דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

"אנחנו באות להשאיר הכל על המגרש, לא משנה מול איזה יריבה"

רכזת נבחרת ישראל בכדורסל, גילי אייזנר, בראיון לקראת מוקדמות אליפות אירופה שתתארח בישראל | על האליפות: "אני מאמינה שזה מאוד יקדם את הענף" | על הקהל: "מקווה שיגיעו הרבה מאוד אוהדים לראות כדורסל נשים איכותי וטוב" | בחמישי תפגוש נבחרת ישראל את נבחרת שבדיה

גילי אייזנר במדי נבחרת ישראל (צילום: Fiba)
גילי אייזנר במדי נבחרת ישראל (צילום: Fiba)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ביום חמישי תפגוש נבחרת ישראל את נבחרת שבדיה למשחק במסגרת מוקדמות אליפות אירופה לנשים שתערך בקיץ 2023 בסלובניה ובישראל. לנבחרת שכבר העפילה אוטומטית לאליפות, המשחק מהווה הכנה חשובה לטורניר נגד אחת הנבחרות החזקות באירופה.  

"המטרות שלנו היא לבוא ולנצח אותו", אומרת גילי אייזנר שחקנית הנבחרת ומכבי חיפה "אנחנו מתכוננות לכל משחק. באות לשחק את הכי טוב שאנחנו יכולות, להשאיר הכל על המגרש לא משנה מול איזה יריבה ומה המשמעות של המשחק." 

המשחק מול שבדיה יהיה המשחק השני במסגרת הקמפיין, אותו פתחה עם הפסד ביתי 62:56 לנבחרת לטביה החזקה, אותה תפגוש פעם נוספת ביום ראשון הקרוב. בסיום הקמפיין ישראל תחזור לאליפות אירופה, לאחר 12 שנות היעדרות. ישראל תארח שניים מתוך ארבע הבתים של טורניר הגמר, כאשר שני בתים נוספים ומשחקי הנוקאאוט יערכו במקביל בסלובניה. 

"בקיץ התכנסנו וטסנו לשני משחקי אימון. להכיר אחת את השנייה, ללמוד איך נשחק. קצת להתאמן במסגרת הזאת. עכשיו נתאמן ונטוס לשני משחקים ונקווה שנראה את היכולת שלנו". מתארת אייזנר את הכנה שהנבחרת עשתה לקראת צמד המשחקים מול שבדיה ולטביה

לקראת הכנות לאליפות אירופה החליטו באיגוד הכדורסל לחזק את הנבחרת בשתיים מהשחקניות הבכירות בליגה. אליסה בארון יהודייה-אמריקאית המככבת במדי אליצור רמלה קבלה אישור להופיע במדי נבחרת ישראל והזרה האמריקאית ג'ני סימס שנבחרה שנה שעברה ל-MVP של הליגה במדי הפועל ראשל"צ והשנה מככבת באליצור חולון שזכתה לאזרוח מהיר.

השתיים הצטרפו החודש לאימוני הנבחרת ואמורות להיות חלק משמעותי בסגל המתהווה לקראת הטורניר הביתי "גם ג'ני וגם אליסה הן שחקניות מאוד טובות," אומרת אייזנר "זה יכול רק להוסיף לנבחרת שלנו ולחזק אותה ואנחנו שמחות על כך."

נבחרת ישראל בכדורסל נשים (צילום: עמוד הפייסבוק של איגוד הכדורסל הישראלי)
נבחרת ישראל בכדורסל נשים (צילום: עמוד הפייסבוק של איגוד הכדורסל הישראלי)

"השתתפות באליפות אירופה תעניק לנו ניסיון חשוב"

אייזנר בת ה-21, הפכה בשנתיים האחרונות לבורג מרכזי בנבחרת הבוגרת ואחת השחקניות הישראליות הבכירות בליגה. הרכזת הצעירה גדלה בהפועל ראשל"צ והפכה במדיה לשחקנית חמישייה. בעונה שעברה שיחקה באליצור רמלה וזכתה באליפות הראשונה בקריירה שלה כאשר היא סיימה את העונה עם ממוצעים של 6 נק', 4.5 ריב' ו-4.4 אס' בממוצע למשחק.

גילי אייזנר במדי אליצור רמלה מול מאי דיין ממכבי בנות אשדוד (צילום: ליגת העל לנשים בכדורסל)
גילי אייזנר במדי אליצור רמלה מול מאי דיין ממכבי בנות אשדוד (צילום: ליגת העל לנשים בכדורסל)

בשנה וחצי האחרונות איגוד הכדורסל עושה מאמצים לקדם מחדש את ענף הנשים ולבנות נבחרת חזקה שתחזור לשחק באופן קבוע באליפויות אירופה. לאחר שישראל זכתה באירוח אליפות אירופה, נבחר המאמן המוערך שרון דרוקר להוביל את הנבחרת "שרון הוא מאמן טוב, יש לו הרבה ניסיון. הוא הביא איתו הרבה ידע, שהוא מעביר לנו. אני מקווה שהידע והניסיון הזה שבאמת נלמד ממנו הרבה והוא יוסיף לנו הרבה ונהפוך לנבחרת הרבה יותר טובה."

