דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ג' באייר תשפ"ד 11.05.24
19.4°תל אביב
  • 13.1°ירושלים
  • 19.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 22.9°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 12.6°צפת
  • 18.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרה ופלילים

יורי וולקוב, שנרצח במעבר החציה בחולון, הובא למנוחות: "כשבא לך 'לצאת' על בן אדם, תזכור את יורי. אל תבוא עם סכין"

וולקוב שנדקר למוות במעבר חציה בחולון, הובא היום (ראשון) למנוחות | דריה, בתו של וולקוב: "הרוצח עשה לכולנו חור בלב שלא יתמלא לעולם" | ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט: "אם נחזור לשגרה לא נוכל להגיד שידינו נקיות מהאלימות הזאת"

אלמנתו של יורי וולקוב (מימין) עם מנכ"ל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו (צילום: דפנה איזברוך)
אלמנתו של יורי וולקוב (מימין) עם מנכ"ל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו (צילום: דפנה איזברוך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

יורי וולקוב, שנרצח במעבר חצייה בחולון,  הובא היום בצהריים למנוחות. וולקוב, תושב בת ים, עבד כאיש כוח עזר רפואי במרכז לרפואה דחופה בבית החולים איכילוב בתל אביב, וגם רעייתו לנה עובדת בבית החולים ככח עזר רפואי במחלקת אף אוזן גרון.

בלוויה השתתפו עובדים רבים מבית החולים איכילוב, מנכ"ל בית החולים פרופ' רוני גמזו, ראש עיריית בת ים צביקה ברוט, וחבר הכנסת איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) שמיועד להיות השר לביטחון פנים בממשלה הבאה.

יורי וולקוב ואשתו לנה חצו כביש בחולון, ורוכב אופנוע שעבר באור אדום חלף לידם. לנה צילמה את רוכב האופנוע, שהבחין בכך, חזר לאחור ודרש ממנה למחוק את התיעוד. לאחר שמחקה, יורי וולקוב ניגש אליו וביקש ממנו לעזוב את המקום, ובתגובה, רוכב האופנוע דקר אותו בליבו ונמלט מהמקום.

החשוד ברצח, עדי מזרחי בן 22 מחולון, נעצר למחרת (חמישי) ובתחילה שמר על זכות השתיקה. בתחילה הודיעה המשטרה שהוא חשוד בהמתה בקלות דעת, אך בהמשך שינתה את הגדרת החשד לרצח. היום (ראשון) הוא הודה במעשה ושחזר את האירוע, אך טען שלא התכוון להרוג את וולקוב.

דריה וולקוב, בתו של יורי וולקוב שנרצח בחולון, בלווייתו של אביה (צילום: דפנה איזברוך)
דריה וולקוב, בתו של יורי וולקוב שנרצח בחולון, בלווייתו של אביה (צילום: דפנה איזברוך)

דריה, בתו של וולקוב, ספדה לו: "אבא יקר ואהוב, לא מאמינים שלר נזכה להתחבק ולאהוב. לא מאמינים שבן אדם עשה לך חור בלב. הוא עשה לכולנו חור בלב שלא יתמלא לעולם. לא תחזור יותר לאמא. לא מצליחים להאמין. אנחנו יודעים שאתה שומר עלינו מלמעלה. כל המדינה נותנת לנו יד חזקה ותומכת בנו. תודה אבא על הכול".

מנכ"ל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו, אמר בלוויה: "יורי לנה ואלכסיי הם עובדי איכילוב ועובדים לתת כל מטופל את החיוך והתמיכה כל כך המיוחדת. אני לא מכיר את כל העובדים אבל את יורי הכרתי. ראיתי את הפנים המחויכים שלו, והוא נתן לי את הביטחון שאנחנו עושים הכי טוב.

