דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

עובדי עיריית חיפה ממשיכים לשבות; תלמידי היסודי בעיר יעברו ללמידה מרחוק

השביתה כוללת את עובדי הניקיון בבתי הספר, ומצבם התברואתי הירוד של המבנים הביא את הסתדרות המעו"ף והסתדרות המורים להסכים על מעבר ללמידה מרחוק | גם גני הילדים יושבתו | המשא ומתן בין הנהלת העירייה לעובדים תקוע, ובהסתדרות המעו"ף מאשימים: "ההנהלה דבקה באגו, וחשובים לה חזירי הבר יותר מהתושבים"

מחאת עובדי עיריית חיפה (צילום: ועד העובדים)
מחאת עובדי עיריית חיפה. יו"ר הוועד: "כשפוגעים בנו ואז מאשימים אותנו בפגיעה בשירות, זה חטא על פשע" (צילום: ועד העובדים)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

בתי הספר היסודיים יעברו מחר (חמישי) ללמידה מרחוק בעקבות מצבם התברואתי הירוד של בתי הספר. המצב נובע מכך שעובדי הניקיון שובתים, כחלק משביתת עובדי עיריית חיפה. המעבר ללמידה מרחוק נעשה בתיאום עם יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל ויו"ר הסתדרות המורים יפה בן דויד. גני הילדים יושבתו גם הם. גני הילדים ובתי הספר של החינוך המיוחד יפעלו כרגיל.

השביתה החלה היום בעקבות פיצוץ במשא ומתן בין הסתדרות המעו"ף, ועד העובדים והנהלת העירייה. לפני כחודשיים פסק בית הדין האזורי לעבודה בעיר שעל העירייה לפעול לשיפור תנאי העובדים.

בר טל הגיע אתמול לחיפה לבקשתה של ראשת העיר עינת קליש-רותם, במטרה לנסות לקדם את המשא ומתן. ועד העובדים נעתר לבקשתו והשהה את העיצומים עד לאחר הפגישה, אולם לדברי בר-טל, יצא מהפגישה מאוכזב מהתנהלותה של הנהלת העיר שמתבצרת בעמדותיה: "לא מצאתי פרטנרים שידאגו לאינטרסים של התושבים, ונראה שפני הנהלת העיר נשואות למאבק בעובדים ובתושבים. כל ניסיון לגשר על הפערים עלה בתוהו. מ"מ ראש העירייה נחשון צוק הסביר שאין באפשרותו לקיים את פסק הדין, ואין בכוונת העיירה לקיים אותו. הוא מסרב לנהל משא ומתן ישיר עם ועד העובדים בעירייה. נראה שהנהלת העירייה דבקה באגו, וחשובים לה חזירי הבר יותר מתושבי העיר".

"הנהלת העירייה מאשימה את העובדים שהם מושחתים כי זה משרת אותם ציבורית", אמר יו"ר ועד עובדי עיריית חיפה, אמנון עידו, באסיפת עובדים שהתקיימה אתמול. "העובדים שלנו נפלאים ומסורים, ועובדים קשה. המאבק שלנו הוא למען התושבים ולמען העובדים. אנחנו רוצים להעניק שירות מצוין לתושבים, אבל כשפוגעים בנו ואז מאשימים אותנו בפגיעה בשירות, זה חטא על פשע. בתברואה היום חסרים קרוב למאה עובדים. זה לא סוד שיש בעיית חזירי בר שקשורה לזה. נוספה לנו עבודה לפנות אשפה שהחזירים מפזרים, שלא לדבר על הסיכון הפיזי מצד החזירים״.

על מחסור כוח האדם בחינוך אמר: ״יש לנו גנים שנדרשות בהם שתי סייעות, ובגלל המחסור יש בהם סייעת אחת, וזה מסכן גם אותה וגם את הילדים. העירייה לא פועלת במידה הנחוצה לקלוט כוח אדם, וגם אלה שנקלטים פורשים, כי הם לא מקבלים את הזכויות שמגיעות להם. מרביתם עובדים שעתיים ללא דירוג-דרגה וללא הזכויות שמגיעות להם לפי ההסכמים הקיבוציים".

עידו הבהיר שהעובדים שמועמדים לשדרוג בתנאיהם, בהתאם להתחייבות העירייה לבית הדין לעבודה, לא נבחרים על ידי ועד העובדים אלא על ידי מנהליהם באגפי העירייה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!