איך אליפות אירופה שתערך בישראל יכולה לקדם את הענף, שהיה בירידה בעשור האחרון?
"אני מאמינה שזה מאוד יקדם את הענף. אני מקווה שיגיעו הרבה מאוד אוהדים לראות כדורסל נשים איכותי וטוב, ברמה הגבוה ביותר ואני שמחה שהנבחרת שלנו תקח בה חלק. השתתפות באליפות תעניק לנו ניסיון חשוב. כנבחרת זאת המטרה, אנחנו רוצות להגיע לשם. לשחק באירופה זאת המטרה וזה כיף שכבר מעכשיו אנחנו יודעות שתהיה לנו את ההזדמנות הזאת".

איך ממלאים את המגרשים באליפות אירופה?
"אני יודעת שהאיגוד עושה מאמצים להביא הרבה אוהדים. צריך להגיע לכמה שיותר אנשים, להפיץ שזה פה. שהתעניינו, שיבואו לראות. אני חושבת שהכדורסל שלנו מעניין ואיכותי ואני מאמינה שאנשים יאהבו אותו עם הם רק יבואו ויראו."

בראיון הקודם, לפני שנתיים אמרת שאת רוצה לשחק באירופה. האם זאת עדיין מטרה מבחינתך?
כרגע אני מתרכזת בחיפה,  אבל זאת לגמרי עדיין מטרה שאני רוצה להשיג. לשחק באירופה ובליגה הטובה באירופה, היורוליג.

"הליגה שלנו מאוד מעניינת, בכל משחק כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה"

במשחק החמישי בסדרת הגמר בשנה שעברה מול מכבי בנות אשדוד, אייזנר הצטיינה עם שלוש שלשות קריטיות בדרך לתואר "זאת הייתה סדרה מאתגרת וקשה. אבל כיפית מאוד. במשחק החמישי של הסדרה היה מותח. העולם היה מלא והאווירה הייתה מעולה. הייתה עונה טובה, אני שמחה שהיא הסתיימה כך."

מכבי בנות אשדוד מול מכבי חיפה (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
מכבי בנות אשדוד מול מכבי חיפה (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

הקיץ החליטה לעשות שינוי והצטרפה לקבוצת הצמרת מכבי חיפה, שהודחה בשנה שעברה בחצי גמר הפלייאוף. "זאת קבוצה חדשה, בעצם נשארו רק שתי שחקניות מהעונה הקודמת. אנחנו לאט לאט מתחברות, טוב לנו ביחד ואנחנו הופכות להיות קבוצה. אני מקווה לראות את זה מקבל ביטוי גם על המגרש."

מהן נקודות החוזק של מכבי חיפה?
"אני חושבת שאנחנו קבוצה מאוד כישרונית, יש לנו סגל שהוא מאוד עמוק. כל אחת יכולה לשחק בכל רגע נתון במשחק ולתרום מבחינת אספקטים רבים. אין לנו שחקנית אחת שרק עליה כל הקבוצה נשענת. כלומר כל שחקנית שעולה בהרכב או עולה מהספסל יכולה להיות שחקנית מובילה במשחק."

חיפה פתחה את העונה עם שלוש ניצחונות ושני הפסדים, כאשר השחקניות הישראליות של המועדון משחקות תפקיד משמעותי. הקלעית טל לב קלעה עד כה 17 נקודות בממוצע למשחק, כאשר אייזנר הוסיפה 10.2 נקודות למשחק, עם 3.8 אס' וב-45.5% מהשלוש

"אני חושבת שהקבוצה בסופו של דבר היא לא רק שלוש שחקניות זרות, אני חושבת שהישראליות הן חלק מאוד משמעותי. זה מה שנותן את האקסטרה לקבוצה", מתארת אייזנר את מקומן של הישראליות בקבוצה. "הקבוצה צריכה להיות עם סגל איכותי, שכל השחקניות בו יכולות להשפיע בכל משחק. אני שמחה שאנחנו מצליחות לבוא לידי ביטוי ואני מקווה שזה יתבטא בניצחונות ותארים."

מה המטרות של מכבי חיפה השנה?
"אני חושבת שזה למצות את כל הפוטנציאל שיש לנו בקבוצה ולזכות בתארים. בשנה שעברה ראשון וחיפה הובילו את הליגה רוב העונה. הליגה שלנו מאוד מעניינת, בכל משחק כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה. זה כיף. צריך לבוא מרוכזות כל משחק ואי אפשר להגיע בשאננות לאף משחק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!