דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

שופרסל תממן את הפעלתן של מחלבות רמת הגולן במשך שלושה חודשים

המחלבות נמצאות בחוב של 40 מיליון שקלים בשל התייקרות החלב הגולמי | תמיכת שופרסל, שמשווקת את מוצרי המחלבות תחת המותג הפרטי שלה, יאפשר לנאמנים של המחלבות לחפש משקיעים להפעלתן המלאה

עובדי מפעל מחלבות רמת הגולן בקצרין (צילום: דוברות ההסתדרות)
עובדי מפעל מחלבות רמת הגולן בקצרין (צילום: דוברות ההסתדרות)
מאיה רונן

שופרסל אישרה הבוקר (ראשון) שתזרים כסף להפעלת מחלבות רמת הגולן, שמייצרת את המותג הפרטי של הרשת, ותאפשר לה לחזור לייצר באופן מיידי. שופרסל התחייבה לתמוך במחלבה בשלושת החודשים הקרובים, ולאפשר לנאמנים לחפש אחר משקיעים להפעלה מלאה של המחלבה.

״שופרסל פועלת לאורך כל השנה כדי לחזק ספקים קטנים ובינוניים ישראלים", אמר אורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל. "מחלבות רמת הגולן היא שותפה לדרך של המותג הפרטי שופרסל מזה כשבע שנים, והחיבור מאפשר לנו להציע ללקוחותינו אלטרנטיבה צרכנית איכותית ואטרקטיבית למותגים המובילים בארץ. אנחנו רואים בסיוע זה אחריות מוסרית כלפי המחלבה וכלפי הלקוחות שלנו".

המחלבה, שצברה חובות שמוערכים ב-40 מיליון שקלים, נקלעה לאחרונה לקשיים בעקבות העלייה המתמשכת במחיר החלב הגולמי, במקביל לעיכוב בעדכון צו מחירי המוצרים המפוקחים. מאז 2019 עלה המחיר ב-49 אגורות לליטר. מדובר בזינוק של 24% במחיר חומר הגלם של מוצריה. בתחילת החודש פנתה המחלבה לבית המשפט המחוזי בנצרת באמצעות עורכי הדין ישראל בכר ועומר קלנר ממשרד פרל כהן, בבקשה למנות נאמן ולהקפיא את ההליכים נגדה באופן זמני.

בשבוע שעבר הפסיקה המחלבה לקלוט חלב גולמי מ-17 הרפתות שמספקות לה חלב. למחלבה, שהיא החמישית בגודלה בארץ, חובות בסך מיליוני שקלים לרפתנים. בעלי הרפתות הקטנות הביעו חשש שהמחלבה לא תוכל לפרוע את חובותיה כלפיהם, והם ייקלעו לקשיים כלכליים מהותיים. נוסף על כך, המחלבה מעסיקה כ-100 עובדים. בשבוע שעבר הכריזו על סכסוך עבודה, בטענה שהמחלבה מתכוונת לפטר כ-50% מהם.

מחלבות רמת הגולן מייצרת, בין היתר, את מוצרי החלב המפוקחים עבור המותג הפרטי של רשת שופרסל. ספקי המותג הפרטי מעידים שהרשת מפעילה עליהם לחצים כבדים לספק את מוצריהם ברווחיות נמוכה, בכוונה לבסס מחירים נמוכים למותג הפרטי לעומת המותגים הגדולים. לאחרונה צמצמה הרשת את אספקת מוצרי "תנובה" בעקבות הודעתה על עליית מחירים.

ליאור שמחה, מנכ"ל התאחדות יצרני החלב: "מחלבות רמת הגולן הודיעו לאחרונה שלא יוכלו להמשיך לקלוט חלב ולשלם לרפתנים את המגיע להם. אנחנו מצרים על המצב שאליו נקלעו המחלבות, ובשיתוף עם מועצת החלב עושים ככל יכולתנו לדאוג שמחלבות אחרות יקלטו את החלב ממשקי החלב ברמה. הדאגה ליצרני החלב עומדת לנגד עינינו, ולכן אנחנו מקיימים הערכות מצב שוטפות יחד עם הגורמים השונים, כדי להתגבר על המשבר, תוך חתירה לשמירה על יציבותם וחוסנם של היצרנים.

"כמו כן, על כולנו מוטלת האחריות להירתם לסייע למחלבות ככל האפשר, שכן תעשייה ישראלית וייצור מקומי הם נכסים שעלינו להיאבק למענם בכל מקום, ובוודאי ברמת הגולן. בשעה קשה זו, נמצה כל פתרון כדי להביא בשורות חיוביות למגזר היצרני בענף החלב בישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!