"אבל אז מגיעה אלימות אל חיינו. אלימות שמונעת מאיתנו לחיות את חיינו. ביטחון האישי שלנו חייב להישמר. כל פעם שאתה מתחיל ויכוח בכביש תזכור את יורי. כשבא לך לצאת אל בן אדם תזכור את יורי. אל תבוא עם סכין לבן אדם. אבל אז מגיעה אלימות אל חיינו. אלימות שמונעת מאיתנו לחיות את חיינו. הביטחון האישי שלנו חייב להישמר. כל פעם שאתה מתחיל ויכוח בכביש תזכור את יורי. כשבא לך 'לצאת' על בן אדם, תזכור את יורי. אל תבוא עם סכין לבן אדם. כשרואים את לנה ויורי כל מה שהם רצו זה לחיות ולגדל ילדים בארץ שלנו. ברחובות חולון, ברחובות בת ים.

"לנה והילדים, אנחנו איכילוב ועם ישראל נמשיך להיות אתכם. אנחנו אנשי הבריאות, אנשי השלום, אנשי הטוב לב. ננצח את האלימות."

שירה פלג, מנהלת הסיעוד במלר"ד איכילוב: "הרצח יורי שלנו קשה מנשוא. ערך חיי האדם מקודש מכל. הצוות מסרב להאמין שיורי לא יעבוד איתנו יותר ויזכה לחיוך שלו. אנחנו עובדים יום יום להצלת החיים. הרוצח רצח ברגע אחד עולם שלם של כל המשפחה, גזל את העתיד של ילדיו, וגזל את תחושת הביטחון של כולנו. האובדן של יורי זה קודם כל אובדן אישי של עולמו, אבל הוא גם תמרור אדום לכולנו. יורי הטוב לב, הצנוע, הגעת לעבודה בשמחה. לא בכדי קיבלת עובד מצטיין. רגיש, חכם, ונגע בלב של כל מי שפגש אותו. אוהבים ומתגעגעים, צוות המלר"ד".

עובדת באיכילוב, שעבדה יחד עם וולקוב, ספדה לו: "קמתי למשמרת לילה כדי לגלות שחבר לא יקום למשמרת לילה יותר לעולם. בן אדם שהבין עברית בלי להבין את מילותיה, הבין את שפת הגוף. בן אדם שידעת שכל מה שתצטרכי הוא יהיה שם עבורך. מישהו שרואים שאכפת לו באמת. מאחלת לכולנו להיות קצת יורי."

חברה של המשפחה סיפרה: "יורי היה אדם חברותי ומצחיק, היה יכול להצחיק אותי במילה אחת. הוא היה איש משפחה, הם בדיוק חיפשו דירה. לנה עזבה את אוקראינה לפני הרבה שנים כדי לחפש חיים טובים יותר. אני זוכרת כמה לנה התרגשה מיורי כשהתחילו להיות יחד. כל כך שמחתי בשבילה שהתאהבה באדם טוב כל כך, והתאהבתי בו גם אני. יורי היה תמיד שמח".

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט: "האחריות לאלימות היא על כולנו. אם נחזור לשגרה לא נוכל להגיד שידינו נקיות מהאלימות הזאת. הרוצח צריך להיות מטופל בדיוק כמו מחבל, הוא מחבל. המשטרה צריכה לטפל בפשע. העיר בת ים תהיה איתכם."

אלמנתו של יורי וולקוב ז"ל, שנרצח בחולון, עם ח"כ איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) בלווייתו של יורי וולקוב (צילום: דפנה איזברוך)
אלמנתו של יורי וולקוב ז"ל, שנרצח בחולון, עם ח"כ איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) בלווייתו של יורי וולקוב (צילום: דפנה איזברוך)

חבר הכנסת איתמר בן גביר (עוצמה יהודית), שצפוי להתמנות לשר לבטחון פנים בממשלת נתניהו, השתתף בלוויה ואמר: "יורי היקר, הסכין שפגע בך בך פגע בלב של כולנו. האלימות שפגעה בך פגעה בכולנו. ישראל היא גן עדן של אנשים טובים שרוצים לחיות בשלווה, בשלום, לגדל ילדים. את האלימות, השנאה צריך לקטוע. באתי לומר לכם שאעשה הכל כדי שהאלימות תפסיק. זה קשור לחינוך, לתרבות בכבישים, וגם למשטרה. צריכה להיות משטרה חזקה מאוד שמטפלת באותם אנשים אלימים. אעשה הכל למגר את הדבר הזה. תהיו חזקים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!