דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

חדשות רעות לנועה קירל: העולות מחצאי גמר האירוויזיון ייקבעו בהצבעת הקהל בלבד

איגוד השידור האירופי הכריז על שינויים בשיטת ההצבעה, שהמרכזי בהם הוא שצוותי השופטים המקצועיים יצביעו רק בגמר התחרות הקרובה בליברפול | ברוב התחרויות שהתקיימו בשנים האחרונות, ישראל זכתה לנקודות רבות יותר מצוותי השיפוט מאשר מהצבעת הקהל

נועה קירל, נציגת ישראל לאירוויזיון 2023 (צילום: תומר נויברג/פלאש 90)
נועה קירל, נציגת ישראל לאירוויזיון 2023 (צילום: תומר נויברג/פלאש 90)
מאור הוימן

נועה קירל תצטרך לעבוד קשה במיוחד לקראת אירוויזיון 2023: איגוד השידור האירופי (EBU) שמארגן את התחרות הודיע היום (שלישי) על שורה של שינויים בשיטת ההצבעה החל מהתחרות הקרובה בליברפול, בריטניה.

השינוי המרכזי הוא צמצום כוחם של צוותי השיפוט המקצועיים. מתחילת שנות ה-2000, במרבית התחרויות שבהם חולקו השירים לשני חצאי גמר, לשופטים היה חלק בהחלטה אילו שירים יעפילו לגמר התחרות. לפי הודעת המארגנים, מהתחרות הקרובה, העולות מחצאי הגמר ייקבעו בהצבעת הקהל בלבד, בעוד השופטים יוכלו להשפיע רק על תוצאות הגמר. הניקוד בגמר יישאר ללא שינוי, כש-50% ממנו ייקבע לפי הצבעת הקהל בבית, ו-50% לפי דירוגם של צוותי השיפוט.

השינוי עלול להקשות על הנציגה הישראלית נועה קירל להעפיל לגמר. אמנם ישראל הפכה למשתתפת כמעט קבועה בגמר מאז 2015, מלבד התחרות האחרונה בטורינו שבה נותרה בחצי הגמר, אבל פעמים רבות צוותי השיפוט פרגנו לישראל, בעוד הקהל בבית לא התלהב מהשיר.

ב-2009, אחינועם ניני ומירה עוואד הגיעו למקום האחרון בהצבעת הקהל בגמר, ורק בזכות השופטים, שדירגו אותן במקום ה-9, סיימו את התחרות במקום ה-16.

ב-2010 הראל סקעת סיים במקום ה-12 בהצבעת הקהל בחצי הגמר שלו, ובזכות דירוג השופטים, שנתנו לו את המקום הרביעי, הצליח להעפיל לגמר מהמקום ה-8. גם בגמר הקהל לא התלהב משירו "מילים" ונתן לו את המקום ה-19, בעוד השופטים דירגו אותו במקום ה-5 המכובד, וכך סיים את התחרות במקום ה-14.

ב-2012 גם אהבת השופטים לשיר הישראלי לא עזרה. איזבו אמנם הגיעו למקום ה-8 בהצבעת השופטים בחצי הגמר, אבל מיקומם ה-16 בהצבעת הקהל לא הספיק להם כדי להעפיל לגמר בבאקו, אזרבייג'אן. כך קרה גם ב-2013, כשמורן מזור אמנם דורגה 9 אצל השופטים בחצי הגמר, אבל רק 14 אצל הקהל.

ההישג המרשים של נדב גדג' ב-2015 עם Golden Boy יוצא דופן ברשימה, שכן דווקא הקהל האירופי הוא שדירג אותו 2 בחצי הגמר ו-7 בגמר, לעומת השופטים שהסתפקו במקום ה-4 בחצי הגמר וה-8 בגמר. אולם ב-2016 הקהל חזר לסורו, וחובי סטאר העפיל לגמר בזכות צוותי השיפוט, שגם בגמר הראו לו סימפטיה גדולה יותר מזו של המצביעים.

ב-2018, אגב, זכייתה ההיסטורית של נטע ברזילי הייתה בזכות ניצחונה הסוחף אצל הקהל, שנתן לה את המקום ה-1, בעוד השופטים דירגו את שירה רק במקום ה-3.

הקהל לא רק מתחזק, אלא גם מתרחב

החלטה נוספת שעליה בישר איגוד השידור האירופי הוא פתיחתה של נקודת הצבעה נוספת עבור מדינות שלא משתתפות בתחרות. מרטין אסטרדל, המפקח על התחרות, לא פירט אילו מדינות יוכלו להצביע, אבל שורה של מדינות מביעות בשנים האחרונות עניין בתחרות, בהן ארצות הברית, סין וקזחסטן, שאף שולחות מדי שנה צוותי עיתונאים לסקר אותה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!