דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
26.9°תל אביב
  • 26.7°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 20.6°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 31.5°אילת
  • 24.3°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 26.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

 בית ב': הכל פוליטי

אנגליה היא הפייבוריטית על המגרש, אך וויילס, "האחות הקטנה" של הבת המועדפת בממלכה תנסה לאתגר אותה | איראן וארצות הברית מגיעות בכושר טוב לטורניר, ולהזדמנות האמריקנית לנקום על ההפסד לפני 24 שנה

נבחרות בית ב', מימין למעלה (עם כיוון השעון): אנגליה, וויילס, איראן, ארצות הברית (צילומים: AP, Reuters)
נבחרות בית ב', מימין למעלה (עם כיוון השעון): אנגליה, וויילס, איראן, ארצות הברית (צילומים: AP, Reuters)
אור גואטה

 בית ב' מספק לצופי המונדיאל סיטואציה פוליטית, לא פחות מאשר בתחום הכדורגל. שלושת המחזורים בבית יפגישו את איראן עם אנגליה, וויילס וארצות הברית, שמטילות עליה סנקציות זה מספר שנים. אנגליה היא זו שהעניקה עצמאות לארצות הברית לפני 245 שנה, ואילו וויילס, לעומת זאת, דרשה לא אחת עצמאות מבריטניה, אך אומצה אליה בחיבוק דב.

באשר לכדורגל, אנגליה היא הפייבוריטית הברורה, אך שלוש הנבחרות האחרות יתחרו על המקום השני בבית. וארצות הברית שמרשימה לאחרונה וזכתה בגביע הזהב, תצטרך להתמודד מול יריבתה הפוליטית, שאמנם מעולם לא הרשימה במיוחד בגביע העולם, אך נמצאת במגמת שיפור וסיימה את המוקדמות כנבחרת הטובה באסיה. ארצות הברית ואיראן כבר נפגשו בעבר, בגביע העולם, זה היה בצרפת 1998, במה שכונה "אם כל המשחקים", אז איראן ניצחה 2-1. וויילס קיבלה "מספיק" בליגת האומות כדי להעפיל למונדיאל לראשונה מאז 1958, אך ספק אם החבורה המוכשרת שלה תספיק כדי לעלות שלב.

לוח המשחקים

המחזור הראשון ייפתח היום (שני) בשעה 15:00 במשחק של אנגליה מול איראן. בשעה 21:00 ארצות הברית תפגוש את ויילס.

במחזור השני שיתקיים ב-25 בנובמבר (יום שישי) וויילס תפגוש את איראן בשעה 12:00 ואנגליה את ארצות הברית בשעה 21:00.

במחזור השלישי והמסקרן ביותר שיתקיים ב-29 בנובמבר (יום שלישי) שני המשחקים ייערכו בשעה 21:00 ויפגישו את ויילס ואנגליה ל"דרבי" בריטי, ואת ארצות הברית ואיראן כשהיחסים בין המדינות מתוחים יותר מאי פעם.

הנבחרות והסגלים

אנגליה

הסגל של גארת' סאות'גייט יכלול את קאלום ווילסון המבטיח מניוקאסל, אך לא את ג'יידון סאנצ'ו ממנצ'סטר יונייטד. הכוכבים הגדולים שהגיעו להישגים יפים ביורו האחרון (גמר) ובמונדיאל האחרון (חצי גמר), נמצאים בירידה ביכולתם בשנתיים האחרונות, והאומה האנגלית למודת הכישלונות מקווה שמשהו יתחבר אצל חניכיו של סאות'גייט.

שוערים: ג'ורדן פיקפורד (אברטון), ניק פופ (ניוקאסל), ארון רמסדייל (ארסנל)

הגנה: טרנט אלכסנדר ארנולד (ליברפול), קונור קואדי (אברטון), אריק דייר (טוטנהאם), הארי מגווייר (מנצ'סטר יונייטד), לוק שואו (מנצ'סטר יונייטד), ג'ון סטונס (מנצ'סטר סיטי),  קיראן טריפייר (ניוקאסל), קייל ווקר (מנצ'סטר סיטי), בן וייט (ארסנל)

קישור: ג'וד בלינגהאם (בורוסיה דורטמונד), קונור גלאגר (צ'לסי), ג'ורדן הנדרסון (ליברפול), מייסון מאונט (צ'לסי), קלווין פיליפס (מנצ'סטר סיטי), דקלאן רייס (ווסטהאם)

התקפה: פיל פודן (מנצ'סטר סיטי), ג'ייק גריליש (מנצ'סטר סיטי), הארי קיין (טוטנהאם), ג'יימס מדיסון (לסטר), מרקוס רשפורד (מנצ'סטר יונייטד), בוקאיו סאקה (ארסנל), רחים סטרלינג (צ'לסי), קאלום ווילסון (ניוקאסל)

איראן

מאמן הנבחרת, קרלוס קירוש, פירסם את הסגל והחליט לכלול את כוכב לברקוזן, סרדר אזמון, למרות הביקורת שהטיח במשטר לאחר מחאת החיג'אב. איראן סיימה את מוקדמות המונדיאל עם 25 נקודות, ועקפה נבחרות חזקות כמו יפן, דרום קוריאה וערב הסעודית. אלירזה גהאנאבאחש ומהדי טארמי צפויים להקשות על ההגנות היריבות, אך העפלה שלהם לשלב הבא תהיה הפתעת המונדיאל.

