דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.2°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.2°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 20.3°באר שבע
  • 29.3°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 15.0°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדי מחלבות רמת הגולן הכריזו סכסוך עבודה: "לא נהיה בני ערובה"

החברה שנמצאת בקשיים מתכוונת לפטר 50% מעובדיה זאת למרות שהבטיחו למנות נאמן לשיקום החברה | החברה מעסיקה 100 עובדים באתרים בקצרין ועמק חפר | יו"ר מרחב כנרת בהסתדרות: "אנחנו בפני פיגוע חברתי"

ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי מחלבות רמת הגולן הכריזו היום (שלישי), על סכסוך עבודה בצל כוונה לסגור את החברה. הסכסוך במחלבות, המצויות בקשיים כלכליים ומעסיקות כמאה עובדים בשני אתרים בקצרין ובעמק חפר, מגיע בעקבות הכוונה של ההנהלה לפטר מיידית 50% ממצבת העובדים זאת, חרף ההבטחה למנות נאמן למפעל במסגרת הקפאת ההליכים כדי להבריא את החברה ולמנוע פיטורים. מחר יתקיים דיון בבית המשפט המחוזי בנצרת בנוגע להקפאת הליכים במפעל, הנמצא בקשיים כלכליים.

הרקע לסכסוך העבודה, הוא פער משמעותי בין השיחה שניהלו מנהלי החברה עם ועד העובדים ונציגי ההסתדרות, ובה הבהירו כי הכוונה היא למנות נאמן מטעם בית המשפט על מנת להבריא את החברה, להשאיר את העסק חי ולמנוע פיטורי עובדים, לבין המסמכים שהגישה ההנהלה לבית המשפט, מהם עולה תמונה אחרת.

החברה הגישה בקשה למתן צו פתיחת הליכים וביקשה להפעיל את החברה רק לתקופה קצרה של כחודש ימים, ולפטר מיידית 50% מסך כמות העובדים. בנוסף, התברר כי הכוונה היא להפעיל החברה כעסק חי בתצורה מינימלית שתפגע בביטחון התעסוקתי של מרבית העובדים, כעת ובעתיד. החברה מבקשת לצמצם מסיבית את פעילותה, תוך פגיעה בעובדים ובזכותם להמשיך לעבוד. אם לא די בכך, היא אף הודיעה כי אין באפשרותה לשלם לעובדים את שכר נובמבר.

לפיכך הוחלט במרחב כנרת לאשר סכסוך עבודה דחוף, זאת לאור המהלכים החד-צדדיים של ההנהלה, שנעשו ללא שיתוף נציגי העובדים וההסתדרות, ובניגוד גמור להצהרות יו״ר הדירקטוריון נועם לנדאו בישיבה מה-20 בנובמבר 2022 עם יו״ר ההסתדרות במרחב כנרת אבי גבאי ועם ועד עובדי המחלבה, שם נטען כי הכוונה להעסיק את כל העובדים. הפעלת סכסוך העבודה נועדה לאפשר לעובדים לשמור על מקום העבודה ולבצע פעולות ארגוניות לצורך שמירת זכויותיהם ועתידם.

באספת עובדים שהתקיימה היום, הם עודכנו על ידי הוועד והמרחב בנוגע לסכסוך העבודה. במסגרת האספה הודיעו נציגי ההסתדרות כי מדובר בהיערכות למאבק שמטרתו להציל את מקום העבודה ואת פרנסתם.

יו"ר מרחב כנרת בהסתדרות אבי גבאי: "מקום עבודה שכזה בצפון, הוא בחזקת שמורת טבע שצריך לטפח ולשמר. כל הגורמים שמעורבים בעניין צריכים לשנס מתניים ולהתגייס לעזרה – הבנקים, הקיבוצים בסביבה, בעלי המניות והרפתנים, כדי לשמור על המפעל. אבדן של מפעל שכזה ברמת הגולן ובעמק חפר זה פיגוע חברתי. כולם צריכים לטפל במצב, ויפה שעה אחת קודם".

יו"ר ועד עובדי מחלבות רמת הגולן שוקי אטד: "העובדים לא יהיו בני ערובה בגלל המצב שאליו נקלעה החברה. זכותנו להיאבק על המפעל ולקבל את כל זכויותינו. אנחנו דורשים לבדוק את ההתנהלות שהובילה לרגע עגום זה".

את העובדים מייצגים עו"ד גלילה הורנשטיין ועו"ד אלון הורנשטיין.

ממחלבות רמת הגולן נמסר: "להנהלת החברה ולעובדיה יש אינטרס משותף – להבריא את המפעל. ההנהלה שומרת על קשר רציף עם העובדים במטרה לשמור על יחסי העבודה הטובים ולשתף את העובדים בהתרחשויות, כפי שנהגה תמיד. מתוך דאגה לעובדיה, החברה פנתה לבית המשפט וביקשה למנות נאמן שינהל את החברה, והוא זה שאמור להחליט גם בנוגע למצבת כוח האדם שלה. חשוב לומר כי חרף הקשיים הכלכליים, העובדים קיבלו עד כה ללא יוצא מן הכלל את מלוא שכרם, והחברה משקיעה מאמצים רבים על מנת לשמור על רווחתם של העובדים ותנאי עבודתם. המחלבה רואה בעובדיה נכס מרכזי בפעילותה ועושה כל שביכולתה על מנת לדאוג להם בעת הזו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!