דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

"לא עובדות בחינם": כאלף מזכירות ומנהלניות בתי ספר הפגינו מול קריית הממשלה בתל אביב

המזכירות הפגינו במחאה על הגדלה משמעותית בהיקף העבודה שלהן בחודשים האחרונים עם כניסת תכנית גפ"ן ללא תוספת כלשהי לשכר | יו"ר הסתדרות המעו"ף: "זה שהמקצוע נשי זה לא אומר שיתנו שיפלו אתכם" | מנהלנית ביסודי: "המשכורת שלנו זעומה יחסית לדרישות הרבות מאיתנו"

הפגנת מזכירות בתי הספר נגד רפורמת גפ"ן (צילום: מיכל מרנץ)
הפגנת מזכירות בתי הספר נגד רפורמת גפ"ן (צילום: מיכל מרנץ)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

כאלף מזכירות בתי הספר, מנהלניות ומנהלות החשבונות מכל רחבי הארץ, הפגינו אתמול (שני) במתחם שרונה, מול קריית הממשלה בתל אביב. המחאה החלה בעקבות הגדלת היקף עבודתן בשל הכנסת מערכת גפ"ן לשימוש, ללא הגדלת שכר. בין הקריאות הושלטים בהפגנה: "לא עובדות בחינם", "עבודת קודש לא סוגרים את החודש".

חני, מנהלנית בבית ספר בן צבי בהרצליה. "המשכורת שלנו זעומה יחסית לדרישות הרבות מאיתנו. אנחנו בקשר עם ההורים, עם משרד החינוך, הספקים, העירייה. אנחנו הלב של בית הספר"

מימין לשמאל: טלי, קרן וחני בהפגנת מזכירות בתי הספר נגד רפורמת גפ"ן (צילום: מיכל מרנץ)
מימין לשמאל: טלי, קרן וחני בהפגנת מזכירות בתי הספר נגד רפורמת גפ"ן (צילום: מיכל מרנץ)

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל אמר בהפגנה: "חברות שלי, אתן נותנות שירות למנהלים, למורים ולתלמידים אתן הלב הפועם של בית הספר. אנחנו רוצים שהתגמול יהלום את רמת האחריות והמחויבות שדורשים מכן. זה שהמקצוע נשי זה לא אומר שיתנו שיפלו אתכם".

רוית ירימי-האוזר, חברת ועד הפעולה של המזכירות: "לא ייתכן שמעמיסים עלינו עבודה, כשאנחנו ממילא כורעות תחת הנטל הקיים ומתפקדות במגוון רחב של תפקידים. שלא יהיו טעויות, עבודה קשה לא מפחידה אותנו. אך לא הגיוני שדורשים מאיתנו עבודה נוספת ללא כל תגמול. יפה יעשו מרכז השלטון המקומי ומשרד החינוך אם יתקנו את העוול".

"אני גם ככה מקבלת שכר זעום ורוצים להוסיף עוד שעות", טלי, מנהלת חשבונות תיכון הראשונים אמרה, "זה לא צודק". קרן, מזכירת מנהלת תיכון הראשונים אמרה כי "מערכת הגפן היא מערכת חדשה ולא משלמים לנו בהתאם".

הרקע למשבר נובע מההחלטה להכניס לשימוש את תכנית "גפ"ן" בבתי הספר, שעיקרה הרחבת הגמישות הפדגוגית והניהולית-תקציבית בבתי הספר. מזכר שיצא ממשרד החינוך וממרכז השלטון המקומי ונשלח למזכירות ולמנהלניות בתי הספר קבע שתכנית זו תהפוך את תפקידן למשמעותי יותר וידרוש מהן מיומנויות חדשות ונוספות.

בהסתדרות המעו"ף טוענים שהגם שמדובר בהתחלה של שינוי מבורך, משמעות הכנסת המערכת היא הגדלת עומס העבודה ויצירת תפקידים וגזרות אחריות נוספות שהמזכירות צריכות לנהל מעבר לתפקידן היומיומי. תוכנת "גפן" מטילה על הצוות תפקידים חדשים הכוללים בין היתר תפעול המערכת, התנהלות עם ספקים, יישום מודלים חדשים, מענה לבעיות ועוד. כמו כן, נדרשות העובדות לטפל בתקציבים גדולים ולשאת באחריות עליהם, וזאת מעבר לתפקידן הקשה והעמוס גם כך.

לאור המצב החדש, פנתה ההסתדרות שוב ושוב למרכז השלטון המקומי ולמשרד החינוך בבקשה להיכנס למשא ומתן על הנושא, ועל מנת להגדיל את צוות המזכירות המועסקות. עם זאת, עד כה נתקלה ההסתדרות בסירוב. בלית ברירה, כאמור, הודיעה הסתדרות המעו"ף על הפגנה של העובדות והעובדים, זאת בהמשך לסכסוך העבודה שכבר הוכרז לפני כמה חודשים במסגרת המאבק על זכויותיהן. יצוין כי ביום זה יסיימו העובדות/ים את עבודתם מוקדם מהרגיל על מנת להגיע להפגנה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!