שוערים: עלירזה בירנבאנד (פרספוליס), אמיר עבדזאדח (פונפראדינה), חוסיין חוסייני (אסטגלאל), פיאם ניאזמנד (ספאחן)

הגנה: מג'יד חוסייני (קייזיריספור), חוסיין קנאני (אל-אהלי, קטאר), שוג'ה חליזאדח (אל-אהלי, קטאר), מורטזה פוראליגאנג'י (פרספוליס), סאדח מוחראמי (דינמו זאגרב), מילאד מוחאמדי (א.א.ק אתונה), אסאן חאג'סאפי (א.א.ק אתונה), רמין רזאין (ספחן), עבולפאזל ג'אלאלי (אסטגלאל)

קישור: סעיד אזטולחי (ויילה), אלי קרימי (קייסריספור), אחמד נורולאהי (שבאב אל אהלי), רוזבח צ'סהמי (אסטגלאל), ואהיד אמירי (פרספוליס), סמאן קודוס (ברנטפורד), עלירזה ג'חנבאחש (פיינורד), אלי גוליזאדח (שרלרואה), מהדי טוראבי (פרספוליס)

התקפה: סרדן אזמון (לברקוזן), כרים אנסריפרד (אומוניה ניקוסיה), מהדי תארמי (פורטו)

ארצות הברית

הנבחרת האמריקאית שנעדרה מהמונדיאל האחרון תציג את הסגל הצעיר ביותר שלה (ממוצע של 25) מאז מונדיאל 1990. היא אמנם זוכה בגביע הזהב של צפון אמריקה כמעט בכל תחרות, אך גביע העולם הוא אופרה אחרת. הנבחרת הכישרונית תקווה להתחבר עם שחקנים כמו כריסטיאן פוליסיק מצ'לסי, ג'ובאני ריינה מדורטמונד וסרג'יניו דסט ממילאן.

שוערים: איתן הורבאט (לוטון), שון ג'ונסון (ניו יורק סיטי), מאט טרנר (ארסנל)

הגנה: קמרון קרטר ויקרס (סלטיק), סרג'יניו דסט (מילאן), ווקר צימרמן (נשוויל), דאנדרה ידלין (אינטר מיאמי), אנטוני רובינסון (פולהאם), טים רים (פולהאם), שאק מור (נשוויל), ארון לונג (ניו יורק רד בולס), ג'ו סקאלי (מנשנגלדבך)

קישור: ברנדן ארונסון (לידס), טיילר אדמס (לידס), קלין אקוסטה (לוס אנג'לס FC), לוקה דה לה טורה (סלטה ויגו), ווסטון מקני (יובנטוס), יונס מוסה (ולנסיה), כריסטאן רולדן (סיאטל סונדרס)

התקפה: ג'סוס פריירה (דאלאס), ג'ורדן מוריס (סיאטל סונדרס), ג'וש סרג'נט (נוריץ'), כריסטיאן פולסיק (צ'לסי), ג'ובאני ריינה (דורטמונד), טימותי וואה (ליל), הג'י רייט (אנטליאספור)

בניגוד לנבחרות האחרות, בארצות הברית עשו קמפיין חוצות ענק עם שלטים הנושאים מכתב קצר מהמאמן הפיקטיבי טד לאסו, המככב בסדרה על כדורגל הנושאת את שמו.

וויילס

ראיין גיגס יוביל את הדרקונים למונדיאל ראשון מאז 1958. גארת' בייל, ארון רמזי וג'ו אלן יהיו המובילים של הנבחרת שתקווה להיות זו שתעפיל לשלב הבא, אך תוכל להיות מרוצה גם אם תסיים במקום השלישי.

שוערים: וויין הנסי (נוטינגהאם פורסט), דני וורד (לסטר סיטי), אדם דייויס (סטוק סיטי)

הגנהנקו וויליאמס (נוטינגהאם פורסט), בן דייויס (טוטנהאם), בן קבאנגו (סוונזי), ג'ו רודון (ראן), כריס מפאם (בורנמות'), איתן אמפדו (ספציה), כריס גנטר (ווימבלדון), קונור רוברטס (ברנלי), טום לוקיר (לוטון).

קישור: ארון רמזי (ניס), ג'ו אלן (סוונזי), הארי ווילסון (פולהאם), סורבה תומאס (הדרספילד), מאתיו סמית' (מילטון קיינס), ג'וני וויליאמס (סווינדון), רובין קולוויל (קרדיף), ג'ו אלן (סוונזי), ג'ו מורל (פורטסמות'), דילן לביט (דנדי יונייטד), ארון רמזי (ניס)

התקפה: גארת בייל (לוס אנג'לס FC), דניאל ג'יימס (פולהאם), קיפר מור (בורנמות'), מארק האריס (קרדיף), ברנן ג'ונסון (נוטינגהאם פורסט).

קשה שלא לסיים בשיר המיוחד שעשתה הלהקה הוולשית מאניק סטריט פריצ'רס לכבוד עלייתה של וויילס למונדיאל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!