דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

דעה / אם זה יכול להיות זול בבלאק פריידי, אז שיהיה זול לאורך כל השנה

מבצעי חודש נובמבר חושפים: המחירים בקמעונאות גבוהים לאורך השנה, רק כדי לרדת במבצעים | מסתבר שאפשר למכור את אותה סחורה ב-30 אחוז הנחה, ועדיין לעשות רווח | אולי היה עדיף לו מודל המכירות שמוביל היום את השוק בישראל, היה מחירים שפויים יותר לאורך כל השנה

מבצעי סוף עונה (צילום: מיכאל גלעדי/פלאש90)
מבצעי סוף עונה (צילום: מיכאל גלעדי/פלאש90)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

מבצעי חודש נובמבר מגיעים לשיא בסוף השבוע עם מבצעי בלאק פריידי וזה הזמן להתעצבן ולהגיד שנמאס משולי רווח גבוהים של החנויות גם בשאר השנה.

זה בלתי אפשרי לחמוק מפרסומי מבצעים בחודש נובמבר. זה בכל המדיות הקיימות ונראה שבתחום הקניות הדבר העיקרי שמתעסקים בו כעת זה הנחות. אבל אולי צריך לשאול האם אלו הנחות או ״מבצעים״ אמיתיים או שזה דפוס פעולה קבוע שמעיד על מחירים גבוהים לאורך השנה?

נקודת הנחה היא שאף אחד לא מוכר במחירי הפסד וגם במבצע פשוט, שולי הרווח קטנים יותר מבדרך כלל.

בלאק פריידי הפך לשיקוף מצב בו הרווח הקבוע של תחום הקמעונאות הוא פשוט גבוה ומסתבר שבלי שום בעיה אפשר למכור את אותה סחורה במינימום 30 אחוז הנחה, ועדיין לעשות רווח. ואף יותר מזה, דפוס הפעולה שהתקבע בשוק הוא שהמחירים גבוהים ואז יש מחזורי הנחות לאורך השנה שבהם הם יורדים משמעותית והופכים לרווחיים יותר.

מחירים שפויים כל הזמן, או חמישה מחזורי מבצעים חוזרים על עצמם לאורך השנה. מה עדיף? (צילום: מיכאל גלעדי/פלאש90)
מחירים שפויים כל הזמן, או חמישה מחזורי מבצעים חוזרים על עצמם לאורך השנה. מה עדיף? (צילום: מיכאל גלעדי/פלאש90)

חודש נובמבר הוא הזדמנות לראות איך רוב השוק בישראל דוחף מחירים גבוהים במשך השנה ואז עושה מבצעים ״שווים״ כי זה ידוע שיותר שווה לקנות בהנחה.

אז אכן יותר שווה לקנות בהנחה ומי שמרכז את הקניות השנתיות שלו ממתנות ימי הולדת ועד למוצרי חשמל יכול ״לחסוך״ הרבה כסף שהוא יוציא בכל מקרה לאורך השנה. אבל אולי היה עדיף לו מודל המכירות שמוביל היום את השוק בישראל, היה מחירים שפויים יותר לאורך כל השנה, שעדיין מניבים רווח, מאשר מחירים גבוהים שנתית עם חמישה מחזורי מבצעים חוזרים על עצמם לאורך השנה?

פוסט מתחילת החודש שתפס את עיניי, היה גילוי לב של חברת ״מיכל סבון טבעי״ שנכתב בו כי "מחירים גבוהים ומבצעים זה לא משהו שרוצים לקדם, ושזו החלטה ערכית לעשות הכול כדי שהמחירים שלנו מראש יהיו הכי הוגנים ושפויים שרק אפשר,  וזה לא משאיר מקום להנחות מפוצצות".

בכל שנה "חגי האיקומרס" הם קונפליקט בשבילנו. אנחנו לא מאמינים בלדחוף מחירים גבוהים ואז לעשות מבצעים "שווים" כי "כולם…

Posted by ‎מיכל סבון טבעי‎ on Wednesday, November 9, 2022

אז לקראת סוף חודש הקניות הזה, זאת הזדמנות לברור ולבחור שוב איפה מושקע הכסף שלי , ומאילו מחברות אני רוצה לרכוש מוצרים, ואולי אני מעדיף לא לשתף פעולה עם הדפוס הזה. אם זה יכול להיות זול בכל מקרה, אז שיהיה זול לאורך כל השנה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!