דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ראש העיר חיפה הכפישה בפייסבוק את עובדי מחלקת הארנונה, יו"ר הוועד: "להסיר את הפוסט"

יו"ר ועד עובדי עיריית חיפה אמנון עידו שלח מכתב התראה בדרישה להורדת הפוסט ופרסום התנצלות | בפוסט טענה קליש כי "עובדות מינהל ההנדסה לא עונות לטלפונים, ובארנונה השירות לוקה בחסר" | יו"ר הוועד: "זמן ההמתנה למענה טלפוני עומד על 21 שניות בלבד"

ראשת עיריית חיפה, עינת קליש רותם (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)
ראשת עיריית חיפה, עינת קליש רותם (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ועד עובדי עיריית חיפה אמנון עידו שלח אתמול (רביעי) מכתב התראה באמצעות עורך דינו לראשת העיר חיפה ד"ר עינת קליש רותם בעקבות פוסט משמיץ כנגד עובדי ועובדות העירייה, וועד העובדים, שפרסמה. עידו דרש את מחיקת הפוסט ופרסום התנצלות מצד קליש רותם, אולם עד פרסום הכתבה, הפוסט המדובר טרם הוסר.עידו, הגיב לפוסט של קליש מיום שלישי שבו כתבה "אני אאבק כי ניהול כוח האדם בשנים האחרונות הרס את העירייה, באופן אנוש. כי כשעובדות מינהל ההנדסה לא עונות לטלפונים, וכשבארנונה השירות לוקה בחסר בלשון עדינה (האם זה מקרי שיו"ר הוועד בעצמו מנהל את המוקד הטלפוני שם?). מסתבר שהם לא מבינים שתפקידם זה לשרת את העיר. הם התרגלו שמשרתים אותם".במכתב ששלח לקליש רותם באמצעות עו"ד מרדכי לוין, הבהיר כי דבריה אלו מהווים פרסום לשון הרע המקנה לו הזכות לתבוע פיצויים ללא הוכחת נזק. "הנך נדרשת לפעול באופן מיידי להסרת הפוסט הפוגעני לאלתר מעמוד הפייסבוק שלך, וכן לפרסם הודעת התנצלות כלפי מרשי באופן אישי, בה תביעי התנצלות על הפגיעה שנגרמה למרשי ולשמו הטוב, כאשר נוסח הודעת הפרסום יאושר על ידי הח"מ עוד טרם פרסומו, שאם לא כן ישקול מרשי לפעול בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו".במכתב צוין כי עידו נדהם מבחירתה של קליש לתקוף את עבודת המוקד הטלפוני בארנונה ולהוציא את דיבתו רעה כמנהל המוקד. לדבריו, לו הייתה בוחנת ראשת העיר את ביצועי המוקד הטלפוני לשנת 2022, הייתה מוצאת כי מתוך 197,649 שיחות נכנסות למוקד נענו 191,437 – כלומר אחוזי מענה של 97% כש-3% בלבד מהמתקשרים למוקד נטשו את השיחה. עוד לדבריו, הייתה מגלה שזמן ההמתנה הממוצע בתור עד למעלה לשיחה עומד כיום על 21 שניות."מדוח הביצועים עולה כי לא זו בלבד שמוקד הטלפוני של הארנונה מתפקד היטב, כי אם רמת הביצועים שלו הינה גבוהה משמעותית, דבר המעיד על איכות העבודה הנעשית בארנונה בעירייה ותחת ניהולו של מרשי, שהינו יו"ר ועד העובדים" כתב עו"ד לוין. "נמצאנו למדים כי ההכפשות כנגד מרשי, לא רק שאינן מוצדקות ואינן ראויות, כי אם הינן שקריות ומסלפות את המציאות שאחת מהשתיים, או שאינה מוכרת לך כלל ולא טרחת לבדוק אותה או בבחינת התעלמות מכוונת מן האמת במטרה לפגוע בשמו הטוב של מרשי". עוד הובהר במכתב כי עידו נדהם מבחירתה של קליש להטיח האשמות בועד העובדים, הנוקט עיצומים בעקבות הפרת פסק דינו של בית הדין האזורי לעבודה המורה לעירייה לקדם סוגיות הנוגעות לזכויות עובדי העירייה.  לצד פנייתו של יו"ר הועד, הגיבו לפוסט של ראשת העיר גם שורה של עובדי עירייה אשר הבהירו כי הם נפגעים מיחסה של ראשת העיר לעובדיה. "עד עכשיו שתקנו כעובדים, אבל הגזמת ובגדול. פוסט כל כך מעליב ופוגע" כתבה בתגובה לבנת דדון מימון. "מתי בפעם האחרונה היית בשירות לתושב? 4 שנים בתפקיד וכף רגלך לא דרכה שם. לא בקבלת קהל ולא במחלקות הנוספות בבניין. את יודעת עם מה אנחנו מתמודדים? הכמות האדירה של המכתבים? 800 מכתבים שממתינים לתשובה וכל איזור מאויש באחראי איזור אחד בלבד! אנשים לא מקבלים שירות מאיתנו? זה בגללנו? או בגלל שלא מוסיפים תקנים כבר שנים? מחלקות קורסות, עובדים שנותנים את נשמתם ובאים גם בחול המועד. עובדים שעות נוספות ודורכים במקום. ואני לא מדברת על מחלקת שירותי קהל שהם החזית. סופגים העלבות, כללות, איומים, ובאיזה שכר? קצת מעל למינימום לעובדים של מעל 20 שנה. ואת אומרת לעובדים שהארנונה לא נותנת שירות? כך בוס לא אמור להתנהג – ללכלך על עובדיו שנותנים את הנשמה ומקבלים ממך יריקה בפרצוף".מעינת קליש רותם טרם נמסרה תגובה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!