דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ג' באייר תשפ"ד 11.05.24
25.7°תל אביב
  • 21.2°ירושלים
  • 25.7°תל אביב
  • 22.1°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 23.4°באר שבע
  • 30.7°אילת
  • 26.9°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 25.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

רבע מהעובדים בישראל ויתרו על משרה כי הצריכה שימוש באנגלית

סקר שעסק בהרגלי הקריאה והכתיבה באנגלית של ישראלים במסגרת עבודתם מצא כי שני שליש מהעובדים עושים שימוש בתוכנות תרגום לביצוע מטלות באנגלית בעבודה | אורי גושן מנכ״ל חברת AI21Labs שערכה את הסקר: ״חברות שישכילו לשפר את האנגלית של עובדיהם ירוויחו מכך״

משרדי חברת היי-טק ישראלית (צילום ארכיון: הדס פרוש/פלאש 90)
משרדי חברת היי-טק ישראלית (צילום ארכיון: הדס פרוש/פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כרבע מהעובדים ויתרו לאורך הקריירה שלהם על תפקידים ומשרות המצריכות ידע ושימוש בשפה האנגלית ברמה גבוהה ומעל חמישית מהם התחמקו או דחו בשנה האחרונה ביצוע מטלות בעבודה בשפה האנגלית. כך עולה מסקר חדש שמפרסמת חברת AI21 Labs.

הסקר עסק בהרגלי הקריאה והכתיבה באנגלית של ישראלים במסגרת עבודתם. הוא נערך באמצעות חברת "פאנל פרויקט המדגם" והוא כלל 502 משיבים, המועסקים כיום בשוק העבודה כשכירים וכעצמאיים. תוצאות הסקר מעלות כי ישראלים סומכים במידה רבה עד רבה מאד על יכולות השפה שלהם כדי לבצע משימות באנגלית במקום העבודה. המשימות הנפוצות ביותר באנגלית במקומות העבודה הן כתיבת מיילים וקריאת מסמכים (67%), שיחות טלפון (43%) וכתיבת מסמכים (39%).

63% מהמשיבים לסקר חשים ביטחון לכתוב דוא"ל ולקרוא מסמכים באנגלית במידה רבה עד מוחלטת, 61% ציינו זאת ביחס להתכתבויות באפליקציות מסרים, 59% ביחס לשיחות טלפון ו-57% לגבי כתיבת מסמכים. שני שליש מהעובדים (67%) הודו כי הם עושים שימוש בכלי עזר לצורך ביצוע המשימות דוגמת מילונים דיגיטליים, גוגל טרנסלייט, תוכנות עזר ואפליקציות דיגיטליות לשיפור קריאה וכתיבה. 37% עושים זאת במידה רבה עד באופן קבוע, 36% במידה בינונית ו- 27% במידה מועטה.

עם זאת, הסקר חושף גם מספר נקודות התורפה של העובד הישראלי הממוצע ביחס לקריאה וכתיבה של אנגלית במסגרת עבודתו. מעל רבע (26%) העידו שכתיבה באנגלית של דוחות, מכתבים וניירות עמדה הינה המשימה הקשה ביותר עבורם. 23% ציינו זאת לגבי ניהול שיחות עבודה ופגישות ו-21% ביחס לכתיבת מסמכים בשפה האנגלית.

הסקר ביקש מהמשיבים גם לדרג את הסיבות השונות המקשות עליהם להשתמש באנגלית במסגרת עבודתם. פחד, בושה וחסם פסיכולוגי (26%) קיבלו את הדירוג הגבוה ביותר, רמת אנגלית לא טובה מספיק (24%). 18% מהמשיבים ציינו שמורכבות המשימות בעבודה ועומס המטלות בשפה האנגלית מקשים עליהם במידה רבה עד רבה מאד.

היבט נוסף שבחן הסקר היה משך הזמן והמשאבים שעובדים משקיעים בביצוע משימות בשפה האנגלית. לפי הממצאים, למרות הביטחון העצמי הרב שעובדים חשים בשימוש באנגלית, 70% מהם משקיעים משמעותית זמן רב יותר בביצוע המשימות בשפה זו בהשוואה לביצוע אותן משימות בשפה העברית. בנוסף, מעל חמישית מהעובדים נדרשים להעביר משימות כתיבה שלהם לאישור קולגות או מנהלים טרם השלמתם.

כשהעובדים נשאלו עד כמה הם שבעי רצון מרמת האנגלית שלהם, 48% הודו כי הם מעוניינים לשפרה. מבין הדרכים המבוקשות ביותר לעשות זאת, 30% השיבו כי הם רוצים שהמעסיק יממן עבורם קורסים באנגלית עסקית ו-20% מעוניינים שירכוש בצורה מרוכזת עבור מקום העבודה תוכנות עזר דיגיטליות ואפליקציות לשיפור רמת האנגלית.

אורי גושן, מנכ"ל מייסד חברת AI21Labs אמר על הממצאים: "בעידן של עבודה גלובלית, יש חשיבות לשימוש מקצועי, מהיר ומדויק בשפה האנגלית כדי לקדם את מטרות הארגון. הטכנולוגיה מאפשרת כבר כיום לחברות וארגונים לשפר את רמת האנגלית של עובדיהם ולשמור על רמת שפה אחידה בקרבם. מנהלים שישכילו להפנים זאת ישפרו את ביצועי החברה, תוך חיסכון משמעותי בזמן, כסף ומשאבים".

AI21Labs היא חברת סטארטאפ בתחום הבינה המלאכותית, שהשיקה לאחרונה את Wordtune for Teams, תכנת עזר דיגיטלית המסייעת לשפר את רמת האנגלית של העובדים במקום העבודה ולשמור עליה אחידה בתוך הארגון ומחוצה לו. התוכנה מציגה ומציעה לעובדים תיקון אוטומטי של שגיאות באנגלית, לצד אפשרויות אלטרנטיביות לניסוח עם אפשרות להתמקד באורך או בסגנון. השירות ניתן לחברות וארגונים, כלומר מותקן על המחשבים של העובדים ועל הטלפונים הניידים שלהם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!