דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

ארגון הבריאות העולמי: מיליוני אוקראינים בסכנה לקראת החורף, הממשלה תפנה אותם

בקייב כבר החל לרדת שלג, והרשויות באוקראינה נערכות לפינוי המוני של תושבי חרסון ומיקולאייב לאחר שתשתיות הערים נפגעו במלחמה | ארבעה אזרחים נהרגו בחרקיב, הפצצות גם בדרום אוקראינה

כיכר העצמאות בקייב, 21 בנובמבר 2022. החלונות חשוכים מאחר ובעיר מונהגת מדיניות צמצום בחשמל (צילום: AP Photo/Andrew Kravchenko)
כיכר העצמאות בקייב, 21 בנובמבר 2022. החלונות חשוכים מאחר ובעיר מונהגת מדיניות צמצום בחשמל (צילום: AP Photo/Andrew Kravchenko)

הרשויות באוקראינה החלו בפינוי אזרחים מחלקים ששוחררו לאחרונה באזורי חרסון ומיקולאייב, מחשש שמחסור בחימום, חשמל ומים עקב הפגזות רוסיות יקשו על תנאי החיים בחורף הקרוב. ארגון הבריאות העולמי תומ בפינוי והזהיר כי מיליונים החיים באזורים אלה עומדים בפני חורף "מסכן חיים".

סגנית ראש הממשלה: אל תחזרו למדינה בחורף

אוקראינה ידועה במזג האוויר החורפי האכזרי שלה, והשלג כבר כיסה את קייב, הבירה וחלקים אחרים של המדינה. סגנית ראש ממשלת אוקראינה אירינה ורשצ'וק אמרה אתמול (שני) כי הממשלה תספק לתושבי האזורים חסרי החשמל תחבורה, מגורים וטיפול רפואי, עם עדיפות לנשים עם ילדים, חולים וקשישים.
ורשצ'וק ביקשה בחודש שעבר מאזרחים החיים כעת בחו"ל לא לחזור לאוקראינה לחורף כדי לחסוך בחשמל. פקידים אחרים הציעו שתושבים בקייב או במקומות אחרים שיש להם את המשאבים לעזוב את אוקראינה לכמה חודשים צריכים לעשות זאת, כדי לחסוך בחשמל לבתי חולים ולמתקני מפתח אחרים.
ארגון הבריאות העולמי שחרר אתמול הצהרה מטרידה בנוגע להשפעת משבר האנרגיה על אזרחי אוקראינה. "החורף הזה יהווה סכנת חיים למיליוני אנשים באוקראינה", אמר המנהל האזורי של ארגון הבריאות העולמי לאירופה, ד"ר הנס אנרי פ. קלוגה. "התקפות על תשתיות בריאות ואנרגיה מובילות לכך שמאות בתי חולים ומתקני בריאות כבר לא פועלים במלואם, בשל מחסור בדלק, מים וחשמל".
קלוגה הזהיר מפני סיכונים בריאותיים כמו בעיות בדרכי הנשימה וכלי הדם של אנשים המנסים להתחמם על ידי שריפת פחם או עצים ושימוש בגנרטורים דיזל ובתנורי חימום חשמליים.
הפינויים מתקיימים יותר משבוע לאחר שאוקראינה כבשה מחדש את העיר חרסון ופרבריה, הנמצאים על הגדה המערבית של נהר הדנייפר. מאז, לקראת החורף, מבינים התושבים והרשויות את היקף הפגיעה של המלחמה בתשתיות ובחשמל.
כוחות רוסים מתבצרים בקווי ההגנה שלהם לאורך הגדה המזרחית של נהר הדנייפר, מחשש שכוחות אוקראינים ידחפו עמוק יותר לתוך האזור. בשבועות שלפני מתקפת הנגד המוצלחת של אוקראינה, הממשל הרוסי העביר עשרות אלפים מתושבי העיר חרסון לאזורים שבשליטת רוסיה.

המלחמה נמשכת: 4 אזרחים נהרגו במחוז חרקיב

גופי הממשל הרוסי השולטים באזורים מזרחיים יותר במחוז חרסון, דחקו בתושבים אחרים להתפנות מאזורים בגדה המזרחית של הנהר, שנמצאים בשליטה רוסית.
רוסיה דופקת מהאוויר את רשת החשמל ותשתיות אחרות של אוקראינה במשך שבועות, גורמת להפסקות נרחבות והותירה מיליוני אוקראינים ללא חשמל, חום ומים.
לפחות ארבעה אזרחים נהרגו ושמונה נוספים נפצעו באוקראינה במהלך 24 השעות האחרונות, אמר ביום שני סגן ראש המשרד הנשיאותי במדינה, קירילו טימושנקו.
פגיעת טילים רוסית בצפון מזרח מחוז חרקיב ביום ראשון בלילה הרגה אדם אחד ופציעה שניים כשפגעה בבניין מגורים בכפר שבצ'נקובה, כך לפי מושל האזור.
אדם אחד נפצע באזור דניפרופטרובסק, שם הפגיזו כוחות רוסים את העיר ניקופול והסביבה, אמר המושל ולנטין רזניצ'נקו. ניקופול שוכנת מעבר לנהר מהמפעל הגרעיני זפוריז'יה. במזרח אזור דונייצק, שבו מוסקבה שולטת חלקית, הפגיזו כוחות רוסים 14 ערים וכפרים, אמר המושל האוקראיני של האזור.
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!