דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הגיעו להסכמה בבית הדין: הסתיימה שביתת עובדי עיריית חיפה

הצדדים הסכימו כי ועדת השדרוגים תתכנס כבר ב-8 בדצמבר, מחלוקות נוספות בין הצדדים יוכרעו בוועדת מעקב משותפת | יו"ר הועד בהודעה לעובדים: "שוב הוכחתם כי כוחנו באחדותנו" | יו"ר הסתדרות המעו"ף: "בית המשפט היה ברור בהחלטתו, והביע מורת רוח מהתנהלותה של ראש העיר"

מחאת עובדי עיריית חיפה מול בניין העירייה (צילום: יהל פרג')
מחאת עובדי עיריית חיפה מול בניין העירייה (צילום: יהל פרג')
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסתיימה שביתת עובדי העירייה, בעקבות הסכמת הצדדים בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה. לאחר דיון ארוך בן כשעתיים בבית הדין, בהשתתפות ראשת העיר חיפה עינת קליש רותם ויו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל, הושגו הסכמות בין הצדדים.

במסגרת ההסכמות נקבע כי ועדת השדרוגים תתכנס כבר ב-8 בדצמבר, "תוך שהצדדים יעשו כל שצריך וניתן על מנת שתתכנס במועד". החלטות הוועדה יינתנו לכל המאוחר עד ה-11 בדצמבר. מחלוקות בנוגע לקרבת משפחה של עובדים יוכרעו בהוועצות עם משרד הפנים, וככל שתהיה מחלוקת נוספת בין הצדדים תכריע ועדת מעקב המורכבת מקליש רותם ובר-טל. במידה ולא יצליחו להגיע להבנות, יוכלו לפנות פעם נוספת לבית הדין. השופט תומר גלם נתן להסכמות הצדדים תוקף של פסק דין. על פי אתר כלבו חיפה והקריות, במהלך הדיון התנגדה קליש רותם לקחת חלק בוועדת המעקב וטענה כי אינה פקידה ואין ממקומה לדון בכל עובד ועובד, אולם השופט גלם הבהיר כי היא כבר הסכימה לשבת בוועדת המעקב במסגרת ההסכמות הקודמות שהושגו בספטמבר בבית הדין לעבודה, אשר קיבלו אף הן תוקף של פסק דין אותו העירייה מחוייבת למלא. "אני חושב שאת לא מבינה את המקום שלך" אמר לה השופט גלם, והוסיף: "את צריכה להיות הגורם הכי אחראי, הכי מלכד והכי מעל הכל, וזה לא כך". "את נמצאת בתוך תהליך, ואם ועדת השדרוגים היא בדמך אז קיבלת את הבמה הכי טובה לבדוק כל שדרוג ושדרוג, לבחון אותו ולהחליט ביחד" אמר השופט גלם לקליש רותם. "את אומרת 'זה בלבי' אבל את לא רוצה לעשות את זה. סיסמאות אני פחות אוהב, גברת קליש. יש פסק דין קודם, והוא מחייב אתכם".בעקבות הדיון פרסם יו"ר ארגון עובדי העירייה, אמנון עידו, הודעה לעובדים וכתב "שוב הוכחתם כי כוחנו באחדותנו. העירייה תמלא את פסק הדין עד האות האחרונה בין אם מרצון ובין אם בכפייה. ההסתדרות וארגון העובדים ימשיכו במלאכתם לשמור על עובדי העירייה ועל זכויותיהם". עוד הוסיף עידו כי בית הדין נזף בראשת העיר קליש על כי שאינה יודעת את מקומה ואת תפקידה, והתריע בה מפני ניסיון נוסף להפר את פסק הדין. "ניסיונה המלאכותי של ראש העיר לטעון אישית נגדי נדחה על ידי בית הדין, תוך הבעת צער על התנהלותה זו".

בעקבות הדיון כתבה ראשת העיר קליש רותם בדף הפייסבוק שלה כי עובדי העירייה ישובו לעבודתם. "ועדת השידרוגים לעמידה בקריטריונים עומדת בעינה, ותבטיח כי השידרוגים יבוצעו אך ורק עפ״י הוראות הדין למנהל תקין". עוד הוסיפה וטענה כנגד יו"ר ארגון העובדים כי ביקש שידרוג לעצמו, לטענתה בניגוד להוראות משרד הפנים, בין היתר כיוון שלדבריה אינו עומד בנוהל איסור קרובי משפחה בעירייה. "כל סוגיית קרובי המשפחה, כך הוכרע על ידי השופט, תועבר לבדיקת משרד הפנים. צר לי על הצער והסבל שנגרם לתושבי העיר בימי השביתה האחרונים, אבל עתיד נקי וטוב יותר לפנינו".יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל מסר: "בית המשפט היה ברור בהחלטתו והביע מורת רוח מהתנהלותה של ראש העיר קליש רותם. בדיון התגלתה תמונה עגומה של חוסר ניהול, היעדר משילות וחוסר אמון קיצוני המופגן מצד ראש העיר כלפי העובדים ונציגותם. אנחנו שמחים שבית הדין קבע שעל העירייה לקיים את פסק הדין, ונמשיך לעמוד לימין העובדים ולהגן על זכויותיהם המלאות".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!