דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
24.3°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 24.5°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדי עיריית חיפה פתחו בשביתה בעקבות פיצוץ במו״מ הנהלת העירייה

השביתה תימשך ביומיים הקרובים ותכלול את כל שירותי העירייה, למעט ההצלה בחופים, בית החולים ״בני ציון״ והחינוך המיוחד | יו״ר הסתדרות המעו״ף, גיל בר-טל: ״הנהלת העירייה דבקה באגו״ | ראש העיר עינת קליש-רותם: ״עובדי אגף התברואה מתנגחים בי פוליטית״

מחאת עובדי עיריית חיפה (צילום: ועד העובדים)
מחאת עובדי עיריית חיפה (צילום: ועד העובדים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי עיריית חיפה פתחו היום (שלישי) בשביתה, בעקבות פיצוץ במשא ומתן בין הסתדרות המעו"ף, ועד העובדים והנהלת העירייה. לפני כחודשיים פסק בית הדין האזורי לעבודה בעיר, כי על העירייה לפעול לשיפור תנאי העובדים.בהסתדרות המעו"ף עדכנו כי מערכת החינוך בעיר תפעל כסדרה. בהתאם להנחיות ועדת חריגים, יפעלו היום גם שירותי הצלה בחופים, בית החולים "בני ציון" והחינוך המיוחד. מחר, יום רביעי, יושבתו כל שירותי העירייה, למעט שירותי הצלה בחופים, בית החולים "בני ציון" והחינוך המיוחד.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, הגיע הבוקר לחיפה לבקשתה של ראשת העיר עינת קליש-רותם במטרה לנסות לקדם את המשא ומתן. ועד העובדים נעתר לבקשתו והשהה את העיצומים עד לאחר הפגישה, אולם לדברי בר-טל יצא מהפגישה מאוכזב לאור התנהלות הנהלת העיר המתבצרת בעמדותיה: "לא מצאתי פרטנרים שידאגו לאינטרסים של התושבים, ונראה שפני הנהלת העיר נשואות למאבק בעובדים ובתושבים. כל ניסיון לגשר על הפערים – עלו בתוהו.

מ"מ ראש העירייה נחשון צוק, הסביר שאין באפשרותו לקיים את פסק הדין ואין בכוונת העיירה לקיים אותו. הוא מסרב לנהל משא ומתן ישיר עם ועד העובדים בעירייה. נראה שהנהלת העירייה דבקה באגו, וחשובים לה חזירי הבר יותר מתושבי העיר".

"הנהלת העירייה מאשימה את העובדים שהם מושחתים כי זה משרת אותם ציבורית", אמר יו"ר ועד עובדי עיריית חיפה, אמנון עידו באסיפת עובדים שהתקיימה אתמול. "העובדים שלנו נפלאים ומסורים, ועובדים קשה. המאבק שלנו הוא למען התושבים ולמען העובדים. אנחנו רוצים להעניק שירות מצויין לתושבים אבל כאשר פוגעים בנו ואז מאשימים אותנו בפגיעה בשירות זה חטא על פשע. בתברואה היום חסרים קרוב למאה עובדים. זה לא סוד שיש בעיית חזירי בר שקשורה לזה. נוספה לנו עבודה לפנות אשפה שהחזירים מפזרים, שלא לדבר על הסיכון הפיזי מצד החזירים״.

על נושא מחסור כוח האדם בחינוך אמר: ״יש לנו גנים שנדרש בהם שתי סייעות ובגלל המחסור יש בהם סייעת אחת, וזה מסכן גם אותה וגם את הילדים. העירייה לא פועלת במידה הנחוצה לקלוט כוח אדם, וגם אלה שנקלטים פורשים כי הם אינם מקבלים את הזכויות המגיעות להם. מרביתם עובדים שעתיים ללא דירוג דרגה וללא הזכויות המגיעות להם על פי ההסכמים הקיבוציים". עוד הבהיר עידו כי העובדים המועמדים לשדרוג בתנאיהם, בהתאם להתחייבות העירייה לבית הדין לעבודה שאותה נטען שאינה מקיימת, אינם נבחרים על ידי ועד העובדים כי אם על ידי מנהליהם באגפי העירייה.

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה. בדף הפייסבוק שלה הגיבה ראשת העיר קאליש-רותם לשביתה ולעיצומים וטענה כי בתקופת כהונתה הוגדל היקף כוח האדם באגף התברואה ב-14%. "אגף התברואה, שנשלט על ידי הוועד, שכח את מהות קיומו שהיא ניקיון העיר, ובמקום זאת משתמש באנשיו כחיילים פשוטים בצבא לניגוח פוליטי שלי, תוך דאגה למקורביו". לטענת קאליש, יו"ר ועד העובדים עידו הוא אחיו של סגן ראש העיר לשעבר שמשון עידו, ממובילי האופוזיציה בעירייה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!