דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מתווה חדש להחזר נסיעות לעובדי המדינה: לפחות 255 שקלים בחודש, כולל נסיעות ברכבת

המתווה הוסכם בין ההסתדרות לאוצר בעקבות רפורמת 'דרך שווה' | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "נתמוך תמיד בהנגשת התחבורה הציבורית לעובדים" | יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אופיר אלקלעי: "המתווה שומר על קצובת הנסיעה של העובדים, תוך קידום תחבורה ירוקה"

נוסעים עולים לאוטובוס בתל אביב (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
נוסעים עולים לאוטובוס בתל אביב (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות ומשרד האוצר הסכימו על מתווה חדש בנוגע להחזרי הנסיעות לעובדים ולעובדות בשירות המדינה, שישולמו לפי תעריף המנוי המשולב, שמאפשר נסיעה חופשית באוטובוס וגם ברכבת. המתווה החדש הוסכם בעקבות שינוי מחירי התחבורה הציבורית בעקבות רפורמת 'דרך שווה' שהוביל משרד התחבורה. מעסיקים נוספים במגזר הציבורי יוכלו להצטרף להסכם ולהחיל אותו גם על עובדיהם.

לפי ההסכם, קצובת הנסיעה לעובד לא תפחת מסכום של 255 שקל, חופשי ארצי באוטובוס וברכבת עד למרחק 40 ק"מ, ותעלה בהתאם למרחק המגורים ממקום העבודה ובהתאם לתעריפי החופשי ארצי המשולב עם רכבת, שמגיעים עד 610 שקל.

החישוב על פי ההסכמות החדשות יעשה רטרואקטיבית החל מה-1 באוגוסט 2022, יום תחילת הרפורמה. עובדים זכאים שקיבלו עד כה החזר הנמוך מהתעריף החדש יקבלו החזרים. בנוגע לעובדים שתעריף הנסיעות שלהם הוזל בעקבות הרפורמה, הוחלט על פריסה מדורגת של ההפחתה במשך כמה שנים, והוגדרו מדרגות הפחתה של עד 60 שקל לחודש מדי שנה; כמו כן, נקבעה "רשת ביטחון" לעובדים שלהם היקפי פגיעה גבוהים.

ההסכמות הם תוצר עבודה משותפת של נציגי ההסתדרות בראשות יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי, ובסיוע אגף כלכלה ומדיניות בהסתדרות בהובלת סמנכ"ל כלכלה אדם בלומנברג עם נציגי החשב הכללי במשרד האוצר. בגיבוש ההסכם לקח חלק גם יו"ר האיגוד המקצועי ומנהל חטיבה ארצי בהסתדרות עובדי המדינה ארז אופינקרו.

בהסתדרות ציינו שההחלטה לספק לעובדים את קצובת הנסיעה לפי עלות מנוי 'חופשי ארצי', הכולל מגוון אמצעי תחבורה ציבורית (ובכללן גם הרכבת הקלה), היא חלק מתהליך שמקדמת ההסתדרות במטרה לעודד את צמצום השימוש ברכב פרטי במגזר הציבורי ומעבר לתחבורה ציבורית.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "ברצוני להודות לחשב הכללי על שיתוף הפעולה. המתווה הזה משפיע על מאות אלפי עובדים ועובדות בישראל. הצלחנו להביא בשורה בכך ששיפרנו את התנאים לחלק נרחב מהעובדים, ומנענו פגיעה בהחזר ההוצאות בנושא קצובת הנסיעה המשולמת לעובדי המגזר הציבורי. ההסתדרות רואה חשיבות רבה בצמצום בעיית התחבורה במדינת ישראל, ושוקדת בכל העת על כלים שיעודדו מעבר לתחבורה ציבורית שתועיל למשק ולעובדים כאחד. נתמוך גם בעתיד במהלכים שיטיבו את הנגשת התחבורה הציבורית לקהל העובדים בישראל".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עו"ד אופיר אלקלעי: "אני רואה במתווה קצובת הנסיעה שהושג מתווה ראוי שיאפשר שימוש בכלל אופציות התחבורה הציבורית הקיימות לכלל עובדי המדינה, בהגעתם לעבודה ובחזרתם למקום מגוריהם. במתווה המוצע יש רשת ביטחון השומרת על קצובת הנסיעה של העובדים, ולצד זה המשך שירות מצוין על ידי עובדי המדינה למען כלל אזרחי מדינת ישראל תוך צמצום שימוש ברכב הפרטי וקידום ערכים של תחבורה ירוקה".

רפורמת עדכון תעריפי התחבורה הציבורית "דרך שווה" נכנסה לתוקף באוגוסט האחרון, ובמסגרתה צוצמצם מספר תעריפי הנסיעה בישראל לחמישה תעריפים אחידים בכל רחבי הארץ, בהתאם למרחק הנסיעה ואמצעי התחבורה (אוטובוס ורכבת). בנוסף נקבעו תעריף 'חופשי איזורי' באיזורי הפריפריה בעלות 99 שקלים לחודש, חופשי ארצי באוטובוסים וברכבות לטווח של עד 40 ק"מ בעלות של 225 שקלים לחודש, וכן שני תעריפים לחופשי ארצי משולב עם רכבת בטווחי נסיעה ארוכים יותר: 410 עד 75 ק"מ ו-610 למעלה מכך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!