לפיד הוסיף שהממשלה חילצה את המדינה ממשבר כלכלי. "העברנו תקציב מדינה אחרי יותר משלוש שנים בלי תקציב. הורדנו את הגירעון ואת האבטלה למספרים שהם מהנמוכים בתולדות המדינה. העלינו את שכר החיילים ב-50%, העברנו את תוכנית 'ממדים ללימודים' למען הלוחמים שלנו. הקמנו את תוכנית 'מסלול בטוח' שהגיעה להישגים רבים במלחמה בפשיעה בחברה הערבית. העלינו את שכר המורים ושיפרנו את תנאי העבודה שלהם. העלינו באופן דרמטי את הקצבאות לניצולי השואה".

ישיבת הממשלה האחרונה של הממשלה ה-36 (צילום: חיים צח/לע"מ)
ישיבת הממשלה האחרונה של הממשלה ה-36 (צילום: חיים צח/לע"מ)

לפיד מנה גם את הישגיה הביטחוניים של הממשלה. "במבצע עלות השחר הכינו מכה קשה את הג'יהאד האסלאמי בעזה, וסיכלנו את בכיריו בלי שנפגע אף ישראלי. במבצע שובר גלים ביהודה ושומרון פירקנו את תשתית ארגון הטרור גוב האריות ומנענו מאות פיגועים. בעבודה מדויקת וחכמה מול הממשל הדמוקרטי מנענו את חידוש הסכם הגרעין עם איראן. פעלנו נגד תשתיות הטרור האיראניות בכל מקום, כולל רחוק מאוד מגבולות ישראל".

במישור הדיפלומטי, הזכיר לפיד את הקמתן של שגרירויות ונציגויות באיחוד האמירויות, במרוקו ובבחריין, וכן את הקמת פורום הנגב, חידוש היחסים עם טורקיה, תיקון היחסים עם מצרים וירדן, וחתימת ההסכם עם לבנון על הגבול הימי.

"בעת ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל", המשיך לפיד, "חתמנו עם ידידתנו הגדולה על 'הצהרת ירושלים', שבה התחייבה ארצות הברית התחייבות אסטרטגית לשלומה, ביטחונה ושגשוגה של ישראל".

לפיד הוסיף שרפורמת התקנים שהעבירה הממשלה הורידה את מחיריהם של עשרות מוצרים, וציין גם את העלאת גיל הפרישה לנשים. "הקמנו שתי ועדות חקירה ממלכתיות, אחת לחקירת האסון בהר מירון, השנייה לחקירת פרשת הצוללות וכלי השייט. חבריי השרים, היה לי לכבוד לשרת אתכם יחד את המדינה הזו ואת אזרחיה. אנחנו עוד נחזור לחדר הזה, מהר יותר ממה שאתם חושבים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!