דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת ישראל בכדורסל נשים ניצחה 68:75 בחוץ את שבדיה במוקדמות אליפות אירופה

אליסה בארון הובילה את הנבחרת עם 19 נקודות |אלכס כהן: "יש לנו המון כישרון והערב סוף סוף הייתה לנו ההזדמנות להראות את זה" | זהו הניצחון הראשון של הנבחרת בקמפיין המוקדמות

אליסה בארון במדי נבחרת ישראל מול שבדיה במוקדמות אליפות אירופה (צילום: איגוד הכדרוסל)
אליסה בארון במדי נבחרת ישראל מול שבדיה במוקדמות אליפות אירופה (צילום: איגוד הכדרוסל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בכדורסל נשים השיגה אתמול (חמישי) ניצחון חשוב 68:75 על שבדיה בחוץ במחזור השני של מוקדמות אליפות אירופה 2023, שתערך בישראל בקיץ. ישראל השיגה את הניצחון הראשון שלה במוקדמות אליפות אירופה בעזרת משחק מצוין של אליסה בארון שהובילה את הנבחרת עם 19 נקודות.

זהו ניצחון ראשון של ישראל מאז שרון דרוקר מונה למאמן הנבחרת, באוקטובר 2021. ישראל ניצחה את שבדיה, לאחר שהפסידה לה במוקדמות אליפות אירופה 2021, בהפרשים של 37 ו-39 נקודות. שבדיה הגיעה לרבע הגמר בשתי אליפויות אירופה האחרונות.

גילי אייזנר במדי נבחרת ישראל מול שבדיה במוקדמות אליפות אירופה (צילום: איגוד הכדרוסל)
גילי אייזנר במדי נבחרת ישראל מול שבדיה במוקדמות אליפות אירופה (צילום: איגוד הכדרוסל)

מאמן נבחרת ישראל לנשים שרון דרוקר סיכם את הניצחון המרשים על שבדיה: "מי שראה את המשחק התרגש כמוני. מגיע קרדיט גדול לאיגוד על כל הפעולות שאנחנו עושים כדי לחזק את הנבחרת, אנחנו רואים את התוצאות. כולן משחקות עם הלב, קופצות על הרצפה ונאבקות, יש דברים שנבחרת ישראל צריכה לעשות ועשינו אותם. בוא נשמור על פרופורציות, אנחנו יודעים את הרמה ואנחנו הולכים להיאבק עם נבחרות ברמה גבוהה, אנחנו נרצה להופיע כל משחק בצורה הזו של מאבק והקרבה כי ראו את זה על המגרש בכל דקה".

אלכס כהן הוסיפה: "שיחקנו מול שבדיה פעמיים והפסדנו להם בקמפיין הקודם אז זוהי התקומה שלנו, אנחנו מוערכות פחות ממה שאנחנו שוות כנראה כי אנחנו מדינה קטנה אבל יש לנו המון כישרון והערב סוף סוף הייתה לנו ההזדמנות להראות את זה. כל אחת ששיחקה אז במשחק בו הובסנו מול שבדיה לקחה את זה איתה, זכרנו את ההרגשה והיינו צריכים להוכיח את עצמנו, עשינו עבודה מצוינת היום".

מהלך המשחק:

ישראל פתחה מצוין, ציפל, כהן ובארון צלפו מעבר לקשת וקבעו 2:9 מהיר אחרי 2 וחצי דקות. שבדיה חזרה מהר למשחק אבל נקודות של עדן רוטברג ודרו אדלמן שמרו את ישראל צמודה והרבע הראשון הסתיים בשוויון 14:14. שבדיה פתחה את הרבע השני עם ריצת 0:8 ועלתה ליתרון ראשון. אליסה בארון הייתה מצוינת בהתקפה של ישראל שקיבלה נקודות גם מרוטברג ודניאל רבר אבל ההגנה והריבאונד בהגנה היו בעוכרי הנבחרת שירדה בפיגור 27:30.

עם פתיחת המחצית השניה אלכס כהן קבעה שוויון 31:31 וסגרה את היתרון של שבדיה שהגיע עד 8 נקודות ברבע השני. אלכס כהן היתה נהדרת ברבע הזה ושלשה ענקית שלה החזירה לישראל את היתרון, 38:40 אחרי 5 דקות ברבע השלישי. אלכס כהן לא נרגעה, 2 שלשות נוספות שלה קבעו יתרון דו ספרתי ראשון לישראל, 45:55 בסיום הרבע.

דניאל קארש במדי נבחרת ישראל מול שבדיה במוקדמות אליפות אירופה (צילום: איגוד הכדרוסל)
דניאל קארש במדי נבחרת ישראל מול שבדיה במוקדמות אליפות אירופה (צילום: איגוד הכדרוסל)

4 נקודות של עדן בפתיחת הרבע האחרון המשיכו את המומנטום הישראלי, שלשה של אליסה בארון קבעה 13 הפרש שנשארו עוד 5 דקות לסיום אבל אז ישראל נתקעה, השבדיות רצו 0:11 וזה רק 63:65 לישראל עם שתיים וחצי דקות על השעון לסיום המשחק. בדיוק ברגע האמת עדן רוטברג וגילי אייזנר קלעו שלשה כל אחת והבטיחו את הניצחון הישראלי 68:75.

קלעו לישראל: אליסה בארון 19, אלכס כהן 17, עדן רוטברג 16, עדן ציפל 9, דרו אדלמן 4, גילי אייזנר 3, ג'ניפר פליישר 3 (7 ריב'), דניאל רבר 2, דניאל קארש 2.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!